ACCU is op.

Waalko Kramer

Forumguru
Is het normaal dat een Accu na 49 maanden defect is! Ja en de kosten zijn € 290,-- voor een nieuwe accu.

Spanning: 12.35v
Gemeten 217 A(DIN)
Test Code
2P4J018F-X3N9LVCJ8

Waarde: 320 A (DIN)
Temperatuur 29 oC (29 graden)
 

Ronnie

Forumguru
12,35V is dit bij draaiende motor?
4 Jaar is al een behoorlijke tijd voor een accu, je moet er een beetje geluk mee hebben.
De boordaccu van mijn camper (AGM accu) was na 11 jaar nog niet stuk.
Op het werk al eens een accu van een T5 vervangen na 2 jaar.....
 

EdK

Forumguru
4 jaar en 1 maand dus !?
Tsja met de Yeti heb ik langst doorgereden en dat hij na 7 jaar weg ging zat de orginele accu er nog steeds in.
Bij de RR en Fab 1 zaten na rond de 4 a 5 jaar ook nog steeds de orginele accus er in....
Maar collega had met zijn bedrijfstransporter na 2 jaar al een nieuwe nodig.....
 

Captain Hook

Forumguru
Zo.... dan zit er in onze Roomster wel een heel bijzondere accu.

Die zit er, af fabriek, als sinds oktober 2010 in. En start nog iedere dag prima. :cool:
 

ertromp

Forumguru
Na 4 jaar aan een andere accu toe is niet gek.
Ben wel benieuwd of je altijd start/stop gebruikt en welke afstand rijdt je per keer gemiddeld?
 

45069

Senior Member
Zijn diverse factoren die invloed kunnen hebben op de levensduur van je accu. Maar inderdaad het is niet apart dat hij nu defect is.
290 euro voor een nieuwe vind ik wel veel !
 

Waalko Kramer

Forumguru
Na 4 jaar aan een andere accu toe is niet gek.
Ben wel benieuwd of je altijd start/stop gebruikt en welke afstand rijdt je per keer gemiddeld?

Ik zet SS direct uit bij vertrek.

Kleine 20000 km per jaar.

Weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan.
 

turboturbo

Forumguru
Edit: was is nu precies de diagnose dan dat er de conclusie ‘defect’ is genoemd? Wat is er dan precies defect?

Doe je vooral korte ritten, dan slijt de accu iets eerder gemiddeld. Maar met 20dKM per jaar zal dat wel meevallen vermoed ik.

Je kunt ook zelf een accu bestellen, zelf wisselen en dan even laten inleren mbv iemand met vagcanpro of vcds....
 

EdK

Forumguru
Als ik goed heb begrepen dat de auto weet welke accu erin zit en hij de accu zijn goede laadproces kan geven tijdens een rit
 

WV62

Lid
Ok dank je dus ook als ik een accu 1 op 1 uitwissel zou de accu ingeleerd moeten worden?
 

prosier

Forumguru
als A en Ah hetzelfde is kun je gewoon 1op1 vervangen en niets inleren.

Anyway, iig ook zo met mijn EFB accu gedaan. Correct me if I am wrong ;)
 

EdK

Forumguru
Tsja voorheen moest je voor afvoeren er van betalen, vandaag de dag levert het geld op ondanks de zuren
 
Bovenaan Onderaan