Achteruitrij camera S2combi

brepus13

Forumguru
Set gevonden maar dan moet de hendel van de achterklep groter gezaagd worden.
Daar heb ik niet echt zin in.


welke set heb je gevonden dan? ik kom online ook veel camera's tegen die je in/op de plek van je kenteken verlichting plaatst. Dit zou wellicht zagen voorkomen? het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of er een interface/module noodzakelijk is om er tussen te plaatsen.

natuurlijk is een oem camera leuk maar ik heb er simpelweg geen honderden euro's voor over... ( lees dat krijg ik er bij de vrouw nooit doorheen ). Ik zoek dus eigenlijk een oplossing met een Ali camera die op mijn rns315 kan. nog niemand zoiets gedaan?
 

Highway

Forumguru
@Peter_Octavia soortgelijke camera heb ik ook, je vind ze overal op ali, ebay etc. Is een eenvoudige camera met een composiet uitgang. Deze is, zover ik weet, niet geschikt voor een RNS systeem die een andere aansluiting nodig heeft.
 

brepus13

Forumguru
Zoals ik al eerder schreef zit het idee nog steeds in mijn koppie. Aangezien ik een andere radio besteld heb kan er nu een goedkope camera aan gekoppeld worden. Hoewel de voorkeur uitgaat naar de kofferklep bedieningsknop met camera is de kentekenverlichting met camera een prima alternatief. Wie heeft er 1 van deze camera’s op zijn S2 combi gemonteerd en wie heeft een linkje voor? ( in het kader van beter goed gejat dan slecht verZonnen)
 

Marcooctavia

Forumguru
Zoals ik al eerder schreef zit het idee nog steeds in mijn koppie. Aangezien ik een andere radio besteld heb kan er nu een goedkope camera aan gekoppeld worden. Hoewel de voorkeur uitgaat naar de kofferklep bedieningsknop met camera is de kentekenverlichting met camera een prima alternatief. Wie heeft er 1 van deze camera’s op zijn S2 combi gemonteerd en wie heeft een linkje voor? ( in het kader van beter goed gejat dan slecht verZonnen)

Ik heb deze https://s.click.aliexpress.com/e/bAijerMG geplaatst in een S2 combi met een omvormer op een RNS510
Je hebt ze ook zonder bewegende lijnen.
Hier heb je een keuze welke https://nl.aliexpress.com/item/Car-...=1007.13339.99734.0&scm_id=1007.13339.99734.0
Ik heb wel zelf een beugeltje over de boutjes gemaakt omdat bij de laatste S2 het handvat geklikt zit.
Werkt prima.
De lijnen werken op beweging auto.

Marco
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Ik heb er 1 bij de kofferbak bedieningsknop zitten, aangesloten op een Android 8 van Xtrons. Camera heeft geen lijnen, de xtrons app heeft wel de mogelijkheid deze lijnen erin te tekenen. Functioneert prima.
 

brepus13

Forumguru
@Marcooctavia @Highway

Hoe hebben jullie de kofferklep trim losgekregen? heb laatst even snel getest en onderste deel kon ik los krijgen maar vanaf de bocht naar boven muurvast... ik zag op de tekening dat hier plastic clips zitten? hoe hebben jullie dit los gekregen zonder eea te slopen?

alvast bedankt!
 

Marcooctavia

Forumguru
@Marcooctavia @Highway

Hoe hebben jullie de kofferklep trim losgekregen? heb laatst even snel getest en onderste deel kon ik los krijgen maar vanaf de bocht naar boven muurvast... ik zag op de tekening dat hier plastic clips zitten? hoe hebben jullie dit los gekregen zonder eea te slopen?

alvast bedankt!

Het bovenste deel om je raam heen is inderdaad een rot stukje.
Ik raad je ook aan dit niet met kou weer te doen omdat het zo af breekt.
Het probleem zit er in dat je het recht uit de klem moet trekken.
Maar voor je gevoel is dat juist scheef.
Het is lastig uitleggen zo.
Maar als je wat ruimte maakt zie je hoe het er tussen zit en welke richting je moet trekken.
Het is echt een goed ruk geven om deze los te krijgen.
Het is een K constructie en die moet je zeker niet met koud plastiek doen.

Marco
 

brepus13

Forumguru
ik heb de hele dag de tijd... ik ga wel kijken of ik hem los krijg, zo niet dan maar een andere keer.
 

brepus13

Forumguru
Pfffff wat een K klus zeg... dat ding zit echt onbenullig vast. Een laatste frustatiepoging deed alles in 1 keer los komen.... alles is nog heel dus morgen aan de slag!

Even snel de stekker gecheckt en alles past en de open functie werkt gewoon.
 

Marcooctavia

Forumguru
Pfffff wat een K klus zeg... dat ding zit echt onbenullig vast. Een laatste frustatiepoging deed alles in 1 keer los komen.... alles is nog heel dus morgen aan de slag!

Even snel de stekker gecheckt en alles past en de open functie werkt gewoon.

Niet te veel gezegd hè :tegek: om gek van te worden.
En het is inderdaad ruk:shutup: en dan :yeehaa:
Mooi dat het je gelukt is.

Marco.
 

brepus13

Forumguru
@Marcooctavia

De bijgeleverde plus kabel is te kort om naar het achteruitrijlicht te trekken. Is er een andere plus/min in de buurt die je zo kan gebruiken? Ruitenwisser motor? Andere lampjes?

Kan natuurlijk ook de kabel verlengen maar als het makkelijker kan is dat altijd fijn...
 

Marcooctavia

Forumguru
@Marcooctavia

De bijgeleverde plus kabel is te kort om naar het achteruitrijlicht te trekken. Is er een andere plus/min in de buurt die je zo kan gebruiken? Ruitenwisser motor? Andere lampjes?

Kan natuurlijk ook de kabel verlengen maar als het makkelijker kan is dat altijd fijn...

Als het goed is zit er in de video kabel een rode draad die kan je gebruiken als achteruit plusdraad.
Je hebt een androidradio die heeft een canbus kastje waar de plus van de achteruit uitkomt.
Daar kan je hem aan solderen.
En anders de draad verlengen naar je achterruitlamp.
De voorkeur is naar voren de plus van lamp kan in sommige gevallen storing geven op je video beeld.
video kabel.JPG
 
Bovenaan Onderaan