Ali kabel start stop

1983jeroen

Forumguru
Instructies zitten erbij, maar is echt heel eenvoudig.
Dat paneel met de knoppen trek je zo los en dan is het alleen stekkertje losmaken en de module er tussen doen
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb het ook altijd uit, maar pas sinds ik automaat rijd.
Bij mij springt de motor wel al aan als de voorligger in beweging komt dus alleen als je vooraan staat bij het stoplicht heb je wat vertraging.
In de file is het wel irritant omdat hij meteen aanspringt als de voorligger 10cm opschuift
 

Fswart

Actief lid
Ik heb een kabeltje besteld bij Ome Ali om de laatste stand te onthouden. Dus als ik hem uit zet strakjes blijft ie uit ongeacht hoe vaak ik de de motor zelf aan en uit zet...
 

Slider

Forumguru
Je bent denk ik de eerste die deze kabel gaat gebruiken bij een handbak :LOL: Ik ging er blind van uit dat je een automaat had met deze vraag haha.

Omdat het een handmatige actie is in zijn vrij te zetten EN de koppeling los te laten, heb je het zelf in de "hand". Bij automaten is dit vooral een vreselijk systeem.
Ik heb er zelf nooit last van met mijn handbak, kies er alleen bewust voor bij spoorweg overgangen of open bruggen.
Zoals je zelf zegt, de rood licht tijden zijn zo kort, dat het naar vrij zetten elke keer ook onnodig veel moeite is voor zo'n korte periode.

Maar die kabel zal vast ook werken bij een handbak, de knop is hetzelfde.
 

Fswart

Actief lid
Je bent denk ik de eerste die deze kabel gaat gebruiken bij een handbak :LOL: Ik ging er blind van uit dat je een automaat had met deze vraag haha.
...........
Maar die kabel zal vast ook werken bij een handbak, de knop is hetzelfde.
Zoals blijkt bij de 'Sejat' van ertromp hierboven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pendragon

Donateur
Vorige Karoq gelijk uit laten zetten. Helaas kan het bij mijn nieuwe Karoq (nog) niet, dus eerste wat ik doe voor ik wegrijdt is het uitzetten. Vind het helemaal niks.
 

EdK

Forumguru
Tsja ik heb een handbak en vind de start stop totaal geen probleem !
Eigenlijk wel prettig zelfs....
 

SuperBeeb

Forumguru
Ik zet m meestal uit als ik met koude motor wegrijd, anders stopt/start ie al 5x voor ik de wijk uit ben. Lijkt me niet goed voor motor en milieu. Daarna zet ik m meestal weer aan.
 

Sip

Lid
Ik heb een automaat en er totaal geen last van. Nu woon ik niet in een stad. Als je daar wont is het een ander verhaal. Het is maar net wat je situatie is.
 

Fswart

Actief lid
ik woon ook niet in een stad. en rij de meeste mijn KM's buiten de bebouwde kom. Maar nog wel helaas in de randstad en hier zijn ook buiten de bebouwde kom veel verkeerslichten. Maar zoals ik al zei, de wachttijden voor de verkeerslichten zijn zó kort dat het start-stop systeem niets bespaard en alleen maar irritant is.
 

Slider

Forumguru
Maar als die tijden dan zo kort zijn, waarom dan wel de moeite nemen telkens in zijn vrij te zetten en koppeling los te laten? Is het dan niet handiger gewoon in zijn 1 te wachten met koppeling ingedrukt? Scheelt 4 acties per stoplicht.
 

Pasi

Lid
Ook ik heb net een Fabia met Stop/Start ( ! ) en daar moet ik echt wel aan wennen. De motor gaat inderdaad alleen maar uit, als de koppeling niet is ingetrapt en de auto in de vrij staat.

Dat dit natuurlijk gunstig voor het verbruik is, dat lijkt me logisch. Want als de motor niet minuten ( ? ) lang onnodig loopt, dan spaart dat benzine & lucht en is dat goed voor het milieu.

Maar ik vraag me wel af hoe goed dit voor de auto is. Stop/Start zal m.i. natuurlijk wel meer slijtage geven en als men regelmatig lang in de file stil staat, dan zal S/S ook een aanslag zijn op de accu.

Ik zit er aan te denken om dit kabeltje te kopen en zo S/S standaard uit te zetten. Maar ik heb m'n Fabia nog maar net en moet dus alles nog 'doorgronden' voordat ik iets verander. Alhoewel ... voor dát geld kan ik een gokje wagen !

P.s. heeft iemand een hint of tip m.b.t. zo'n kabeltje ?
 
Laatst bewerkt:

Fswart

Actief lid
Maar als die tijden dan zo kort zijn, waarom dan wel de moeite nemen telkens in zijn vrij te zetten en koppeling los te laten? Is het dan niet handiger gewoon in zijn 1 te wachten met koppeling ingedrukt? Scheelt 4 acties per stoplicht.
Dat kan ook maar ik laat de auto al wat voor het verkeerslicht in z'n vrij uitrollen. en dan wil ik niet dat de motor uitgaat op het moment dat ik echt stil sta. Daarnaast wil ik zélf bepalen wanneer de motor uitgaat en niet een of ander systeem. En dat geldt nóg meer als ik vooraan sta bij een verkeerlicht. Ten eerste kost het toch wat tijd voordat de motor echt loopt en dan nog voel je een lichte aarzeling als je meteen gas geeft zoals je zou doen als de motor niet was uitgegaan. tenzij je een halve seconde extra wacht. Kortom ik irriteer me er mateloos aan...
 

hemi24

Forumguru
@Fswart : ik denk dat er wat mis is met je auto, want bij alle wagens die ik heb gereden met start/stop icm handbak heeft de motor meer dan genoeg tijd om te starten terwijl je de koppeling intrapt en de bak in z’n één zet…
 

Pasi

Lid
Ik heb een kabeltje besteld bij Ome Ali om de laatste stand te onthouden. Dus als ik hem uit zet strakjes blijft ie uit ongeacht hoe vaak ik de de motor zelf aan en uit zet...
Welke en misschien/hopelijk een link naar de webpagina ?
 
Bovenaan Onderaan