Ali kabel start stop

Slider

Forumguru
Wat ik bij de Q&A zie van deze kabel:

• Was het compatibel met Skoda Octavia 3 2013 1.4 TSI?
    • Nee, het was niet compatibel.
Wellicht iets met de eerste gen O3's waar de het systeem anders bij werkt? Of een verschil met de handbak t.o.v. DSG automaten, waar iedereen de kabel bij gebruikt.

Fswart

Actief lid
ik heb een O3 2013 1.2tsi en geen 1.4. maar goed. ik stop het kabeltje niet meer terug... ik druk wel weer iedere keer na het starten en start-stop systeem knopje in zoals ik ook moet doen in de rolstoel bus die we hebben... het is niet anders. was mooi geweest als het had gewerkt, maar goed.

gehaktbal

Forumguru
Ik heb zo'n kabel gebruikt bij de O3 2013 1.4 die ik tot januari had. Was er tevreden over. Heb er nu weer eentje besteld voor mijn Fabia.

Vanmiddag ook mijn door Ali verstuurde kabeltje geïnstalleerd in mijn Kamiq. Met het bijgeleverde priegeldingetje waren de knopjes binnen een paar tellen verwijderd en het kabeltje ertussen geplaatst. Het meeste werk was nog de langere kabel weer netjes weg te werken. Terugplaatsen van de knoppen ging ook zonder enig probleem.
Bij het starten geeft de auto direct aan dat het Start-Stopsysteem is uitgeschameld. De knop kleurt ook keurig oranje. 1 keer drukken en het systeem is weer ingeschakeld.

Fswart

Actief lid
Ik heb het kabeltje er weer uitgehaald omdat ie niet alleen mijn start-stop systeem setting onthield maar ook mijn airco uitzette... daar was ik wat minder blij mee. Dus kabeltje er weer uit en de airco doet het weer..... ik was er al bang voor met die can-bus systemen in de generatie auto's van de laatste 15 a 20 jaar. als je iets veranderd kan dat soms effect hebben op iets anders in het systeem....

kabeltje weer terug gezet. Dat de airco niet goed werkte bleek niets met het kabeltje te maken en was puur toeval dat probleem tegelijk met het instelleren van het kabeltje begon... Zie ook mijn andere topic hier over mijn airco. Er zat gewoon nét iets te weinig in waardoor de airco na een paar minuten uitschakelde. ik heb de airco inmiddels laten bijvullen en die doet het dus weer. Het probleem van de airco bleef namelijk nadat ik het kabeltje er weer uit gehaald had.

tim_j

Forumguru
Ik heb het Ali kabeltje ook binnen.
Maar hoe krijg je het paneel boven de pook los in een O3 pfl? Is er een yt filmpje dat het goed laat zien?
Het rubber in het bakje los en dan rukken aan het paneel werkt niet.

1983jeroen

Forumguru
Je bent te voorzichtig ;)

Maar dat paneel hoeft er niet af. Je kunt ook alleen de knoppen lostrekken.
Zie bijvoorbeeld dit filmpje. Zo heb ik het ook gedaan destijds

Kuhn

Lid
Heeft iemand een extra kabeltje liggen toevallig? De verkoper van het originele linkje heeft 'm niet meer. Er zijn wel een hoop andere kabeltjes te krijgen maar dan is het weer de gok of het echt werkt...

ik heb ook bij een andere lever besteld als eerder in dit topic. Gewoon goed gekeken naar de recensies en commentaren van andere kopers. En natuurlijk ook of mijn merk en type expliciet vermeld stonden.

tim_j

Forumguru
Heb de mijne vandaag erin gezet. Werkt direct zonder iets te doen. Wat me opvalt is dat wanneer auto op slot staat en ook met de sleutel eruit, het start/stop knopje om de 5 seconden oplicht. Hebben meerdere dat?

Het is een 2014 O3 1.6 tdi handbak

Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Ik heb zelf niet zo'n kabel, maar kan me best voorstellen dat er condensatoren in die kabel elektronica zitten die het ledje nog 5sec van stroom kunnen voorzien nadat de accu is "uit" gezet. Een ledje kost weinig strroom en het duurt dan die 5sec voordat die condensator dan wordt leeg getrokken door die led.

alex1705

Nieuw lid
Ik kreeg een top tip van een ANWB wegenwachter ivm accuproblemen van mijn transporter 6.1.
Op de pluspool van de accu zit een klein stekkertje en deze kan je loshalen zodat het start/stop systeem uitgeschakeld wordt.
Ook wordt dan de accu voller en beter opgeladen (heeft er mee te maken dat wanneer de dynamo minder wordt belast, gaat het verbruik naar beneden).
Dit heeft wonderen gedaan bij de transporter en heb dit vervolgens ook gedaan bij de octavia 3.
Laadspanning gaat iets omhoog en start/stop systeem uit.
Doe er je voordeel mee.

Slider

Forumguru
En weet je zeker dat de S/S het enige is dat via die kabel wordt gevoed? Of haal je zo meer systemen onderuit met dat los koppelen?

Als het zo simpel was, dan zou dat toch veel meer gedaan zijn zou je denken.
Kan me voorstellen dat iemand van de ANWB een heel doelgerichte oplossing heeft om een auto met S/S problemen weg te krijgen door dat los te koppelen. Als er meerdere kleinere systemen mee uitvallen, boeiend. Hij rijdt weer.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Wat @Slider zegt: door het loskoppelen van dat stekkertje kom je die ANWB meneer vast binnenkort weer tegen, omdat je je start/stop accu nu aan het vernaggelen bent.
Volgens mij heb je de betterijbewaking losgegooid…

Bovenaan Onderaan