Achteruitrijcamera O3

Michelv.

Forumguru
Sproeier maakt hem wel schoner omdat ie bijna bovenop de lens zit, en voor de prijs hoef je het niet te doen :D
 

jadijkstra2000

Forumguru
Je had een camera van Ali toch?

Ik zou er dan persoonlijk liever voor kiezen om die op Marktplaats te verkopen of iets dergelijks, en voor een originele camera te gaan, die zo plug&play aangesloten kan worden.

Zeker als ik zie wat zo'n converter kost!

Het verschil tussen een highline en een lowline camera (is zover ik weet) het wis installatie systeem wat er op zit (bij de highline).

Echter zie ik het nut hier niet van in, want als je enkel sproeit over iets wat vies is, wordt het er niet schoon van. Je voorruit heeft daarom ook niet voor niets ruitenwissers...

Klopt,
Alleen is volgens mij zo dat bij de "originele" je een stukje moet zagen, het voordeel van deze is dat het zo past, aan de andere kant is het een kosten overweging natuurlijk, als een originele (die plug&play aan te sluiten is?) zonder aanvulling past...
 

Jasper-RS

Forumguru
Klopt,
Alleen is volgens mij zo dat bij de "originele" je een stukje moet zagen, het voordeel van deze is dat het zo past, aan de andere kant is het een kosten overweging natuurlijk, als een originele (die plug&play aan te sluiten is?) zonder aanvulling past...

Bij en Octavia van bouwjaar 2013 t/m half 2014 (tot modeljaar 2015) moet je sowieso zagen bij montage van een originele camera. Heeft niks met high of lowline te maken.
 

jadijkstra2000

Forumguru

HarrieSkoda

Forumguru
@Michelv. zou jij misschien de verschillende, originele OEM camera’s, op een rijtje kunnen zetten mét artikelnummers?

Misschien met een beetje hulp van iemand die in het bezit is van ETKA?

Ter info (staat in de beschrijving van de link in de post hierboven);

Het gat van het handvat bij de ‘oudste’ modellen is +/- 2,5cm x 7cm.
Hoe groot het gat van het handvat moet zijn voor de camera is +/- 4,5cm x 10cm.
 

Rooverz

Actief lid
Zijn zowel de low line als high line originele camera's? En zit er verder nog verschil tussen de camera's (muv statische/dynamische) beeldlijnen? Ik wil namelijk een camera laten inbouwen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Michelv. zou jij misschien de verschillende, originele OEM camera’s, op een rijtje kunnen zetten mét artikelnummers?

Misschien met een beetje hulp van iemand die in het bezit is van ETKA?

Ter info (staat in de beschrijving van de link in de post hierboven);

Het gat van het handvat bij de ‘oudste’ modellen is +/- 2,5cm x 7cm.
Hoe groot het gat van het handvat moet zijn voor de camera is +/- 4,5cm x 10cm.

Zijn zowel de low line als high line originele camera's? En zit er verder nog verschil tussen de camera's (muv statische/dynamische) beeldlijnen? Ik wil namelijk een camera laten inbouwen.

Bedankt voor het kicken van de vraag @Rooverz :D.

Zodra ik dit weet kan er besteld gaan worden..
 

heusinkveldb

Forumguru
Ik kan wel in Etka kijken. Maar er blijven 2 type camera's over, een Highline en een Lowline.
Highline camera: 5TA 827 566 E
Lowline camera: 5TA 827 566 B
Beide met sproeier.

De camera's MET sproeier worden meer aangeboden en zijn over het algemeen daarom ook goedkoper.
Ik heb eerst zitten kijken naar een ZONDER, maar daar was ik in het totaal duurder uit. Je kan die met spoeier gewoon gebruiken en als je dat niet wilt sluit je de spoeier niet aan.
Werking blijft hetzelfde. De Highline camera's zijn minder eenvoudig te programmeren. Er moeten extra parameters gezet worden, calibreren. (voor als je je stuur draait)
In de praktijk heb ik voldoende aan de Lowline. Deze is relatief eenvoudig te installeren en programmeren.
 
Laatst bewerkt:

jadijkstra2000

Forumguru
Misschien hele domme vraag... FBAS aansluiting / Fakra / Composite... potato poteto of hoe je het ook zegt, signaal is toch hetzelfde? Misschien heel kort door de bocht, mijn aansluiting met composiet kan ik die niet afknippen en erin solderen ipv met die andere connector (wellicht heel kort door de bocht...) wat maakt het verschil? Iemand een idee?
 

EdK

Forumguru
Nu nog de vraag wie dit bij mij wil/kan inbouwen :)

Denk dat een VAG Techniek in Neunen dit kan en waarschijnlijk ook wel wil inbouwen.
Kwa kennis zullen ze dat daar zeker wel kunnen incl het inleren...

Zou wel eerst contact opnemen met hun en een prijsafspraak maken met ze !
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nu nog de vraag wie dit bij mij wil/kan inbouwen :)

Denk dat er ook genoeg leden zijn die een helpende hand willen bieden.

Wel makkelijk dan om te weten wat je woonplaats is, of in welke omgeving. Type en bouwjaar van je auto, en welke camera je wilt gaan plaatsen.

Daarnaast heb je nog iemand nodig die in het bezit is van VCDS (en de kennis hiervan), om de camera juist in te kunnen leren!
 

jadijkstra2000

Forumguru

jadijkstra2000

Forumguru
De vlieger gaat niet helemaal op...waarom een dure interface ertussen bij composite...en kun je de “officiële” zo aansluiten...en toch fbas/composiet....zouden die adapters dan fake zijn?

Interresant topic
 

HarrieSkoda

Forumguru
@jadijkstra2000 nogmaals met alle respect.. maar waarom zoveel moeite, en mogelijk kosten die het met zich meebrengt, voor een camera die het misschien nooit gaat doen op de Skoda infotainment.

Paar posts hierboven, een nieuwe originele Skoda achteruitrijcamera voor net iets meer dan €100,-.

Dan weet je wél zeker dat het werkt.
 
Bovenaan Onderaan