Achteruitrijcamera O3

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb een dremel, maar dit durf ik echt niet aan :)

Maargoed, ik heb hem dus ook al besteld... : https://nl.aliexpress.com/item/HD-C...32568615920.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.PfhH2H

Ja, dit kan ik zo niet aansluiten, en een zorg is of dit sowieso gaat passen, qua maat en qua stekker voor de kofferklep, afijn we zullen zien!

Daarna (en dat ben ik nu aan het uitzoeken) is om het videosignaal in de Columbus te krijgen. Bij de O2 had ik hier een speciale adapter voor (ook besteld op ali) dit werkte top!

https://nl.aliexpress.com/item/CVBS...32613341050.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.ZUyrq4

Dat wsa deze.. maar volgens mij werkt het met het andere type (nu) anders, en dat weet ik dan nog niet...

Wordt vervolgt!

Is dit dé oplossing voor de Octavia rijders met ‘een klein gaatje’ :deuk:?

Ik volg dit graag @jadijkstra2000 . Zeker qua pasvorm en aansluiten betreft!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zijn er inmiddels al meer mensen die een camera van Ali gemonteerd hebben in de greep van de kofferdeksel?

Ik ben namelijk erg benieuwd naar het volgende;
- kwaliteit video signaal
- zicht overdag & nacht
- kwaliteit van de rubberen greep
- aansluiting van camera op infotainment

Verder zie ik op Ali verschillende camera’s welke zouden moeten passen. Ook zie ik verschil in hoogte van het ‘blokje’ waar de lens in zit. Het liefst wil ik de camera zo onzichtbaar mogelijk natuurlijk. Blijft me verbazen dat er zoveel verschil in zit.

Hoor het graag van de pechvogels met een vroeg geproduceerde O3 met small handgreep! De rest kan namelijk genieten van de originele camera.
 

Michelv.

Forumguru
Vind op Ali maar een camera met Fbas stekker eraan, zijn daar volgens mij niet te vinden.

Dus degene die hierboven genoemd wordt gaat niet werken.
 

pr0mo

Lid
Bekijk media item 4426In mijn kofferbak kom ik de volgende kabels tegen bij de achteruitenwisser. Moeten hier de kabels van de camera bij? En zo ja weet iemand welke hiervan de plus en of geschakelde plus is?
Ik kreeg her vandaag niet goed gemeten.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Camera heb ik al....

Wat ik trouwens bijzonder vind, ik heb zelf de O3 Style van 2016 met echt alles erop en eraan, geen optie niet aangekozen, echter heb ik volgens mij niet de highline camera....
 

Jasper-RS

Forumguru
Kan iemand mij gedetailleerd vertellen wat ik moet aanpassen in vcds om de camera op mijn Columbus te activeren?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Kan iemand mij gedetailleerd vertellen wat ik moet aanpassen in vcds om de camera op mijn Columbus te activeren?

Folgende Codierung ist anzuwenden:
  1. STG 5F (Infotainment) auswählen
  2. STG Lange Codierung -> Funktion 10
  3. Byte 19
  4. Bit 4 aktivieren

    sofern Einparkhilfe vorhanden muss diese ebenso noch wie folgt angepasst werden
  5. STG 10 (Einparkhilfe) auswählen
  6. STG Lange Codierung -> Funktion 10
  7. Byte 2
  8. Bit 4 aktivieren
 

Jasper-RS

Forumguru
Folgende Codierung ist anzuwenden:
  1. STG 5F (Infotainment) auswählen
  2. STG Lange Codierung -> Funktion 10
  3. Byte 19
  4. Bit 4 aktivieren

    sofern Einparkhilfe vorhanden muss diese ebenso noch wie folgt angepasst werden
  5. STG 10 (Einparkhilfe) auswählen
  6. STG Lange Codierung -> Funktion 10
  7. Byte 2
  8. Bit 4 aktivieren

Top hier kan ik wat mee
 

HarrieSkoda

Forumguru
Camera heb ik al....

Wat ik trouwens bijzonder vind, ik heb zelf de O3 Style van 2016 met echt alles erop en eraan, geen optie niet aangekozen, echter heb ik volgens mij niet de highline camera....

Je had een camera van Ali toch?

Ik zou er dan persoonlijk liever voor kiezen om die op Marktplaats te verkopen of iets dergelijks, en voor een originele camera te gaan, die zo plug&play aangesloten kan worden.

Zeker als ik zie wat zo'n converter kost!

Het verschil tussen een highline en een lowline camera (is zover ik weet) het wis installatie systeem wat er op zit (bij de highline).

Echter zie ik het nut hier niet van in, want als je enkel sproeit over iets wat vies is, wordt het er niet schoon van. Je voorruit heeft daarom ook niet voor niets ruitenwissers...
 

HarrieSkoda

Forumguru
highline heeft meebewegende lijnen en de lowline niet, je hebt ook lowline's met sproeier.

Mhhh.. Het wordt steeds interessanter! Veel verschil dus nog in die cameraatjes.

Volgens mij heb jij een camera met sproeier wat ik me kan heugen. Heb je er ook daadwerkelijk profijt van, of kun je mijn argument beamen?
 
Bovenaan Onderaan