Als nieuw: mijn Skoda Forman 1.3 GLXI uit '96

turboturbo

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dat is een steal, zou Mike van Wheeler-Dealers zeggen :xyxthumbs:
Een degelijk onderhouden auto met hoge km stand is misschien wel meer waard dan andersom: een boodschappen km stand, en beknibbeld op onderhoud!

Grote vraag blijft natuurlijk:

WAT GA JE MET DE - mag ik het zeggen, dames en heren: ik mag het toch wel zeggen: gereviseerde - FORMAN DOEN! :shocked:
 

Cordoba

Forumguru
Financieel gezien een absoluut mooie deal die Volvo, maar de aanblik van de Forman maakt mij een beetje melancholiek, doet mij toch meer dan een V40. De Forman is oud en technisch verouderd, en had nog onderhoud nodig én moeilijk te vinden onderdelen. Ik hoop dat de Forman toch nog een poos mee kan, en voor jezelf natuurlijk veel plezier met de Ford ehh... oh wacht het is de Volvo-uitvoering, de V40 dus. :winkie:
 

Noord26

Forumguru
Een V40 met APK voor €300,-? Sjies, dat is pas een koopje! Krijg je alleen al een stuk meer voor als je hem zo naar de sloop zou rijden en de onderdelen zou verkopen!
 

Cyrus

Actief lid
veel plezier met de Ford ehh... oh wacht het is de Volvo-uitvoering, de V40 dus. :winkie:

Aan deze V40 is nog geen schroefje van Ford bij: deze stamt nog van vóór het Ford-tijdperk en is de laatste Volvo uit Born. Deze V40 (en sedanbroer S40) is ontwikkeld samen met de Mitsubishi Carisma en deelt aardig wat componenten met die Mitsubishi, waaronder de 1.8GDI benzinemotor. Het 2-literblok was van Volvo zelf, zowel de atmosferische 2.0i als de T4. De diesels kwamen nog van Renault, eerst de indirect ingespoten 1.9TD, later de commonrail 1.9dCi (met directe injectie, in twee vermogensvarianten). Die Renault-diesels zaten overigens ook in die Mitsubishi Carisma.
 

Cordoba

Forumguru
@Cyrus: ik dacht eigenlijk dat vanaf de invoering van de V-, C- en S-modellen, de bodemplaat allemaal Ford was. Maar gezien de details ben je hier beter van op de hoogte dan ik.
 

Cyrus

Actief lid
De 2e serie S40 / V50 is gebaseerd op de Ford Focus. De eerste generatie S60 / V70* en S80 is ook nog een "echte" Volvo. Daarna is het allemaal op basis van Ford

(* eigenlijk 2e generatie, als je de tot S70 / V70 omgedoopte facelift-versie van de 850 meerekent).
 
Bovenaan Onderaan