Ali kabel start stop

Slider

Forumguru
Dus wie was er nu gehaast en dus stom ??? :pieker:
Je anticipeert wanneer de bomen omhoog zijn er op dat de lampen even later uit zullen gaan, dus ik start alvast de motor.
Dan precies die ene minuscule kans dat er NET een 2de trein aan komt voordat de lampen uit gaan en de bomen weer gaan zakken.....

De NS was dus stom om precies een 2de trein over die spoorweg overgang te laten rijden :ROFLMAO:
Dit is dus ook precies de reden om gewoon netjes te wachten tot de lampen ook echt uit gaan en waar die bordjes voor waarschuwen. Toch zie ik telkens weer mensen gewoon wegrijden bij slagbomen omhoog en lampen nog aan :rolleyes:

EdK

Forumguru
Toch zie ik telkens weer mensen gewoon wegrijden bij slagbomen omhoog en lampen nog aan :rolleyes:
Tsja maar die bennen gewoon dom ...........wat zeg ik oliedom.......
Neem aan dat jij geen schaap verschijnselen hebt ( als er één............)
En ja ik ben een brave burger ...... en wacht altijd netjes tot alle lichten zijn gedoofd en dan start ik de motor en rijd weg.
En begint een pietje ongeduld achter me te toeteren....... ja weet niet maar daar word ik dan zo nerveus van dat me motor spontaan weer uit valt en ik deze weer moet starten.... :koffie:

1983jeroen

Forumguru
Volgens mij kun je in deze situatie ook met de knop het systeem uitzetten en meteen weer aan. Dan gaat hij denk ik wel uit

Canon-Eye

Forumguru
Zo'n melding (doorgestreept rondje met een A) krijg ik soms, alleen in het geval dat hij kennelijk had willen inschakelen, als de functie niet uitgeschakeld zou zijn.

Rallye

Forumguru
@Slider Jouw klacht komt erop neer dat de motor niet uit gaat. Dat lijkt niet de meest gehoorde klacht over start/stop te zijn - dat is namelijk dat de motor wel uit gaat…….

Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Haha, dacht dat de smilies er bij genoeg was om aan te geven dat het sarcastisch is allemaal, maar men gaat er te serieus op in :giggle:

Bij de eerste trein, ging alles precies zoals gewenst. Bij de 2de niet en ik snap ook heel goed wel waarom, maar daarom mag ik het nog wel stom vinden :LOL:

hemi24

Forumguru
Kabeltje zou exact hetzelfde moeten doen en laten zien, als wat er zou gebeuren als je direct bij het starten zelf de knop indrukt van de start/stop…

Ilja1974

Nieuw lid
Ik heb heel snel na aanschaf zo’n kabeltje besteld want ik vind het systeem geen fijne combi met de dsg bak bij stoplichten…

redriver

Senior Member
Wij rijden ook handbak waarbij start-stop nooit in werking treed omdat we voor verkeerslicht in 1 staan met koppeling in. Als dat niet zo zou zijn had ik het vanaf dag 1 al uit (laten) programmeren of zo'n ali kabeltje gemonteerd. Ja, de illusie in Brussel (EU) dat je met dergelijke systemen het klimaat op aarde kan beinvloeden blijft me verbazen.

Fswart

Actief lid
Ik heb het kabeltje er weer uitgehaald omdat ie niet alleen mijn start-stop systeem setting onthield maar ook mijn airco uitzette... daar was ik wat minder blij mee. Dus kabeltje er weer uit en de airco doet het weer..... ik was er al bang voor met die can-bus systemen in de generatie auto's van de laatste 15 a 20 jaar. als je iets veranderd kan dat soms effect hebben op iets anders in het systeem....

1983jeroen

Forumguru
Volgens mij zijn er hier heel veel met zo'n kabel. Heb de klacht nog nooit gelezen dat de airco uit ging. Misschien een kabel die eigenlijk voor een ander model bedoeld was?

hemi24

Forumguru
Bij mijn weten is het enkel een pulsgever afhankelijk van de uitvoering met of zonder geheugen.
Kom tussen de stekker van de schakelaar en volgens mij zit daar geen can high en low tussen?

Fswart

Actief lid
het kan toeval zijn maar vanaf het moment dat dat kabeltje erin zat deed mijn airco het alleen als ik stil stond met de auto in z'n vrij. op het moment dat ik de auto in de versnelling zet gaat de airco uit.... Ik heb het kabeltje er weer uit gehaald en alles werkt weer zoals het hoort...

Ik heb dit kabeltje gekocht bij ome Ali die toch echt voor de skoda octavia is, en heb deze van een link hier op het forum van iemand die ook een pre-facelift O3 had;

Bovenaan Onderaan