Allebei een Fabia 3

Crafter

Actief lid
Hoi, ik rij sinds kort Skoda en zal me eerst maar eens even voorstellen. Ik ben Nick, 38 jaar, getrouwd en een zoontje van 3 en woon in Leiderdorp.

Sinds november vorig jaar 2018 rij ik een Fabia 3 combi Clever in de lease. Het is een voorloop auto maar denk dat ik wel overtuigd ben dat dit een interessante keuze is als ik er een uit ga zoeken. Ik mag alles kiezen uit de VAG groep, mits het binnen het budget van de functie blijft. Twijfel nog een beetje tussen een Fabia combi en een Rapid spaceback. Qua uiterlijk ontlopen ze elkaar niet zo, de ruimte binnen zou dan de doorbraak geven. Denk dat een Skoda simpelweg het meeste biedt voor het geld.

Heb de afgelopen 5 jaar Ford gereden. Een mk1 wagon voor mezelf en een mk1 hatchback voor mijn vrouw. De eerste focus beviel zo goed dat we al vrij snel besloten om er nog een Focus erbij te kopen. De wagon was een bijzondere, hij is geboren met het AA-36 kenteken en was van de koninklijke stallen. Afgeladen met opties en niet bespaard op het onderhoud. Helaas was het een 2 liter en de brandstof prijzen werkten een beetje tegen me, dus besloten om de 2.0 in te ruilen voor een zelfde type 1.6 en iets jonger.

Eenmaal gewend aan een nieuwe Skoda was mijn vrouw snel overtuigd dat ze deze zelf ook wel zou willen hebben. Dus wij op zoek naar een hatchback. Afgelopen vrijdag een Fabia 3 hatchback uit 2017 met 35000 op de teller opgehaald. Dus in 3 maanden tijd van 2 Ford Focussen naar 2 Skoda Fabia's . De hatchback is geïmporteerd uit Spanje en heeft nog fabrieksgarantie. Was wel een beetje klaar met het jaarlijkse sleutelen vlak voor de APK en hoop daar nu een tijdje van af te zijn. Daarnaast een betrouwbare en vooral complete auto voor mijn vrouw en zoontje gaf de doorslag.

Zal later nog wat foto's toevoegen. Ik ben misschien niet zo heel erg actief op het forum, probeer af en toe mee te discussiëren en ben altijd wel op zoek naar info of iets interessants in het "te koop hoekje". Ik ben zelf nog niet zo thuis in de Skoda's, maar heb wel de nodige ervaring met andere automerken en het sleutelen aan auto's dus wie weet kan ik jullie iets bijbrengen.

Groeten, Nick

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Japanese Power

Donateur
Welkom Nick.

Leuk verhaal van de AA-36. Zo heb je nog eens wat te vertellen. En qua sleutelen: Fabia’s uit 2017 en 2018 zullen nu gewoon lekker rollen zonder problemen ;)

Veel plezier!
 

Crafter

Actief lid
Net even in de regen een paar plaatjes geschoten. Interieur is iets anders in de combi, verder ben ik weinig verschillen tegen gekomen tot nu toe.

381f5dff95e96d33464b4993da1b0896.jpg
f13dc598cd83716c5f46bfe8eb44185c.jpg
7b2664174cc8ea3ed162287fe73336d1.jpg
808504d74c981f61a9419fb8146a9a5f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Nick. Zo te zien redelijke standaard Fabia's, met dezelfde velgen, die van mij leek hier ook sprekend op, maar daar heb ik wat aan gedaan. Overigens zijn er ook speciale webshops waar je prima onderdelen/accessoires kunt shoppen om een Skoda aan te passen: Superskoda
 

Crafter

Actief lid
Dankjewel iedereen! Het zijn inderdaad beide standaard modellen. De zakelijke mag ik simpelweg weinig aan doen, vind het nu wel leuk dat ze op een haar na identiek zijn. De zakelijke wordt uiteindelijk een zwarte met een mooie blauwe stikker aan de zijkant, dus dan kan ik daar nog wat invloed uitoefenen op de opties, eerst maar eens kijken wat de maandelijkse kosten dan gaan doen.

Voor de hatchback wil ik langzaam aan kijken naar een andere set velgen als de banden op zijn, een originele armsteun en misschien een spoilertje achterop. Gaat er nu om dat we een goeie betrouwbare auto hebben en daarnaast moeten we ook weer even sparen . Ben denk ik ook wel geïnteresseerd in de aanpassingen in het systeem, maar daar ga ik eerst eens induiken wat daarin mogelijk is.

Eerste wat wel op de planning staat is een andere radio. Er zit nu een swing in en zou er wel een Bolero in willen. Navigatie is niet zo boeiend, dat gaat wel via een mobiel, ben wel gecharmeerd van DAB+ en de straakbediening in de combi. Heb in de combi een Amundsen en denk dat de Bolero een prima alternatief is en zeker een mooie upgrade tov de Swing. Beetje vreemd, maar de radio doet het nu niet, hij ontvangt niets... Nu alleen even onderzoeken wat er voor moet gebeuren en nodig is aan onderdelen om alles voor elkaar te krijgen. Zag al wat posts over de radio's, nog even neuzen wat ik daar tegen kom en of dat nuttig is. Iemand toevallig al ervaring met het upgraden van zo'n unit achteraf?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Crafter

Actief lid
Vandaag eens bij de dealer langs geweest... kreeg afgelopen week bericht dat ik een auto uit de VAG groep uit mag zoeken in een bepaalde klasse. Dit was het lijstje waar ik zelf uit wilde kiezen (alle kleinere modellen al weggestreept):
- Fabia Combi
- Rapid sportback
- Scala
- Octavia Active (geen opties mogelijk)
- Leon ST (Geen opties mogelijk)

Vandaag de Scala voor het eerst bekeken en was zeer verrast!! Ben al onder de indruk van mijn Fabia maar deze is simpelweg een stuk groter op de achterbank, kofferbak ontloopt elkaar niet veel.

Dus de knoop doorgehakt en een Scala Style besteld met extra gekozen opties:
- getinte ramen achter
- Chrome raamlijst
- armsteun in de achterbank
- DAB+
Zit standaard een mooie 8" infotainment in met Smartlink+ dus dat er geen navigatie in zit is geen ramp. Google Maps werkt prima!! Het moet vanuit het bedrijf een zwarte zijn, dus die keuze hoefde ik al niet meer te maken.

Neigde lang naar de Octavia of de Leon maar met ruim 50d km per jaar wil ik er graag iets luxer bij zitten... dus de ruimte maar weggestreept voor een complete auto.

Nu afwachten wanneer de verwachte levertijd is... ving iets op over motoren die niet geleverd kunnen worden, fingers crossed!

0a3d0cb0ce6f8d2afb20572f80a9e065.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Volgens mij ben je de eerste Scala-besteller op het forum. Misschien een nieuw topic maken over je auto?

Welke motor heb je gekozen?
 

Okki

Donateur
Volgens de configurator (die niet altijd de juiste informatie biedt) is de Style alleen leverbaar met handgeschakelde 1.0 TSI
 

Crafter

Actief lid
Volgens mij ben je de eerste Scala-besteller op het forum. Misschien een nieuw topic maken over je auto?

Welke motor heb je gekozen?
Haha, leuk feitje . Het is idd een 1.0 TSI met een 6 bak. Heb nu de 95 pk met een 5 bak in de Fabia, mis de 6e versnelling wel dus dat zal wel fijn zijn. Automaat was de wens maar helaas boven toegestane budget en kan pas bij een hogere functie. Desondanks ben ik best trots dat ik deze mag kiezen, vond de Fabia al een mooie aanwinst voor zolang het mag duren.

Topic komt wel als ik hem heb, gaat waarschijnlijk nog wel even duren.

75f27e3dcba2194c79ec988af78e3375.jpg


Deze stond bij de dealer, niet bepaald de mooiste kleur als je het mij vraagt... maar goed genoeg om me er van te overtuigen! En een collega van me heeft de Business Sport besteld en tipte me voor deze...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan