André's Octavia 3 EBL Combi, 1.4TSi, Race Blue, 18" Alaris LM, Panodak

Skoda-MAN

Forumguru
@Pendragon Leuke modificaties
Maar wat ik nu echt mis is de geluiddempende bekleding van de motorkap, dat ding ziet er nu zo naakt en blikerig uit en zal ook wel zo klinken. :banghead:
Voor een luttel bedrag is die mat te koop, montage 10 minuten of minder.
Voordelen zijn minder geluid via kachel ingang, het tikken van de brandstofpomp en nog belangrijker is warmte isolatie van de motorkap voor het beschermen van de lak (motor heet, parkeren >vogelpoep >inbranden) :pieker:
En als je dan toch de motorkap open doet, ik zou niet weten waarom want het is een Skoda, dan staat het zo veel mooier. :maakmegek:
 

Pendragon

Forumguru
@Skoda-MAN, ik zag hem gisteren bij @Joske en ik had hem in de S2 ook. Geen idee waarom Skoda deze niet in de O3 gedaan heeft, maar ja, dat vond ik van de 'stok' ook. Heb je er in de praktijk echt voordeel van gemerkt? Ik vind mijn motor altijd heel stil. Voor de vogelpoep zou het nog een idee zijn, ondanks dat dit niet snel de kans krijgt bij mij en de zon ook vaak schuldig is ;)
 

Blackokkie2

Forumguru
Het zal in geluid iets helpen , vooral als je buiten de auto staat denk ik, maar inderdaad staat het gewoon meer AF met zo'n mat. En daar open je toch een Skoda-motorkap voor, voor de show.:D:deuk:
 

EdK

Forumguru
Met dank aan @ertromp en z'n zwager voor de juiste materialen om het te bevestigen:
Was het setje dan niet compleet geleverd ??
Bij mijn superskoda set zat er tot aan het boutje alles bij.
Zelfs het boutje om het gat af te dekken zodat er geen water in mijn motorcompartiment terecht zou komen.....:dankje:
 

Pendragon

Forumguru
Was het setje dan niet compleet geleverd ??
Bij mijn superskoda set zat er tot aan het boutje alles bij.
Zelfs het boutje om het gat af te dekken zodat er geen water in mijn motorcompartiment terecht zou komen.....:dankje:

Euh, ik ben niet in het bezit van veeltand torx en die had Erik wel. Ik weet niet welk gat jij bedoeld, maar bij ons is er geen gat overgebleven. 2 veeltands verticaal los en 2 kleintjes horizontaal los. Deze worden weer gevuld met nieuwe met ronde kopjes die bij de set zitten. Wat ik wel misten waren ringen die je ertussen zou kunnen doen. Deze hebben we aan TVS gevraagd en gekregen (super service).
 

EdK

Forumguru
Oké ging dus om de juiste rechtse handjes en het gereedschap ervoor.
Enne dat gat , vergeet dat maar .....

Bij de Yeti zit er dan maar één voor de gehele kap wat trouwens prima gaat.
Maar na 3 jaar van gebruik valt me wel op dat de blanke glimmende delen van de veer roestvorming vertonen.
Dus tip aan jou en @Joske hou het glimmende deel van de veer een beetje vettig zodat de weersinvloeden er geen vat op krijgen
 

Joske

Forumguru
André, de gasveren zien er op foto super uit :thumbsup:
Alleen blijf ik de motorkap wel vast houden terwijl ik ze open ;) zeker voor dat laatste stukje dat ze open kan..

De dempingsmat vind ik een aanrader, olie komt sneller op temperatuur en de motor blijft tussen korte ritjes in ook langer warm. (denk ik toch :laugh:)
Installeren is simpel en de investering is niet gigantisch. Het karakteristieke geluid van de 1.4TSI blijft nog steeds hoorbaar, dus aanrader :thumbsup:
 

Skoda-MAN

Forumguru
Geen idee waarom Skoda deze niet in de O3 gedaan heeft, maar ja, dat vond ik van de 'stok' ook. Heb je er in de praktijk echt voordeel van gemerkt?

Zou het iets met de prijs te maken kunnen hebben?
Of je er echt voordeel mee hebt dat kan je alleen bepalen met 2 identieke auto's uit de zelfde omgeving.
Zelf denk ik er voordeel van te hebben zoals al eerder genoemd maar het oog wil ook wat bij geopende motorkap en het oor word minder zwaar belast met sluiten
 

EdK

Forumguru
Als ik goed heb opgelet hier op het forum dan hebben de TSI uitvoeringen deze plaat niet maar de TDI uitvoeringen wel.
Dus misschien toch vanwege geluidsoverlast dat de TDI het wel heeft.....?
 

EdK

Forumguru
Tsja dan had je een Fabia 3 moeten nemen !!!
Had je een 8K in je zak kunnen houden
 
Bovenaan Onderaan