airco

cvegreen

Forumguru
Michiel ik was gisteren niet meer on line , maar hoe is het nu geweest ? Voor de MAX gegaan of was er toch wat tegen gevallen .
Mij lijkt het ook mogelijk te zijn met de draaiknoppen eraf te trekken en dan dat plaatje verwijderen en dat je er dan bij kan . Maar ik kan me ook grondig vergissen .
 

pvl123

Nieuw lid
Zo het kosten een dag.. maar de sensor zit er in. En de airco werkt weer.

helaas moest heel het dashbord eruit.
 

Bijlagen

  • Afb014.jpg
    Afb014.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 53
  • Afb015.jpg
    Afb015.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 47
  • Afb016.jpg
    Afb016.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 47

cvegreen

Forumguru
Ik dacht dat die sensor zo dicht bij het bedieningspaneel zat.
Dat verklaart waarom het bij de dealer zo duur ging uitvallen .
Ik zou het niet zien zitten hebben om daaraan te beginnen.
 

pvl123

Nieuw lid
Nee, ik dacht ook dat het mee zou vallen meet helaas niet dus.

Maar eenmaal bezig ga je toch maar verder en dan ligt opeens alles uit elkaar.
 

Fabia

† In Memoriam
Uit elkaar halen is een ding in elkaar zetten is weer een heel ander verhaal.:1884:
 

Ted

Forumguru
Als de wind uit het westen komt en het is bijvoorbeeld 20 graden in Den Helder (werk) dan is het 23 in Alkmaar (huis) en meestal 26 graden of vaak meer in Limburg. Dit betekent voor onze forumleden allemaal verschillende airco standen. En dan komt ook nog onze wensen aan de orde! Met andere woorden, de instellingen zullen voor ons allemaal in de meeste gevallen anders uitpakken.
By the way, vergeet ook niet of je getinte ruiten bezit of een licht of donkere lakuitvoering e.d. hebt.
 

KeesM

Nieuw lid
Ik las dit onderwerp en het lijkt erg op mijn situatie. Bij mij werkt de airco nu niet meer. Hij is hiervoor naar de garage geweest. In eerste instantie ben ik naar Kwikfit gereden omdat ik daar toevallig in de buurt was. Die hebben hem gecontroleerd, en vertelde mij dat er teveel vloeistof inzat. (moet 550 in) dit was nu opgelost. Niet dus, m'n airco deed nog steeds niks. Toen ben ik naar een Skoda dealer geweest. Die hebben hem ook gecontroleerd. Ze vertelde mij dat er ook teveel vloeistof inzat, en dat hij het nu weer deed. Hij heeft daarna 1 keer gewerkt, en stopte weer. Nu ben ik naar mijn huidige garage geweest. Deze vertelde mij dat er waarschijnlijk een sensor van de airco kapot is. Zoals ik zag op je foto's vertelde ze me dat hiervoor het hele dasboard eruit moest. Is dit de enige oplossing? De airco slaat niet aan. De compressor loopt. Hij is recent gecontroleerd op lekkage. De hoeveelheid klopt ook.

Weet iemand misschien een oplossing, of wat de kosten kunnen zijn. Is er iemand die mijn auto zou kunnen uitlezen met een V.A.G? Dan weet ik zeker of het de sensor is.
 

Monteurtje

Forumguru
Ze bedoelen de sensor uitstroomtemperatuur na verdamper. Geeft de testkast deze storing? Daarvoor zou je het dashboard uit moeten bouwen, volgens de beschrijving. Maar dat hoeft niet. Was er 2 jaar geleden aardig handig in. Heb een paar achter elkaar vervangen. Binnen een half uur zat die erin. En een klein beetje zere rug. Je moet helemaal onder het dashboard gaan liggen. En op gevoel de sensor vervangen.
 

KeesM

Nieuw lid
Monteurtje, bedankt voor je reactie.
Weet je waar ik deze sensor kan bestellen? Misschien dat dit me lukt.
Tot waar heb jij het dashboard uitgebouwd?
Heb je hier misschien iets van een tekening, van de locatie van de sensor?

Mvg,
Kees
 

Monteurtje

Forumguru
Sensor kan je gewoon bij de dealer bestellen. Afdekking onder het stuur uitbouwen. Waar dat opbergvakje inzit. uitstoomkanaal voor de voeten. En het comfortregelapperaat. Dan moet op je rug onder het dashboard liggen en langs het middenconsole naar boven kijken en daar zie je de sensor zitten. Maar is niet makkelijk.
 

KeesM

Nieuw lid
Nu heb ik toch even een vraagje voordat ik de sensor ga bestellen bij de dealer.
Hoe hoort de compressor mee te draaien? Ik zie dat alles meedraait wat aan de multiriem hangt, alleen het schroefje van (volgens mij) de compressor draait niet mee.
weet iemand of dit ook mee hoort te draaien? Ik kan hier eventueel een klein filmpje van maken.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 

ronald_j

Actief lid
Ik val net in en zie dat er meer mensen last hebben van rumoerige airco. Is dat inderdaad de compressor die verouderd is?
Is het enigszins betaalbaar om deze de te vervangen door een gereviseerde compressor? Ik vind het geluid namelijk behoorrrrrrrrrlijk irrrrrrritant!
 
Bovenaan Onderaan