Achteruitrijcamera achteraf laten inbouwen

Drukkert

Senior Member
Nee, ik had een andere gezien, die kost 2928 tjechische dollar. Op dat plaatje staat alleen de camera, verder geen kabels oid.
 

EdK

Forumguru

Dat zijn jouw woorden.
Maar levert die toko wel naar nederland ?
Kan me herinneren dat er een lid was die wat problemen had met hun en het leveren...
 
Laatst bewerkt:

ruud076

Actief lid
Ik heb geen achterruit wisser en dus ook geen aansluiting voor het water daar , dus ik zal het zonder sproeier moeten doen
 

1983jeroen

Forumguru
In de O3 bleek een niet originele camera plug and play te zijn inclusief bewegende hulplijnen. Zelf ingebouwd. Totale kosten nog geen €60,-

Beeld is goed genoeg. Bij weinig licht wat vage kleuren. In het donker nog opvallend goed beeld.

Wellicht is dat voor de O4 ook een mogelijkheid?
 

Antera

Donateur
Ik zie het nu ook, degene mét kabelset staat er ook gewoon tussen. Lekker suf.

Dikke 213 euro dus.

Daarnaast zijn er 2 type camera’s afhankelijk van je mediasysteem en daarmee ook andere bekabeling. Dus ook hier moet je goed op letten
 

EvdB

Actief lid
Ik wil dit onderwerp ook graag even volgen. Begin vorig jaar ook een Octavia IV besteld als leaseauto. Bij het bestellen werd mij dus ook verteld dat de achteruitrijcamera niet meer geleverd zou worden. Ik vind het nog steeds een raar verhaal, juist omdat andere Skoda (en VW en Seat) modellen wel met achteruitrijcamera worden geleverd. Hier komt ook mij vraag uit voort: is het niet mogelijk om een camera voor een ander model in te bouwen in de Octavia?
Op de Skoda site kwam ik ook nog een mooi verhaal tegen (wat nu dus alweer flink gedateerd is): "

ŠKODA’s met achteruitrijcamera​

Op dit moment zijn bijna alle modellen van ŠKODA leverbaar met een achteruitrijcamera of ze hebben ’m zelfs standaard. Alleen bestuurders van de CITIGO moeten terugvallen op parkeersensoren. Een trekhaak kan ook besteld worden op alle ŠKODA’s die het formaat stadsauto ontgroeid zijn. Kijk voor prijzen en mogelijkheden in de ŠKODA webshop.

Achteruitrijcamera wordt verplicht​

Over niet al te lange tijd zal elke nieuwe auto over een achteruitrijcamera beschikken. De Europese Commissie heeft namelijk besloten dat de achteruitrijcamera tot de verplichte veiligheidssystemen behoort die elke nieuwe personenauto vanaf 2022 moet hebben. Wie had dat in 1956 kunnen voorzien?
"
Zie: https://www.skoda.nl/nieuws/makkelijk-mikken-met-skodas-achteruitrijcamera/
 

ruud076

Actief lid
ook even om op te letten, ik heb bij skodaparts.cz een achteruitrij highline camera met bewegende lijnen besteld voor mijn superb uit 2019
mijn superb is van januari 2019 en in juni of zo is er een update van het model gekomen en nu past mijn bestelde camera er dus niet in.
de camera is voor het nieuwere model dus en is iets breder dan de mijne, let daar wel even op !!
ik probeer nu de mijne terug te sturen en een iets ouder model terug te krijgen van 2018 of zo.
idioot dat ze de handgreep vervangen door een breder model, heeft dat zin?
mocht iemand de mijne evt willen overnemen kan dat ,heb net een mail gestuurd naar skodaparts en ben benieuwd naar het antwoord.
op hoop van zegen maar :)
links op de foto de originele handgreep en rechts de nieuwe met camera
 

Bijlagen

  • 20230116_182108.png
    20230116_182108.png
    1,2 MB · Weergaven: 54
  • 20230116_182113.png
    20230116_182113.png
    1,2 MB · Weergaven: 48

ruud076

Actief lid
nog maar even een berichtje over het gedoe met de te grote camera.
heb intussen al een paar keer gemaild, apps gestuurd naar skodaparts.cz en kreeg eindelijk vorige week een berichtje dat de man in italie zat en dat ie afgelopen vrijdag terug zou zijn en er naar zou kijken.
afijn het is nu dinsdag en nog niets gehoord over hoe nu verder.
dus maar weer een appje gestuurd of ie eens naar mijn mail wilde kijken en de fotos met het originele handvat en de te grote camera die er voor in de plaats moest komen.
ook vermeld dat ik al een keer of 4 contact had gezocht hierover.
gelijk een update na het appje, ze zeggen stuur de camera terug en we sturen gelijk een nieuwe.. :)
het kan wel vlug gaan dus......maar je moet even blijven zeuren
ik ga de camera terugsturen en jullie horen er nog van.
ik ga het bedrijf dus niet afbranden , ze zijn alleen wat traag met antwoorden, ik ga ervan uit dat het goed gaat komen
 

Tees

Donateur
Bekend euvel bij die website, hebben er hier al meer over geklaagd. Hetzelfde trouwens bij de .com broer, die is ook niet zo sterk in de communicatie. Maar zolang ze maar en uiteindelijk reageren, vind ik t niet zo erg.
 

ruud076

Actief lid
update
vorige week de camera teruggestuurd en volgens mijn track and trace code was ie in ontvangst genomen op de 6e feb.
zoals verwacht weer niks gehoord en dus maar weer een appje gestuurd in het tsjechies naar het bij mij bekende telefoonnummer.
er werd wel gelijk op gereageerd en de nieuwe camera zou vandaag verstuurd worden , so far so good.
ik begin er toch wel in te geloven dat ik de goede camera geleverd krijg nu.
dus antera... ik zal van de week wel weer contact met je opnemen :)
 

ruud076

Actief lid
15.15 uur zelfde dag contact via whatsapp met de dienstdoende heer, fotos gehad van de nieuwe camera en de garantie dat ie 100% past deze keer.
de vorige keer was ook een beetje mijn schuld , ik wist niet dat er in 2019 2 modellen waren uitgekomen de oude en een nieuwe halverwege dat jaar.
alles opgelost nu en de camera is onderweg de oude was wel 21 euro duurder als de nieuwe trouwens
ik geef het bedrijf toch 5 sterren want ze hebben er wel alles aan gedaan om het keurig op te lossen, en dat is gelukt!
 

EdK

Forumguru
wel alles aan gedaan om het keurig op te lossen,
Dat is ook duidelijk in je teksten te lezen.
Zelfde gehad met https://www.cars-equipment.com gehad onlangs
Ging met verzenden niet geheel zoals moet en hadden het weer terug gekregen.
Had track en trace en zag dat het in Amsterdam moest liggen alleen niet waar, dus gemaild en zij konden dat ook niet herleiden.
En uiteindelijk mail van ze dat ze het weer zelf hadden ontvangen en wat te doen ?
Wel om onverklaarbare wijze deed me camera het weer dus legde dit uit en dat ik hem eigenlijk niet meer nodig had.

Wel de dag erop had ik al bevestiging van paypall dat ze het bedrag hadden terug gestuurd.
Dus ja ondanks de rompslomp ben je blij met afhandeling en twijfel je niet om een volgende keer toch weer zaken met ze te doen.

En denk dat voor jou zo hetzelfde is !
 
Bovenaan Onderaan