Ik controleer de verbindingen in mijn kast ook elk jaar. En ik heb mijn grote verbruikers (allemaal apart afgezekerd zoals het moet) mooi verdeeld over mijn 3 fasen en daarbij nagedacht over welke het meest gelijktijdig gebruikt zullen worden etc. (helemaal in balans is het nooit, maar dat hoeft ook niet).
Wel je bent een unicum met het jaarlijks controleren van je verbindingen.
Want durf gerust te stellen dat minimaal 90% van de woningen dit niet word gedaan !
En dat geld voor Nederland maar ook in België.
Voor werk kom ik daar zeer regelmatig ( vlaamse en waalse deel ) en ook daar zie ik genoeg gevallen van gevalletjes levensgevaarlijk !
Zelfs zo erg dat ik weiger mijn spullen hierop aan te sluiten !
En ja nadenken over de fase verdeling bij een drie fase aansluiten doe ik niet, dat zit er bij mij al ingebakken dat ik hier rekening mee behoor te houden.
Dit begint al met het bedraden van je groepenkast !
Maar goed, er zijn hier op forum in ieder geval mensen die weten waar ze mee bezig zijn !
En kunnen hierover meningsverschillen hebben waar ik verder niet hierover ga discuseren.
We zijn het er in iedergeval over eens dat een autolader een aparte groep behoort te hebben, net als een kookgroep , VW, WM etc
En dat we die vermogens bij een 3 fase aansluiting goed behoren te verdelen.
Dan blijf ik van mening dat een infra rood meting met of zonder schaal verdeling je al veel kan zeggen, dit uit praktijk ervaringen.
En dat ik hiermee klanten kan behoeden voor hogere kosten in de toekomst.
En als je ziet dat een automaat dus warmer word dan normaal, dan kun je hiermee rekening houden tijdens het inbouwen van zo'n groep.
En hier laat ik het bij !