Alarm op nieuwe kodiaq?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
@EdK hij rijdt al met de kodiaq. Aangezien hij nu er al mee rijdt en uiteraard dan ook verzekerd is, gaat een bijkomend alarm niet van een vereiste installateur moeten zijn. Hij wilt een alarm installeren op eigen initiatief.
Waarvoor het wel interessant zou zijn om met een erkende installateur te werken is om de premie te heronderhandelen.
 

EdK

Forumguru
Aangezien hij nu er al mee rijdt en uiteraard dan ook verzekerd is, gaat een bijkomend alarm niet van een vereiste installateur moeten zijn. Hij wilt een alarm installeren op eigen initiatief.
Misschien in België zo, maar ik heb dit zelf ondervonden met een motorfiets waar ik alarm op wilde hebben en ik toevallig de kleine letters las en hierop ben gaan bellen en MOEST dus wel door erkend installateur gedaan worden.
Dus maw kan zeker geen kwaad om je verzekering hierover te bellen wat hun regels zijn ! Dan domweg zelf inbouwen en geen uitkering krijgen omdat je geen nota kunt overleggen....:pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Idd, best dan even informeren.

Hier in BE is een alarm verplicht bij bepaalde types wagen en vanaf een bepaalde catalogusprijs. Ook afhankelijk van maatschappij tot maatschappij eisen ze een alarm bij het all risk verzekeren.
Mijn wagen is nu ook all risk verzekerd zonder alarm , wil ik op eigen initiatief een alarm plaatsen, gaat de verzekering zeker geen vereisten stellen.
 
@EdK hij rijdt al met de kodiaq. Aangezien hij nu er al mee rijdt en uiteraard dan ook verzekerd is, gaat een bijkomend alarm niet van een vereiste installateur moeten zijn. Hij wilt een alarm installeren op eigen initiatief.
Waarvoor het wel interessant zou zijn om met een erkende installateur te werken is om de premie te heronderhandelen.
Klopt precies. Ik heb nu verzekering bij Centraal Beheer en die eist onder 50K waarde geen verplicht alarm. Bij mijn vorige verzekering (ANWB) was dat wel het geval.
 
Vandaag langs het schadebedrijf geweest. Schade rond de 5000-6000 euro. De display is ongeveer 1000 euro en de Centrale computer (die in het handschoenenkastje zit) ongeveer 3000 euro. Dan nog loon en materiaal erbij is 5000-6000 euro. Zijn ze twee dagen mee bezig.
Ook ben ik langs garage gegaan: kodiaq heeft standaard af fabriek klasse 1 alarm, dus enkel een startblokkering. Klasse 2 kost ongeveer 800 euro en klasse 3 zon 900 euro. Via internet zijn ook goede en goedkopere alternatieven te krijgen van defa alarmen, zoals al genoemd door enkele forumleden. Kreeg in garage ook advies de kessy sleutel te beschermen tegen skimmen (is bij mij nu niet gebeurd, maar kleine moeite vind ik). Dus die tip ga ik sowieso opvolgen.
 

TDI_DSG

Senior Member
Geniusinc als je een defa alarm hebt kunnen ze je keyless sleutel wel skimmen maar dan kunnen ze nog niet het alarm uitschakelen waardoor binnen omg 15 sec het alarm zal afgaan. Beveiligen tegen skimmen is natuurlijk prima maar ik moet echt met het extra kastje mijn alarm nog uitschakelen anders gaat hij gegarandeerd af...
 

Tinus78

Forumguru
Klopt precies. Ik heb nu verzekering bij Centraal Beheer en die eist onder 50K waarde geen verplicht alarm. Bij mijn vorige verzekering (ANWB) was dat wel het geval.
Ook ik zit bij centraal beheer en mijn auto is wel hoger dan €50k, maar er is bij centraal beheer geen aanvullende eis voor een klasse alarm. Ik heb dit eerder nagevraagd bij hen en ook in de polis nagekeken.

Er is wel een andere regeling (rekenmethode) bij diefstal boven de €50k.

Edit; ik zie dat ze onder de €75k (dat haal ik niet :D ) geen specifieke eisen stellen aan alarm. Erboven wordt wel een specificatie van alarm opgegeven.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zo geschrokken ben van jouw melding dat ik liever wil voorkomen dan genezen. Ik zit dus sterk te overwegen ook een alarm te laten installeren.
Heb 2x eerder een poging tot inbraak gehad in mijn vorige octavia en wil dit echt voorkomen bij deze.
Had ook eigenlijk gedacht dat ze nu met de modules op verschillende plekken te hebben, de inbraak kans laag zou zijn.
 
Laatst bewerkt:

Tinus78

Forumguru
Filmpje gevonden van hoe snel het eruit slopen gaat:
https://www.dumpert.nl/item/7943595_17bc878a

je ziet in het filmpje dat ze via de achterportieren dus binnen komen. Ik heb hierom, tijdelijk, de kindersloten er weer op gezet. Dit heeft eerderom bij mij 2x voorkomen dat ze binnenkwamen en ik alleen ruitschade had.

ik denk toch wel sterk aan een alarm te nemen, klasse 3 minimaal.
En dan de kindersloten er weer af.
 
Dank voor het delen van het filpmje en de tip van achterportieren. Ze zijn echt snel en gebruiken behoorlijk geweld.
Wat ik mezelf wel afvraag of ze dan niet ‘gewoon’ de voorruit pakken. waarom eigenlijk dat kleine achterruitje? Maakt misschien het minste lawaai?
 

Tinus78

Forumguru
waarom eigenlijk dat kleine achterruitje? Maakt misschien het minste lawaai?
Ik vermoed idd vanwege het mindere lawaai. Ik heb laatst een traininkje gehad bij de brandweer en een autozijruit moeten intikken en de boel open knippen.
Moet toch nog steeds flink rammen met de hamer met al het bijkomende geluid als resultaat. Bij zo een klein ruitje is denk ik minder nodig, danwel minder glas om te rinkelen. Heb ook bij andere filmpjes weleens gezien dat ze er een doek tegen houden om het glasgerinkel te verminderen en naar binnen te laten vallen ipv op de straat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan