Anti carjack

Beste leden,

Ik heb een vraagje. Kan de dealer op mijn verzoek (via de VAG-COM) regelen dat mijn portieren na het wegrijden automatisch sluiten? Ik ga binnenkort in een Fabia II Combi rijden.

Alvast bedankt voor de reacties!

Tallguy

Forumguru
Ja, dat kan. Hebben wij met onze Fab2 ook laten doen. Enige is dat bij het eruit halen van de sleutel de deuren niet automatisch ontgrendeld worden. Dat is bij de O2 echter wel zo.

TL@

Forumguru
Ja, dat kan. Hebben wij met onze Fab2 ook laten doen. Enige is dat bij het eruit halen van de sleutel de deuren niet automatisch ontgrendeld worden. Dat is bij de O2 echter wel zo.

Bij de O2 kan je dat zelf instellen in de maxidot. Je kan ook instellen dat wanneer je deur opent met de afstandsbediening, eerst alleen de bestuurdersdeur ontgrendeld wordt en na een tweede druk pas alle deuren.

nomad

Senior Member
Bij de O2 kan je dat zelf instellen in de maxidot. Je kan ook instellen dat wanneer je deur opent met de afstandsbediening, eerst alleen de bestuurdersdeur ontgrendeld wordt en na een tweede druk pas alle deuren.

Dat werkt pas vanaf een bepaald modeljaar. De mijne van 2005 kan dat niet. Daar is alleen coming home/leaving home via de maxidot in te stellen.

bing69

Actief lid

Bij mijn Fab2 worden de deuren ontgrendeld zodra de sleutel uit het contact gaat. En bij ong. 15 km gaan ze op slot.

Jochus

Actief lid
Het kan voor een F1, dus ik zou perplex staan mocht de dealer het niet voor je kunnen doen met je F2.

Dat is echt een werkje van niks voor de dealer.

En als je het vraagt om te doen tijdens bv het onderhoud, zal die er normaalgezien wel niks voor aanrekenen.

joergarms

Senior Member
ja is 5 minuutjes werk, ik heb het ook laten doen, 20 km/u of meer en ze sluiten, en inderdaad bij het verwijderen van de sleutel springen alle deuren los. Moet er tussendoor één deur open, dan moet er 2 keer aan de handel getrokken worden, dan ontgrendeld het systeem.

Ik zal het vragen...

Bedankt allen voor de zeer snelle reacties! Ik ga er wel vanuit dat de dealer dat straks gratis voor me instelt/wijzigt. Ik denk dat de dealer dat wel zal doen omdat ik een Fabia bij hem gekocht heeft. Daar verdient hij volgens mij aardig wat mee!

cvegreen

Forumguru
ja is 5 minuutjes werk, ik heb het ook laten doen, 20 km/u of meer en ze sluiten, en inderdaad bij het verwijderen van de sleutel springen alle deuren los. Moet er tussendoor één deur open, dan moet er 2 keer aan de handel getrokken worden, dan ontgrendeld het systeem.

Of je drukt eerst op het knopje met het autootje met een deur open . Staat bij de knopjes om je ruiten te bedienen.

EdK

Forumguru
Heb anti carjack tijdens kleine beurt ook laten activeren op mijn Roomster en werkt perfect !! Maar zodra ik sleutel eruit haal ontgrendeld hij wel meteen de deuren !!
Vind het dan ook vreemd dat F2 dit niet heeft !! Zou het even aankaarten Kensai want zou mijn inziens gewoon kunnen !!

bing69

Actief lid
Heb anti carjack tijdens kleine beurt ook laten activeren op mijn Roomster en werkt perfect !! Maar zodra ik sleutel eruit haal ontgrendeld hij wel meteen de deuren !!
Vind het dan ook vreemd dat F2 dit niet heeft !! Zou het even aankaarten Kensai want zou mijn inziens gewoon kunnen !!

F2 heeft dat wel!!!!!!!!

TL@

Forumguru
Op de O2 kan je kiezen in de maxidot of hij vanzelf ontgrendeld of niet. Ik neem aan dat je dit in de F2 ook kan kiezen (maar dan wel via VAG-COM)

De dealer heeft mij gisteren gebeld:

Anti-carjack kan inderdaad ingesteld worden bij de Fabia II en helaas kan bij de Fabia II niet ingesteld worden dat alleen de bestuurdersdeur ontgrendelt wanneer 1 keer op de sleutel (ontgrendeling) wordt gedrukt. Dit was wel mogelijk bij de Fabia I.

toontje44

Nieuw lid
Nu heb ik hier ook ergens gelezen dat als je 2 keer achterelkaar op de afstandbediening op slot drukt dat deanti-carjack dan uitgeschakeld wordt. maar kan je hem niet op deze manier weer inschakelen?

Gr. Ton

Octavia_II

Actief lid
Nu heb ik hier ook ergens gelezen dat als je 2 keer achterelkaar op de afstandbediening op slot drukt dat deanti-carjack dan uitgeschakeld wordt. maar kan je hem niet op deze manier weer inschakelen?

Gr. Ton

Voor zover ik weet is de enige mogelijkheid:
weer openen en dan weer sluiten......:crazy:

Groet,

Charlie

Bakkertje

Forumguru
Voor het activeren van de anti carjack zijn er 2 instellingen in VCDS, 1 om het te activeren dat zodra je boven de 20 km/uur komt de deuren op slot gaan. Het 2e bit is om ervoor te zorgen dat hij ook automatisch ontgrendeld zodra je de sleutel uit het contact haalt. Dit is zover mij bekend voor alle auto's zo.

stg_09_bordnetz_byte0.PNG

*SE*

Lid
Gister mijn auto opgehaald na een beurt en ook het anti carjack laten activeren. Echter als ik de sleutel eruit haal gaan de deuren niet auto open. Is dit nu nog te activeren, of blijft het zelf openen?

CDK

Forumguru
als het goed is kan je dat nu zelf in je maxidot display onder comfort aanpassen als ik mij niet vergis

Bovenaan Onderaan