airco

Gieliovd

Forumguru
Hééé wat heb ik nu weer gedaan :)

Ja, hij klopte niet helemaal, maar ik begreep hem hoor!

De ene auto koelt meer dan de andere. Volgens de regeltjes hoort een goed functionerende auto met airco ommenabij de 4 graden koude lucht eruit te gooien.
 

pvl123

Nieuw lid
Nu we het toch over airco's hebben. Mijn temp sensor is kapot deze geeft volgens de garage 99 graden aan. Waardoor de airco ook niet aanslaat.

Als ik dit wil laten maken kost het me al snel 350 euro, alleen de sensor kost 20 euro. Weet iemand of die zelf te vervangen is hij zit achter het dashboard. En heeft iemeand hier ervaring mee?
 

tlpeter

Actief lid
Ik denk dat het wel kan kloppen
Bij de megane moest er heel veel uit elkaar om bij die sensor te komen
Het is dus voornamelijk uurloon
Als je iemand kent die handig is en weet wat hij doet, of jij zelf natuurlijk, dan zou ik het zelf doen
 

Gieliovd

Forumguru
Naar mijn weten zit de temperatuursensor bij een 2001 met airco in het dashboard verwerkt achter een raampje met sleufjes erin. Zo'n klein ruitje bij de knoppen.

Zal morgen eens kijken.
 

pvl123

Nieuw lid
Oke, als je morgen gaat kijken zou je dan een foto kunnen maken dan ga ik het zelf proberen en dan kan ik zien hoe het er uit ziet. Of is er misschien een tekening vanuit skoda?
 

cvegreen

Forumguru
Naar mijn weten zit de temperatuursensor bij een 2001 met airco in het dashboard verwerkt achter een raampje met sleufjes erin. Zo'n klein ruitje bij de knoppen.

Zal morgen eens kijken.

Bij mij zit dat onder twee knoppen , die ene is die van de airco en de andere is van de binnencirculatie , dat zit zo laag bij mijn F1 van na de facelift. Of dat op dezelfde plaats zit van voor de facelift weet ik niet , maar denk het wel.

Hier een duidelijke foto van waar die sensoren zitten.( denk toch dat die sensoren daar achter zitten.

100_6780.jpg
 

pvl123

Nieuw lid
Het lijkt dat je er dan gemakkelijk bij kan. Bij de garage waren ze wel 3 a 4 uur bezig. In ieder geval dat werd mij verteld.
 

Fabia

† In Memoriam
Bij mij zit dat onder twee knoppen , die ene is die van de airco en de andere is van de binnencirculatie , dat zit zo laag bij mijn F1 van na de facelift. Of dat op dezelfde plaats zit van voor de facelift weet ik niet , maar denk het wel.

100_6780.jpg

Is dezelfde plek als voor de facelift, daar is niks aan veranderd.
 

van_der_P

Senior Member
Als die sensor daar achter zou zitten, dan vind ik wel dat de garage er met de klompen doorheen loopt om daar 3 a 4 uur werk voor te tellen.
Maak eens een foto van die sensor op de bewuste plek. Dan weet je A. hoe die er uitziet, en B. waar die zit.
Ik heb meer het idee dat er wat geraden wordt, en niemand precies weet hoe of wat.
 

cvegreen

Forumguru
Als die sensor daar achter zou zitten, dan vind ik wel dat de garage er met de klompen doorheen loopt om daar 3 a 4 uur werk voor te tellen.
Maak eens een foto van die sensor op de bewuste plek. Dan weet je A. hoe die er uitziet, en B. waar die zit.
Ik heb meer het idee dat er wat geraden wordt, en niemand precies weet hoe of wat.

Ik ga mijn wagen niet uiteen gaan halen om een foto van een bepaalde sensor te nemen hoor .
 

van_der_P

Senior Member
Ik ga mijn wagen niet uiteen gaan halen om een foto van een bepaalde sensor te nemen hoor .

Dat verwacht ik ook niet.
Maar als er voor een werk waar de garage zegt 3 a 4 uur nodig te hebben, er even tussen neus en lippen door gezegd wordt daar zit die. Als het zo gemakkelijk is waarom zou een garage met ervaren monteurs daar dan 3 a 4 uur voor nodig hebben ? Dat is mijn mening.
Ik kan mij voorstellen als je voor zo'n sensor een half interieur moet slopen dan maakt dat het verhaal duidelijk. Nou lijkt het erop dat het even tussen de soep en de aardappelen gefiks kan worden.

En het valt toch tegen, en ik moet Fabia gelijk geven, waarom haal je het niet even uit elkaar, foto maken. En weer in elkaar zetten. Daar kunnen ander ook nog wat van leren:D::D::D: (grapje)

Niet boos zijn he.
 

Gieliovd

Forumguru
Omdat garages je bedonderen, dat is mijn mening :)

Nee, serieus... als die sensor daar zit, en de onderbak van het dash kan los, dan kan het nooit zo lang duren. Kun je echter niks los halen, tja.. reken maar uit.

Ik verwacht bijvoorbeeld dat wanneer je de draaiknopper eraf trekt, je gewoon dat kapje los kunt halen. Dat is echter pure speculatie en zo had ik het ontworpen.

Iemand microfiches van de Fabia?


Over een airco gesproken, JEEEEEEZUS wat is het warm! Ik zweet mijn billen uit mijn string hier. FF kijken... 29 graden in huis!\

Ik zit serieus te overwegen om een split airco neer te hangen op mijn kamer! Elk jaar weer zo warm. Isolatie in huis alá in de winter, maar in de zomer gaat het er niet uit ook!
 

Desperado

Forumguru
Het vervangen van de dashboardlampjes van de Felicia zou ook ongeveer een halve dag werk zijn volgens de dealer.
En asl je het doet zoals het hoort zou dat ook best kunnen kloppen.
Als je het doet zoals het niet hoort kost het een half uur met als gevolg het afbreken van 2 palletjes.
Nou was dat voor mij niet zo erg omdat ik een erg handige monteur naast me heb wonen, maar als je dat niet hebt kan het wel een probleem zijn.

Ik zit serieus te overwegen om een split airco neer te hangen op mijn kamer! Elk jaar weer zo warm. Isolatie in huis alá in de winter, maar in de zomer gaat het er niet uit ook!
Verkeerde isolatie????
Bij ons is het lekker 24 graden en de zon brand hier ook de hele dag.
 

pvl123

Nieuw lid
Zijn er geen tekeningen vanuit skoda waar dit op zou kunnen staan? Anders is het niet anders dan zal ik wel beginnen te zoeken achter de airco knop. mocht ie daar niet zitten zoek ik gewoon even verder :).

De sensor is besteld die zal van de week wel binnen komen..
 

Gieliovd

Forumguru
Morgen zit ik wél zeker in de auto en dan als ik er aan denk zal ik een foto schieten en ff kijken hoe en wat.

Morgen kan ik er niet omheen om te rijden, eindpresentatie voor mijn opleiding.
 
Bovenaan Onderaan