Alarm op nieuwe kodiaq?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinus78

Forumguru
Zeer vervelend! Dat ze met de tengels van andermans spullen moeten afblijven...
Hoe zijn ze naar binnen gegaan? Ruit intikken of hebben ze je signaal van de sleutels opgepikt en zonder schade dus “gewoon” de deur open kunnen maken. De kodiaq heeft een “update” gehad waarbij de sleutels na bewegen :ot:nog maar voor een ca 3 minuten een signaal uitzend.
Die van mij heeft dat. (Aflevering nov. 2019) en was toen meen ik net geïntroduceerd.

heb je dit niet, dan de sleutel afschermen in een volledig gesloten blik, zodat signaal niet opgepikt kan worden.

Ik dacht daarnaast dat die navigaties niet meer zo modulair zijn en dat ze op wel 3 plekken moeten uitbouwen/slopen om een navigatie compleet eruit te halen.

ben benieuwd hoe ze naar binnen zijn gegaan?

sterkte.
groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Dit zou ik onmiddellijk aanschaffen moest ik een wagen hebben met keyless. https://www.keylessprotector.nl/
Schakelt de sleutel uit na 3minuten:ot: stil liggen. Vraag mij af of ze dit zouden inkorten. Ik vind 3 min redelijk lang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.... De kodiaq heeft een “update” gehad waarbij de sleutels na bewegen nog maar voor een ca 3 minuten een signaal uitzend.
Die van mij heeft dat. (Aflevering nov. 2019) en was toen meen ik net geïntroduceerd.

heb je dit niet, dan de sleutel afschermen in een volledig gesloten blik, zodat signaal niet opgepikt kan worden.

Ik dacht daarnaast dat die navigaties niet meer zo modulair zijn en dat ze op wel 3 plekken moeten uitbouwen/slopen om een navigatie compleet eruit te halen........
Dank voor je reactie. Ze hebben het kleine achterraam ingetikt en zijn zo binnen gekomen. Maar hoe ze dan zonder sleutel de deur kunnen openen, weet ik niet. Misschien inderdaad via signaal van de kesp sleutel. Naast het scherm hebben ze inderdaad ook de unit in het dashboard kastje eruit gehaald
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tinus78

Forumguru
Bij mijn vorige octavia hebben ze dit ook zo gedaan en toen de achterdeur open gehengeld. De 2e x lukte dat niet ivm kinderslot.
Ik kan alleen helaas niet jouw vraag beantwoorden welk type alarm erop zit, maar als dit verdorie meer gaat voorkomen, dan moet ik zelf ook gaan kijken naar een alarmsysteem.
Hopelijk kunnen andere forumleden adviseren/beantwoorden.
ben benieuwd wat je gaat doen.
Wederom sterkte
 

leon-cupra

Forumguru
Van binnenuit kan je toch steeds de deuren openen. Dan mag de wagen nog op slot zijn. Aan de deurhendel binnenin 1 of 2 keer trekken en de deur gaat open.
 
Bij mijn vorige octavia hebben ze dit ook zo gedaan en toen de achterdeur open gehengeld. De 2e x lukte dat niet ivm kinderslot.
Ik kan alleen helaas niet jouw vraag beantwoorden welk type alarm erop zit, maar als dit verdorie meer gaat voorkomen, dan moet ik zelf ook gaan kijken naar een alarmsysteem.
Hopelijk kunnen andere forumleden adviseren/beantwoorden.
ben benieuwd wat je gaat doen.
Wederom sterkte
Thx. Ik laat het nog weten. In ieder geval ga ik in garage vragen hoe dit zo makkelijk kon. In eerdere octavia (geïmporteerd uit Luxemburg) zat volwaardig alarm. Jammer dat dit niet in Kodiaq zit. Ook ga ik advies vragen. Ook camera op oprit denk ik. Maar er zijn skoda’s in de wijk die al 3 (!!) keer navigatie hebben gestolen gehad.

Van binnenuit kan je toch steeds de deuren openen. Dan mag de wagen nog op slot zijn. Aan de deurhendel binnenin 1 of 2 keer trekken en de deur gaat open.
Ik weet het eerlijk gezegd niet precies ga ik proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Is volgens mij voor de veiligheid. Ook al genoeg filmpjes gezien waar kind opgesloten zat in de wagen waarbij de sleutel ook in de wagen lag en daar de deurklink van binnenuit te openen ging de wagen open. Denk zelfs dat dat al jaar en dag zo is
 

EdK

Forumguru
Tsja vriendin denkt daar anders over, dat ik me RR nog had en we in Norway waren met vakantie , moesten we nog wat boodschappen doen dus ik met dochtertje de super in en zij bleef de ogen nog even sluiten en dus in de RR.
Nadat ik buiten was met AB de deuren gesloten en de super in.
15 min later kwamen we weer buiten en deed de deur van slot met AB en daar stoof vriendin er uit richting bosjes om wat vocht te lozen.
Daarna kwam ze terug en begon een beetje te foeteren want tsja zo most Pippie doen en kwam niet naar buiten.
Ook ik kon het niet geloven en ben in wagen gaan zitten en haar de deur op slot laten doen en de deurhendel wel 4x overgehaald maar de deur ging niet open.

Tsja en zo af en toe mag ik dit toch nog aanhoren.... want ja een vrouw vergeet dat haar hele leven niet meer.....:cry:
 

Tees

Donateur
Inderdaad, dat is als...jawel...inbraakbeveiliging. Ik weet niet hoe dat op modernere Skoda's is, maar in m'n F1 zit dat al zo. Als je daarentegen 2x op de sluiten-knop van de AB drukt kan 'ie wel van binnenuit, maar niet van buitenaf geopend worden. Ze noemen dat iets van 'safe mode' oid dat je dan uit zet.
 

leon-cupra

Forumguru
Net even geprobeerd bij mijn benz. Deuren gesloten en vanbinnen uit gewoon met de deurhendel de deur geopend. Dus daarom slaan ze het raampje in, om aan de grendel te kunnen.
 

leon-cupra

Forumguru
@Peter-036 gewoon om even aan te tonen dat het in een moderne wagen dus ook op die manier gaat. 10/10 in zijn kodiaq ook. Aangezien de dieven rustig hun gang hebben kunnen gaan, zal er op zijn kodiaq enkel startonderbreking zitten. Dus even naar een beveiligingsfirma om een alarm te installeren en als hij kessy heeft, de sleutel beveiligen (zie mijn eerdere bericht met de link)

is dat genoeg ontopic dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

TDI_DSG

Senior Member
@geniusinc ik zou voor een defa alarm gaan. Ik heb dat ook en daar kunnen ze niet zo simpel omheen. Enige nadeel is dat je een apart alarmkastje aan je sleutelbos krijgt wat je altijd moet gebruiken om het alarm uit te schakelen voordat je in de auto stapt. Inschakelen kan wel met de originele afstandsbediening van de auto. Het bevalt mij wel...
 

Antera

Donateur
Er zijn al 2 klanten blij geweest hiermee. Ze slaan over het algemeen geen ruit er meer uit te veel herrie. Ze wringen de stijl open van de deur en steker er wat doorheen om daarna de deur open te wippen met de deurhendel.
 

elsinga

Forumguru
Ah, de manier van de ANWB als je je sleutel in de auto bent vergeten.:ot: Scheelt je glasschade, dat wel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Ah, de manier van de ANWB als je je sleutel in de auto bent vergeten. Scheelt je glasschade, dat wel...

Maar schadevrij..?
Hierbij een foto, van wat de Wegenwacht mij een keer bij mij heeft aangericht:
upload_2020-12-28_10-43-35.jpeg

Ruit intikken was goedkoper geweest!
 
Laatst bewerkt:
@geniusinc ik zou voor een defa alarm gaan. Ik heb dat ook en daar kunnen ze niet zo simpel omheen. Enige nadeel is dat je een apart alarmkastje aan je sleutelbos krijgt wat je altijd moet gebruiken om het alarm uit te schakelen voordat je in de auto stapt. Inschakelen kan wel met de originele afstandsbediening van de auto. Het bevalt mij wel...
Heb dat alarm inderdaad gezien/gevonden op internet. Ziet er er best goed uit
 

EdK

Forumguru
Heb dat alarm inderdaad gezien/gevonden op internet. Ziet er er best goed uit
Controleer bij je verzekering even of je alarm bij een erkend bedrijf ingebouwd moet worden !
Zijn verzekerings maatschappijen die dit eisen, en als je het zelf doet dan keren ze nog niet uit bij een inbraak !
Want je kunt wel een bon laten zien dat je hem hebt gekocht maar niet dat hij is ingebouwd door die firma.

of kijken dat de firma die alarm levert ook op bon zet incl inbouw.
Dan ben je weer wel gedekt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan