Stinger
Actief lid
Helaas is ons zoektocht voor een tweedehands auto echt een frustratie en teleurstelling aan het worden. Auto's in de uitvoering "ons bin zûnig", onrealistische vragen prijzen zowel bij dealer als particulier verkoop (vergeleken met anwb dag koerslijst). Laat staan het onderhandelen van de vraagprijs. Steeds hetzelfde verkoop praat: auto is in nieuwstaat, uniek en etc. Maw thuis zijn we het aardig zat mee nu. We zijn nu aan het oriënteren om een auto te halen uit Duitsland en of België. Auto's uit Duitsland staat immers bekend om rijke uitgerusting met opties en of accessoires. De ham vraag is, heeft iemand zelfstandig een auto geïmporteerd uit een andere land. En kan men zijn/haar ervaring delen waar men moet opletten. Ik weet dat ik bpm moet betalen en laten keuren bij de RDW in Lelystad. Hoe zit het de BTW, papier werk en etc.

) en natuurlijk de "gewone" 2.0 TDI's en voor een leuke Prijs

. De volgende opties zijn een must: climate controle (digitaal), elektrische ramen voor en achter, navigatie (amundsen+/columbus), oem blue tooth, maxi dot scherm, cruise controle, parkeer sensoren en centrale vergelding via AB. Voorkeur een schakelde handbak. Motorisch gezien geeft de 1.2TSI de voorkeur. Ik laat de auto ook tunen bij JD engineering. Op advies van Race eend. Geen 1.4TSI motor nemen omdat deze niet erg betrouwbaar zijn. Kleur maakt niet zoveel uit mits het geen zwart of rood is en interieur geen lichte kleuren zoals beige.
. Een leuke skoda octavia combi met alle opties die wij wenste. De vraagprijs is bijna even hoog als bij een dealer. Maw ik ga stevig onderhandelen. De verkoper komt met de bekende smoesje van uniek, geen spijt kunnen krijgen, absoluut in nieuw staat en etc. Ik zei letterlijk: waarom moet ik deze auto perse van u afnemen. Het is import auto en als ik deze eventueel bij u ga inruilen. Dan krijg ik ook een veel lager prijs. Op dat moment had de verkoper geen kant klare antwoord
. Ik geef u nu bedrag x voor deze auto. Dan hebben we een koop. Toen kwam de verkoper met anders smoesjes. Wij hadden geen zin om dat aan te horen en liepen uit de showroom. DAG!!!