Allebei een Fabia 3

Crafter

Actief lid
Gefeliciteerd met de Scala.
Ja wel vroeg met de winterbanden.
Ik doe ze er pas onder als het onder de nul komt én met winterse neerslag.
Het is idd vroeg maar mijn vrouw rijdt er nu weinig in omdat we onlangs weer vader en moeder geworden zijn. Dan heb je andere dingen aan je hoofd dan banden wisselen... En van die paar kilometers slijten ze ook niet bepaald.

Had heel even all-season op het oog maar toch voor de "echte" winterbanden gegaan, maar wel 2e hands. Scheelt best qua prijs en ze zijn nagenoeg nieuw. Is altijd een gok maar de afgelopen 10 jaar nog geen beul aan gevallen en met minimale kosten flink wat kilometers weggewerkt. Als je geen haast hebt vind je de pareltjes er tussen... En de oude sets op een winterdag voor een leuke prijs weer verkocht
 

Crafter

Actief lid
Om.het af te maken maar geïnvesteerd in een setje nieuwe 2ehands wieldoppen. Er wordt soms nog goud geld gevraagd voor een setje, deze zijn nieuw uit de verpakking voor een paar tientjes van Marktplaats. Staat toch een stuk netter dan zwarte velgen met roestaanslag... Komend jaar een setje lichtmetaal in de gaten houden en tot die tijd voldoen deze prima. Het zijn 15" Viking SnowTech II banden.
4585b7d90b02d52e38067b8633711a49.jpg
 

Crafter

Actief lid
Ik heb helaas alweer afscheid moeten nemen van de Scala... Ik ben sinds 1 juli een andere baan aangegaan en daar hoort geen lease auto meer bij. Ik heb een collega blij weten te maken met de Scala, hoewel hij nog niet weet of hij er in blijft rijden, had iets groters op het oog maar voorlopig mag hij hier in rondrijden. We hebben het roer omgegooid en zijn hybride gaan rijden in de vorm van een Prius uit 2007. Beetje budget gebonden, maar dit is toch een goed formaat auto en super zuinig. De Fabia HB hebben we nog wel maar die gaat binnenkort ook de verkoop in omdat we de ruimte missen voor de kinderen. Een kinderwagen mee en 2 kinderstoeltjes is net ie even iets te klein voor. Verder is het een top auto en balen we dat ie weg moet... Bewust een vrijwel nieuwe gekocht met zeer weinig kilometers, maar het is niet anders. Komt waarschijnlijk weer een Ford Focus (reden we hiervoor ook) station of een C-Max voor terug.
 

Crafter

Actief lid
Beste Allemaal,

Ook de Fabia hatchback is vandaag verkocht. We maakten er simpelweg te weinig gebruik van en het is zonde dat ie voor de deur staat zonder er mee te rijden. Dus nog even flink gepoetst en net onder de 40.000 km aangeboden. Binnen een goeie week een reactie en meteen bij de eerste raak. Blij dat het zo snel ging en al het goeie komt een keer een einde.

Ik neem voorlopig afscheid van het forum, was niet heel erg actief maar heb er wel de nodige handige info kunnen vinden en nét niet de eerste Scala van het forum mogen rijden. Zo heb je er 3 en zo ben je weer Skoda-loos... We redden ons prima met de Prius en ben hem zelfs al gaan waarderen .

Bedankt en wellicht tot ooit als er weer een Skoda in beeld komt.

Groeten, Nick
Skoda Fabia 1.0 Greentech 2017 (Te koop)
 
Bovenaan Onderaan