Achteruitrijcamera achteraf laten inbouwen

ruud076

Actief lid
gisteren 14-2 de camera is binnen en dat is toch niet slecht van skodaparts, dik tevreden mee, donderdag verzonden :)
intussen alweer een afspraak met antara gemaakt en binnenkort de camera inbouwen :)
wat wel bijzonder slecht is van die pakjes rondbrengers, in dit geval dhl ze zetten het gewoon tegen de deur waar iedereen bijkan , tis toch ter waarde van een 225,- euro en dat zetten die figuren gewoon weg :(
 

Bijlagen

  • pakje2).jpg
    pakje2).jpg
    559,9 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Heeft DHL wel meer een handje van !
Neef die zijn pakketje zou ook aangekomen zijn volgens track&trace
.Heeft een RING bel maar niemand had aangebeld, was ook niemand thuis en buren waren op vakantie.
Bij thuiskomst niets te vinden, gebeld en konden niet zeggen waar het was want was afgeleverd..
Zoontje word na eten even naar buiten gestuurd om wat in de kliko te doen en roept zijn vader want hij kon er niet bij....
En ja hoor daar lag zijn pakketje..
Gebeld met die gasten en foto gestuurd van pakket in Kliko.
Ja duizend maal excuus en bos bloemen maar die gast rijd nog steeds in hun buurt !
Dus ja als neef nu besteld dan zorgt hij er zoveel mogelijk voor dat DHL niet levert, al is hij duurder uit met een ander, of belt leverancier dat hij wel wil kopen maar dat ze versturen met Postnl
 

Eltjo

Forumguru
Ik laat privé pakjes meestal op mijn werk afleveren, daar is tenminste de hele werkdag iemand aanwezig (voor zakelijke pakketjes).
Het nadeel is alleen dat er ook leveranciers zijn die juist 's avonds (of in het weekend) afleveren, dan heb je daar niets aan.
Je kan soms dan wel weer een ander aflevertijdvak kiezen wat wel uitkomt.
 

ruud076

Actief lid
@Eltjo
als je weet wanneer het pakket bezorgd word dan kan dat , maar uit tsjechie sturen ze geen track and trace mee.
en gezien het feit dat ik weekend heb van vrijdag tm maandag en alleen di-wo-do nog werk en dan nog alleen ook op een locatie waar niemand anders is , dan gaat het een probleem worden :)
 

Canon-Eye

Forumguru
DHL kun je het beste zoveel mogelijk vermijden, is mijn ervaring. Die zijn liever lui dan moe en meestal te belazerd om 292 meter door te rijden als ze door mijn "buren" op nr 17 (tussen de weilanden buiten het dorp) netjes worden doorgestuurd naar het juiste huisnr 17A in de bebouwde kom.

PostNL gaat (hier althans) wel altijd goed, maar als het geplande bezorgtijdstip niet uitkomt kun je dat meestal vooraf op tijd veranderen. Dan kies ik meestal voor het afleverpunt bij de supermarkt in een groter buurdorp - dan heb ik het helemaal zelf in de hand.
 

Daan078

Actief lid
Let je op dat het voor een Octavia 4 en dus niet zoals de Octavia 3,Fabia enz. Deze zijn gedegen anders houd daar dus rekening mee.

Ik kan de High line camera leveren en monteren voor de Octavia 4 incl montage en coderen voor € 649
Goedenavond Antera, Wat kost het voor een Superb 3?
 

Maroi1977

Nieuw lid
Ik heb sinds 3 weken een Octavia 4 van sept. 2022 en heb tijdens de koop bij de dealer een achteruitrijcamera met korting erbij gekocht, uit de Škoda catalogus twv € 700,- ex btw.
Deze is een week na aflevering nog door een lokale automat geïnstalleerd incl. originele Škoda software en rijlijnen.
Werkt super maar beetje korrelig beeld ivm uitrekken beeld in 10” scherm. Alleen 1 minpunt, géén sproeier op de camera!

Volgende dag telefonisch bij mijn (jonge) verkoper geïnformeerd over de missende sproeier en hij vertelde mij dat hij nog nooit Škoda’s verkocht/gezien had met sproeiers op de achteruitrijcamera, ook af fabriek.
Vertelde hem dat deze gewoon online te koop zijn bij Škoda.be maar met die info deed hij niks.
Hij heeft nog bij zijn leidinggevende gevraagd en zelfs getest bij model dat in de showroom stond. Zat wel een ‘knopje’ bij de camera maar die deed volgens hem niks…

Om niet de zeikende klant te worden, heb ik verhaal maar voor waar aangenomen…
Zij zijn dealer/vakmensen, toch?! ;)
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Dat zijn sommige verkopers, er een mooi verhaal van breien als ze het niet weten en/of wat proberen te verkopen.
Regelmatig stelde ik vragen in winkels waar je dan geen fatsoenlijk antwoord op krijgt. Dan weet je genoeg.
Bij de Gamma heb je toch ook bijna niets aan het personeel? Die zijn vaak zo jong dat ze alleen van een computerspelletje weten hoe je een spijker erin slaat.
 

EdK

Forumguru
Zij zijn dealer/vakmensen, toch?! ;)
JAwel, alleen missen ze toch nog een cursus !!
Laat de cameragreep er maar eens uithalen !
Dan zal je bij een orginele OEM een kunsstof pijpje zien waar een koppeling op geklikt kan worden en dan met wat slang en nog wat koppelingen kan gewoon die sproeier aangesloten worden.
En bij mijn fabia is het dan zo dat als ik me achterruit sproei dan word meteen de camaera lens schoongesproeid..
Dus zou gewoon weer ff lekker heengaan en lekker doorzeiken tegen die verkoper....
 

Maroi1977

Nieuw lid
Bedankt heren!

Ik ga offensief weer aan bij de dealer.
Als ik een Škoda bij een Škoda-verkoper van een Škoda-dealer koop en ik kies uit een Škoda-catalogus een achteruitrijcamera, dan mag ik er vanuit gaan dat het materiaal van Škoda/VAG is?!

Een camera bij een automat winkel had ik zelf achteraf ook kunnen doen. Ik koos bewust om een camera bij de dealer te kopen zodat het meteen goed zou zijn…
 
Laatst bewerkt:

Maroi1977

Nieuw lid
Vandaag bij Century Emmen geweest om even weer in gesprek te gaan met mijn (junior) verkoper.
Parkeer achter een occasion Scala en wat zie ik, een camera met sproeier…
4C51AD94-1418-4A81-A8D5-5C29FDDF55D8.jpeg
Voor de showroom staat een demo Superb ook met dezelfde camera.

Junior uitgebreid bijgesproken, incl. jullie input, en hij wist het al snel niet meer en dat hij zijn leidinggevende erbij moest halen.
Senior het verhaal verteld, verteld dat zijn demo Superb vervoer ook camera met sproeier heeft (keek ineens verbaasd) en hij vertelde mij meteen dat Škoda meerdere type camera’s levert en dat de mijne een originele was.

Ik confronteerde hem dat hij mij twee weken geleden vertelde dat Škoda geen camera met sproeiers leverde en nu waren het ineens verschillende types en allemaal origineel onderdelen. Hij begon meteen te sputteren.
Ik gaf ook aan dat ik geen factuur van Automat heb ontvangen om onderdeel na te kunnen trekken en zijn ‘claim’ te kunnen bevestigen of tegen te spreken.

Ik zei tegen hem dat hij mij als consument nu niet kan aanrekenen dat ik niet gevraagd had om camera MET sproeier.
Ik koop de auto direct bij de dealer, stond maar 1 regel in Škoda catalogus over camera, geen keuze tussen met/zonder sproeier en ga ik uit van originele merk onderdelen!

Heb gevraagd om camera te wisselen voor de juiste en daarvoor kan ik rekenen op eigen bijdrage van plm. € 1000,-.
Ik zei dat ik geen rekening wou zien en Senior begon meteen van “Jaaa maar jij hebt de Octavia al voor een scherpe prijs gekocht!!!”

Heb gevraagd om het op te lossen, zonder meerprijs. Senior ging overleggen met de sales manager…
Verwacht niet veel maar we gaan het zien. Kan de case nog escaleren naar hoofdkantoor in Groningen!!
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Blijft moeilijk voor zo’n bedrijf om de te maken keuzes met de klant door te lopen en dus samen de juiste keuzes te maken. Nu is het “u wilt een camera en wij kiezen welke” en dus gezeur. Waarom niet even contact met je gezocht?
 

Frup

Forumguru
Een scherpe prijs is ook een non-argument. Wat een k*t-smoes. Dan hadden ze er bij moeten vermelden dat je daarna niet meer mag reclameren als ze iets niet goed doen of leveren.
Een zaak om te onthouden (en dus te mijden).
 
Bovenaan Onderaan