Advies gevraagd: lm velgen voor de winterbanden

BaSsDruM

Senior Member
Ik heb deze 18" velgen alvast liggen voor de winterbanden van mijn nieuwe (nog te leveren) octavia:
eja4u6e8.jpg

Cordoba

Forumguru
Met staal heb je óf van lelijke zwarte ronde 'tonnen' om op te rijden, of als je dat een beetje beter wil laten ogen heb je dat gelazer met wieldoppen.

Met LM kun je er ook voor kiezen om de velgen voor de winter óf van een goede wheelwax te voorzien, óf van een goede beschermende coating bijvoorbeeld op basis van een dun laagje quarts. (in beide gevallen wel voor iedere winter de behandeling herhalen)

Mijn ervaring met Conti en Michelin is dat ze elkaar eigenlijk bijna per definitie weinig ontlopen, en dat verkrijgbaarheid/prijs voor mij de beslissende factor zou zijn.

Desperado

Forumguru
OK, eerlijk is eerlijk. Het valt me mee. En omdat je geen wieldoppen hebt weet iedereen direct dat het geen zomerwielen zijn. Met wieldoppen zou het er uitzien als goedkope zooi. De ruimte is ook nog goed opgevuld.

s-line

Forumguru
Nee, kan niet lager! Inderdaad met wieldoppen is echt geen gezicht heb ooit eens geprobeerd. Heb nu alleen naaf dopjes van een caddy er op, dan zie de bouten tenminste niet meer.

Joske

Forumguru
W

waarom niet ? Moet je alleen grotere overal aantrekken....

En die stalen velg met de juiste wieldop kan net zo mooi wezen......
vind ik ook!

zo een blote stalen velg, trekt echt op niets in mijn ogen.. als ik er (het is er het seizoen voor) dan dagelijks zie rijden met enkel de stalen velg denk ik bij mezelf:

'vast weer een leaserijder die geen cent uit eigen zak wilt uitgeven aan een auto die hij binnen 4 jaar weer mag omruilen voor een nieuwe..'

maar goed, dat is mijn bescheiden mening natuurlijk ;)

CharlesTucker

Forumguru
Zoals ik al eens eerder gemeld heb, vroeger dacht ik dat zo iemand met blote stalen velgen duidelijk wilde maken dat ie winterbanden heeft, "kijk mij eens cool zijn, ik heb winterbanden". Sinds ik zelf ermee rondrij weet ik dat het ook gewoon luiheid kan zijn, ik ben gewoon te lam om bij de dealer langs te gaan om een setje wieldoppen te gaan kopen :)

(ik rij prive, toen ik nog een leasewagen had werden de winterbanden op dezelfde velgen gezet)

Desperado

Forumguru
Ik zou het met wieldoppen onder zo'n mooie auto juist zien als; het moet heel wat lijken, maar hij wil geen cent uitgeven aan een setje mooie lichtmetalen velgen.
En voor je het weet is het in de tuningwereld ineens weer in om met zwart staal te rijden :banghead:

Bovenaan Onderaan