Airbag kapje met Skoda logo vervangen / foliedippen

EdK

Forumguru
Als ik lees op H2o website dan is het een geheel proces van voorbehandelen en dan motief aanbrengen en daarna weer een na behandel proces met een laklaag als laatste.
En zie ook wat foto's staan waar men een deel kaal heeft gehouden ( velg bijvoorbeeld )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
of het geschikt is voor het airbag kapje ben ik nog steeds niet over uit, maar..... heb wel een idee opgedaan om de kunsstof afdekkap van de motor te laten foliedippen, dat lijkt me dan wel weer gaaf! :)
 

EdK

Forumguru
Tsja @Corné de Kluijver alleen zit je nog dit jaar op financieel rantsoen , opgelegd door de directrice des huize Kluijver.
Maar mbt het airbag kappie is kwestie van overleggen met zo'n toko met eventueel een foto erbij van het object.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Schrap Plastidippen maar vast, dit gaat het niet worden en voorzie dat het op langere duur los gaat laten
Wrappen lijkt me te moeilijk vanwege teveel rondingen en het dan strak erop krijgen en wat doet de wrap met huidvet en zuren van de hand ?

Blijft voor mij S-Line spuiten over mits hij je kleur heeft en anders foliedippen daar dit met een laklaag word nabehandeld wat mijn inziens een beschermlaag geeft tegen krassen / huidvet en zuren van de handen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@s-line wat denk jij van spuiten, wel of geen goed idee? Blijf je de structuur van de rand dan zien denk je?
 

s-line

Forumguru
Kan prima gespoten worden hoor desnoods eerst in de grondverf om hem glad te krijgen!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@s-line wat glad is wil ik glad / mat laten wat nu reliëf heeft wil ik ook graag na het spuiten zo hebben, denk jij dat dat kan? ff een plaatje bijgevoegd van internet ter verduidelijking...

993_7913a9de4313be2a7fafa0edfca72e3f.jpg
 

s-line

Forumguru
Alleen denk ik dat dit te rubberachtig is om te spuiten! Ik zal eens bij de mijne kijken of dat misschien zou kunnen!
De beplating op je motorblok kan wel wat dat is hard plastic.(heb ik ook gedeeltelijk)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VWim

Forumguru
Ik zou het voor het afdekkapje van m'n airbag niet graag doen. In geval van een ongeluk krijg je misschien de stukken plamuur in je ogen.

Corne: Euhh meneer de dokter, komt het ooit nog goed.
dokter: Ja, lopen is geen probleem en ook uw handen zullen prima herstellen.
Corne: En hoe vraag ik precies zo'n hond aan bij de zorgverzekering?
dokter: dat is heel eenvoudig, gewoon een schriftelijke aanvraag indienen
Corne: meneer de dokter, wellicht is het u ontgaan, maar schrijven is ook wat lastig, daar ik die hond niet voor niets nodig heb.
Dokter: Wat bedoelt u precies?
Corne: nou, ten eerste kan ik de vragen op het formulier niet lezen en ten tweede weet ik niet wat ik aan het schrijven ben.
Ik ben namelijk blind, Ziet u?
 

s-line

Forumguru
Ik heb afgelopen week een "oude" vw airbag kap geprobeerd, maar omdat het vrij rubberachtig materiaal is is de hechting niet optimaal en zou ik er niet aan beginnen! @Corné de Kluijver er moeten nogal wat materiaal op om het mooi te krijgen.
 

CDK

Forumguru
Kijk hier heb ik wat aan! Eigenlijk ook weer niet natuurlijk haha ;) Vriendelijk bedankt voor de moeite en tijd die je er in gestoken hebt! :thumbsup:
 

s-line

Forumguru
Dat zal waarschijnlijk gewoon meescheuren hoor, reparatie autolak is best redelijk elastisch,maar als de airbag uitkomt maakt dat ook niet zoveel meer uit lijkt mij!;)
Maar ik denk dat het met de tijd toch wel een probleem zou kunnen geven kwa hechting,en als het dan gaat afbrokkelen ziet het er niet meer uit
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Deze optie gaan we dan ook niet doen :nono:
Ik moet ff aan m'n geldboom gaan schudden voor een nieuw stuurtje denk ik.....
 
Bovenaan Onderaan