Achteruitrijcamera O3

jadijkstra2000

Forumguru
@jadijkstra2000 nogmaals met alle respect.. maar waarom zoveel moeite, en mogelijk kosten die het met zich meebrengt, voor een camera die het misschien nooit gaat doen op de Skoda infotainment.

Paar posts hierboven, een nieuwe originele Skoda achteruitrijcamera voor net iets meer dan €100,-.

Dan weet je wél zeker dat het werkt.

Omdat ik die camera al heb en niet zoveel voel voor zagen :) anders had ik hem al lang besteld ;)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik voel ook niets voor zagen.. maar weet toevallig dat iemand hem reeds gemonteerd heeft.. mét zagen!

Wellicht kunnen we elkaar op die manier een beetje helpen, daar is dit forum voor.

Ik ga nu wellicht ook overstag als het goed te doen is. Weet ik in ieder geval dat het 100% zeker werkt.
 

Rooverz

Actief lid
Denk dat er ook genoeg leden zijn die een helpende hand willen bieden.

Wel makkelijk dan om te weten wat je woonplaats is, of in welke omgeving. Type en bouwjaar van je auto, en welke camera je wilt gaan plaatsen.

Daarnaast heb je nog iemand nodig die in het bezit is van VCDS (en de kennis hiervan), om de camera juist in te kunnen leren!
Ik heb een skoda octavia combi 2017 Facelift. Wil het liefst een highline camera met washer. Staat nieuw voor 130 euro te koop. Ik woon in het midden van het land. Wil er best wat geld voor betalen, maar heb het gevoel dat de bedrijven erg hoge prijzen berekenen.
 

Rooverz

Actief lid
Daar kom je alleen maar achter als je offerte's aanvraagt met uiteraard de mededeling dat je camera zelf levert en wat de werkzaamheden inhouden...
Als men al 600 euro vraagt voor enkel de highline camera of men zegt dat er nog een extra module voor nodig is (camera 200, module 200) heb ik tot nu toe nog niet echt vertrouwen in deze bedrijven.....
 

EdK

Forumguru
Als men al 600 euro vraagt voor enkel de highline camera
Maar dan ga ik er nu even van uit dat je het over een officieele Skoda dealer hebt..
Kijk als je bv met een VAG Techniek contact opneemt en je vraagt eens wat het daar kost !?
Vermoed zo maar dat je bedrag dan al een stuk lager is.
En als je dan nog overeen kunt komen dat jij de draden en coaxkabel zelf van voor naar achter legt en hun het laatste doen eraan dan scheelt je dat ook alweer enkele eurie's
één ding is zeker, bij een skodadealer dit laten doen is de hoofdprijs betalen, alssss ze het al willen doen...
 

Rooverz

Actief lid
Nope, geen Skoda dealer. Ik ga geen namen noemen van de bedrijven, maar het gaat om lokale inbouwbedrijven.
 

Michelv.

Forumguru
De meeste tijd ben je kwijt om de kabel van achter naar voor te leggen, dus als je dat idd al zelf zou doen is de rest piece of cake(hoewel het zelf inbouwen van alles een piece of cake is :D)
 

Rooverz

Actief lid
De meeste tijd ben je kwijt om de kabel van achter naar voor te leggen, dus als je dat idd al zelf zou doen is de rest piece of cake(hoewel het zelf inbouwen van alles een piece of cake is :D)
Iets met linker handen en andere dingen waar ik beter in ben.... Helaas gaat dit hem voor mij dus niet worden :)
 

Jasper-RS

Forumguru
Afgelopen 2 dagen bezig geweest met het plaatsen van een lowline camera van vwmodul. Gekocht op eBay en super snel geleverd. De opening van het handvat van mijn Octavia was te klein. Maar voor een beetje zaag werk draai ik mijn hand niet om. Het aanleggen van de kabel van voor naar achter vond ik het meeste/lastigste werk. Al die plastic kappen voorzichtig demonteren. Maar alles keurig gelukt. Hieronder een aantal foto’s van de montage.
IMG_1081.JPG IMG_1083.JPG IMG_1084.JPG IMG_1100.JPG IMG_1085.JPG IMG_1087.JPG IMG_1099.JPG IMG_1091.JPG IMG_1095.JPG IMG_1096.JPG IMG_1098.JPG IMG_1097.JPG 179F1C15-9014-45EF-BC43-CED49E61276E.jpg IMG_1112.JPG

De zaagsnede van de achterklep goed behandeld met 2 lagen grondverf en daarna goed getectyleerd.

Mooie update al zeg ik het zelf. En ben er erg blij mee.
 

Rofffel

Forumguru
Het plaatsen van de highline camera is niet anders s de lowline maar is het VCDS/VCP matig mogelijk om deze in te leren?
Wellicht dat @Antera daar het antwoord op heeft?
 

Rooverz

Actief lid
Zijn er forumleden die de washer functie geïnstalleerd hebben? En werkt dit naar behoren? En wat is de ervaring van forumleden die een achteruitrijcamera hebben zonder washer? Is de lens vaak erg vies, of valt het mee?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rooverz

Actief lid
Afgelopen 2 dagen bezig geweest met het plaatsen van een lowline camera van vwmodul. Gekocht op eBay en super snel geleverd. De opening van het handvat van mijn Octavia was te klein. Maar voor een beetje zaag werk draai ik mijn hand niet om. Het aanleggen van de kabel van voor naar achter vond ik het meeste/lastigste werk. Al die plastic kappen voorzichtig demonteren. Maar alles keurig gelukt. Hieronder een aantal foto’s van de montage.
Bekijk bijlage 65079 Bekijk bijlage 65080 Bekijk bijlage 65081 Bekijk bijlage 65082 Bekijk bijlage 65083 Bekijk bijlage 65084 Bekijk bijlage 65085 Bekijk bijlage 65086 Bekijk bijlage 65087 Bekijk bijlage 65088 Bekijk bijlage 65089 Bekijk bijlage 65090 Bekijk bijlage 65091 Bekijk bijlage 65092

De zaagsnede van de achterklep goed behandeld met 2 lagen grondverf en daarna goed getectyleerd.

Mooie update al zeg ik het zelf. En ben er erg blij mee.
Netjes gedaan!
 

Michelv.

Forumguru
De wasfunctie bevalt mij goed, als je door de regen rijdt wordt toch de lens smerig, en hangen er druppels aan die het uitzicht bederven, ff sproeien en de lens is weer schoon dus goed beeld.
 

Michelv.

Forumguru
Het plaatsen van de highline camera is niet anders s de lowline maar is het VCDS/VCP matig mogelijk om deze in te leren?

Bij vw-modul kan je ook een highline camera kopen die is voor-geprogrammeerd, daarna schijnbaar alleen nog VCDS'en en klaar, hoe ze dit doen weet ik niet want officieel zou ie uitgelijnd moeten worden.
 

EdK

Forumguru
mooie beschrijving van je inbouw.
Ben wel jalourse op de ruimte ( verwarmd ) die je ter beschikking had.
Buiten tijd is dit momenteel één van de redenen dat ik er nog niet aan begonnen ben.
Maar de dagen worden alweer langer en de temperaturen lopen ook alweer wat op dus .....
 

Jasper-RS

Forumguru
mooie beschrijving van je inbouw.
Ben wel jalourse op de ruimte ( verwarmd ) die je ter beschikking had.
Buiten tijd is dit momenteel één van de redenen dat ik er nog niet aan begonnen ben.
Maar de dagen worden alweer langer en de temperaturen lopen ook alweer wat op dus .....

Ik kan er dag en nacht in haha. Mooie grote hal op mijn werk met heeel veeel gereedschap :D
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan