APK afkeur Skoda Superb Combi uit 2017

Cordoba

Forumguru
Natuurlijk zonder gat heeft ie niks om op te zitten.
50% werkzame oppervlak niet geroest is inderdaad officiele eis, maar volgens mij kom je hier bij lange na niet aan de 50% roest. Het enige dat ik me voor kan stellen dat er verschil is in remkracht door de roest. @Boyd1970 heb je ook een officieel keuringsrapport gehad dat de auto is afgekeurd? Als dat niet zo is, dan is de auto niet gekeurd! Deze truc halen meer garages uit, en komen dan met dure reparatie adviezen, laat je die uitvoeren dan verdienen ze makkelijk een hoop geld en wordt de auto dan pas officieel gekeurd. Als een auto niet officieel gekeurd is, kun je ook geen herkeuring aan vragen bij de RDW, heb je een officieel keuringsrapport dat ie is afgekeurd kun je (direct) contact opnemen met de RDW en zij checken dan het werk van de garage. Regels en voorwaarden daarvoor vind je op de site van de RDW.
 

brepus13

Forumguru
Ik zou hier niet zo vrolijk van worden… wellicht dat de schijven sowieso aan de beurt waren gezien de roestige bovenrand (niet goed te zien of deze al erg ingesleten is ) maar afkeur voor meer dan 50% roest is hier zeker niet het geval.

ik zou toch nog eens navraag doen waarom ze nou eea moesten vervangen.
 

hemi24

Forumguru
Aangezien je de schijven en blokken blijkbaar hebt meegekregen kun je ook bij een ander adres eens je licht opsteken…
 

Boyd1970

Nieuw lid
Uiteindelijk gesprek gehad met servicemanager. De garage erkend als beoordelingsfout. Er blijkt aan de binnenzijde om de schijf heen een soort afdekkap te zitten waardoor beoordelen best lastig is. De optie’s gekregen alles terugzetten of een korting van 70% op het faktuurbedrag. Ik heb voor het laatste gekozen. Ik vond dat een nette oplossing. Kom al langer bij dealer en heb 2 Skoda’s daar in onderhoud.

Bedankt voor alle reacties
 

EdK

Forumguru
Er blijkt aan de binnenzijde om de schijf heen een soort afdekkap te zitten waardoor beoordelen best lastig is
En daar hebben ze nu spiegeltjes op een steeltje voor uitgevonden....... Maar goed het siert de dealer dat ze toegeven dat ze een beoordelingsfout hebben gemaakt.
En met 70% korting rij je nu met een nieuwe set. En bij de oud ijzer boer krijg je nog 5 eurie terug voor het oude ijzer....:D
 

Tees

Donateur
Zeker netjes opgelost. Wel knullig dat ze dat zo doen, wat je niet ziet mag je niet beoordelen, zo werkt de APK. Maar goed, ze geven hun fout toe, en jij hebt het merendeel van je kosten terug!
 

eriktv

Forumguru
Ik ga daar volgend jaar ook heen voor de APK, na tien jaar/230.000km zijn de originele schijven intussen ook aardig voorzien van een dikke roestrand. Maar lang geen 50%. Dus wellicht kan ik nieuwe schijven krijgen met 70% korting :D:D
 

Cordoba

Forumguru
De garage heeft dit uiteindelijk netjes opgelost, en aangezien je auto beter is geworden (nieuwe schijven) is het redelijk en ook wettelijk toegestaan dat ze toch iets in rekening brengen.
Het blijft bijzonder dat de monteur zichzelf blijkbaar niet meer gecorrigeerd heeft, op het moment dat ie wel kon zien dat ie een beoordelingsfout had gemaakt. Wat de garage betreft: chapeau voor de uiteindelijke erkenning van fouten en het oplossen daarvan, toegeven dat je een fout gemaakt hebt, is tegenwoordig iets heel bijzonders. (en niet omdat er geen fouten gemaakt worden)
 
Bovenaan Onderaan