Achteruitrij camera S2combi

brepus13

Forumguru
Heb die extra rode draden niet gebruikt maar wel de normale power cable. Heb uiteindelijk voor de ruitenwissermotor gekozen, dit was de dichtstbijzijnde optie voor de plus en min. Kreeg het niet zo snel voor elkaar en weer een nieuwe draad te trekken via de kofferklep zijkant. Wat een gepriegel zeg. Alles zit weer in elkaar. Heb ook meteen de gps unit wat netter weggewerkt, 2 USB kabels naar handschoenen vakje getrokken en de microfoon bij de linker a stijl geplaatst en de kabels weggewerkt. Ook de fm kabel wat beter vastgezet zodat de ontvangst nu beter lijkt. Maar goed de camera werkt nu dus ook. Helaas wel een camera die eigen lijnen meestuurt dus dan zet ik de bewegende lijnen van de radio zelf wel uit. (Tenzij iemand weet hoe je de lijnen van de camera uit kan zetten. ) al met al toch weer een beste klus zo maar het werkt wel :yeah:
 

brepus13

Forumguru
Ik heb de camera nu op een constante spanning staan ( bij contact aan tenminste ) uiteraard werkt de camera dus bij inschakeling maar kan het kwaad om hem altijd aan te hebben staan zeg maar?
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb de camera nu op een constante spanning staan ( bij contact aan tenminste ) uiteraard werkt de camera dus bij inschakeling maar kan het kwaad om hem altijd aan te hebben staan zeg maar?

Ik zou er toch voor kiezen de draad bij de videokabel te gebruiken.
Dan gaat de camera langer mee.
En de draad zit al bij je camera dus dat is zo klaar.
En de andere kant zit al bij je radio en daar zit je draad voor achteruit.
Persoonlijk zou ik het omzetten, maar echt kwaad kan het niet.

Marco.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb zo lopen vechten met de kabels in de kofferklep en de doorvoer dat ik er wel klaar mee ben. Waarom de plus eigenlijk van de tulp stekker gebruiken? De powercable levert toch ook plus en min?
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb zo lopen vechten met de kabels in de kofferklep en de doorvoer dat ik er wel klaar mee ben. Waarom de plus eigenlijk van de tulp stekker gebruiken? De powercable levert toch ook plus en min?

Ik denk dat je het niet snapt.
De voedingskabel bij je camera is 20 cm met een plus en een min.
De min verleng je en zet je aan een goede massa.
Het rode draad je verleng je naar een geschakelde plus van je verlichting.
Die rode draad die bij je videokabel zit is een extra draad die loop mee met je video kabel.
Die komt van de ene kant naar de andere kant.
Die is daar voor gemaakt.
En die kan je ook gebruiken als je een schermpje hebt om deze aan te laten gaan.

Marco.
 

brepus13

Forumguru
Ik denk dat we ongeveer hetzelfde bedoelen maar anders zeggen. Het werkt in ieder geval gelukkig :-)
 

brepus13

Forumguru
Ik weet ook wel welke kabel je bedoelt, ik zie er alleen de meerwaarde niet van in. Ik heb hem niet gebruikt en alles werkt prima. Mijn radio heeft geen extra signaal oid nodig blijkbaar :-)
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik weet ook wel welke kabel je bedoelt, ik zie er alleen de meerwaarde niet van in. Ik heb hem niet gebruikt en alles werkt prima. Mijn radio heeft geen extra signaal oid nodig blijkbaar :-)

Jou radio heeft het niet nodig omdat er een canbus Kastje bij zit die er 12V achteruit van maakt.
Vandaag dat je die draad naar je camera had kunnen brengen.

E7F48A94-BA40-410A-A039-62133A3E8C55.jpeg
Bij je voedings kabel zit een extra kaste die leest je canbus. En daar zit een geschakelde plus in omdat die niet bij vw zit. En ook een plus als je hem in zijn achteruit zet.

Marco.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Nieuw hier en net een s2 combi in het bezit.
Heb daar de amundsen vervangen voor een rns vervanger die android en apple ondersteunt.

Wil hier ook een camera op het liefst via de handgreep van de koffer. Ik zie alleen telkens 2 stekker mogelijkheden. Zonder hem helemaal open te maken is er een makkelijkere manier om te zien welke aansluiting ik heb of is het onzin en zit er maar 1 type aansluiting.(dan hoor ik uiteraard graag welke)

Met vriendelijke groet,

Steven
 

EdK

Forumguru
Steven, allereerst stellen wij het hier op prijs als je je even voorstelt in de "meet en greet" en vaak komen de antwoorden dan ook een stuk sneller.

Dan zou het iets fijner zijn als je een link van je vervanger hier plaatst, daar er zoveel te verkrijgen is en we dan gerichter een oplossing kunnen bieden !

en of er vor de handgreep een oplossing is ?? Denk eerder een combinatie van kenteken verlichting met camera dat je sneller iets vind

Als het een oem ( amundsen / columbus ) was geweest dan is er vlugger wat te vinden in combinatie handgreep / camera
 
Check,

Heb dit meteen gedaan.

Het gaat om deze 2 opties die aangeboden worden. Zie bijlage

Ik kan deze aansluiten met of een kabel of draadloos. Hier ben ik nog niet uit had mijn vorige auto draden getrokken en dat was een k klus. Maar draadloos kan instabiel zijn.

Hier ben ik dus nog niet uit.

Wil eerst kijken welke handgreep ik moet hebben zonder de hele boel eerst uit elkaar te halen.

Groet Steven
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200320-174520_AliExpress.jpg
    Screenshot_20200320-174520_AliExpress.jpg
    680,2 KB · Weergaven: 24

brepus13

Forumguru
Als je mijn oude S2 topic zoekt dan zie je hoe ik eea heb aangesloten. Ik had ook vervangende handgreep met camera gebruikt.
 

brepus13

Forumguru
Meten is weten. Gewoon even de “bekleding”losklikken. (De dildo even losschroeven) en dan zie je het snel zat. Ik durf niet met zekerheid te zeggen welke ik nodig had. Zie het als een mooie oefening voor als alles bij inbouwen ook los moet.
 

brepus13

Forumguru
Dit keer was het geen autocorrect @EdK

de meeste mensen die met deze klus bezig gaan weten precies wat er mee bedoelt wordt. :-)
 
Bovenaan Onderaan