Airco doet het niet

Eltjo

Forumguru
Condensor laten schoonmaken? Condensor zit voor de radiator gemonteerd. Als je grote gaten in je voorkant hebt waardoor steentjes naar binnen kunnen vliegen die de condensor kunnen beschadigen is het handig deze te beschermen door een Skoda verkochte bescherming op de condensor of door montage van racegaas achter de gaten.

Koelmiddel vervangen? Tja, je verliest koelmiddel (10% in een jaar schijnt nog normaal te zijn) dat aan gevuld moet worden. Als de druk te laag is zal de airco niet (goed) werken. Zoals de ventilator niet aansprong bij mijn auto. Op de snelweg koelde de airco wel nog voldoende, maar bij stationair toerental kwam er dus alleen warme lucht uit.

Dus eerste aan zo’n apparaat om te bepalen hoeveel er in zit en of het systeem lekdicht is en of de pomp nog voldoende werkt, daarna kan je pas verder kijken.
 
Ik bedoelde de verdamper, het schijnt dat daar nogal wat bacteriën opstapelen na enige tijd dus om niet ziek te worden moet deze soms schoon gemaakt worden.
 

Eltjo

Forumguru
Verdamper is lastig bij te komen, ik begreep dat die voor de kachel vaak in het dashboard zit gemonteerd.
Misschien wel via een slang te bereiken of via een b.v. ozon behandeling waarbij de auto een tijd gesloten met draaiende motor/airco ingesteld op lucht recycling wordt behandeld.
 
Bovenaan Onderaan