Accessoires Fabia facelift

Ronnie

Forumguru
Even het nr. opgezocht, volgens het nr. is het universeel; dwz dat het wss. ook in de Polo, Golf enz. verkrijgbaar is.
Het onderdeelnr: 1Z0 868 565.
Hierachter staan 4 nrs die betrekking hebben op de hemelkleur, parelgrijs, beige, zwart enz. even vragen bij de dealer. De prijs staat er niet bij, maar het is een simpel deel, dus het zal de hele wereld wel niet kosten.

Iets anders:
De oplossing die ik ervoor heb ingebouwd komt van een Transporter T5, in plaats van de handgreep aan de bestuurderszijde. (5 minuten werk)
 

Bijlagen

  • Afbeelding 002.jpg
    Afbeelding 002.jpg
    8,3 KB · Weergaven: 187
  • Afbeelding 001.jpg
    Afbeelding 001.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 168

Newbee

Actief lid
Tja, voor die prijs wil ik wel meedoen, mits 't ie zeker niet in de GL zit. Weet je zeker dat de brilhouder niet in een of ander pakket verstopt zit (zoals de zonneklepspiegels samen met de gordijn airbags)?
 

stradje

Actief lid
FvElswijk: dat zou best een strak initiatief zijn. Maar het is vermoedelijk wel een flinke bult werk, waarbij de financiële afwikkeling en de verzendkosten ook nog eens lastig zouden kunnen worden. Maar met >2000 verkochte Greenlines en dus bijna evenveel geïnteresseerden in een "Greenline aanvullingspakket" zou je zeggen dat een goocheme werknemer bij een Skoda garage hier toch wel een mooi Martkplaats-handeltje mee op zou kunnen zetten: inkopen tegen de gebruikelijke Skoda inkoopprijzen (met kwantum-/bonuskorting?) en verkopen als "pakketten" via marktplaats of Ebay (t.b.v. eenvoudige betaling) met bijv. 25-40% winstopslag. Omdat een Skoda garage kan bestellen op basis van de verkopen is er geen voorraadrisico.

Door te werken met "pakketten" kunnen de transportkosten voor de kopers worden beperkt. Bij het "complete pakket" zou de verkoper wellicht de transportkosten voor eigen rekening kunnen nemen. Dat werkt altijd ERG goed bij Internet handel.

Wat mij betreft zou het complete pakket dan moeten bestaan uit:
bergvakplaatjes in de achterbak links/rechts
zonnebrilhouder
opbergvakken onder voorstoelen links/rechts
handgrepen
12-volts aansluiting voor de achterbak
optionele extra's: flexibel opbergvak voor in de achterbak en zonnekleppen met spiegels

Vergeet ik nog zaken?

Op een webpagina zouden dan foto's van de accessoires en korte, simpele youtube instructie filmpjes voor de montage van de diverse onderdelen kunnen worden geplaatst.

Laten we eens uitgaan van 500 afnemers en gemiddeld 30 Euro brutowinst per afnemer heb je het toch over 15.000 Euro winst, nagenoeg zonder risico's (mits via een vaste afnemer van Skoda). Rekening houdend met alle inspanningen moeten er daar toch gemakkelijk 10.000 van overblijven.

Welke meelezende ambitieuze verkoper hapt toe?! Zeker als je bedenkt dat je heel eenvoudig extra klanten naar je zaak kunt lokken met zo'n "Greenline-pakketactie" ?!
 
De zonnebrilhouder is ook bruikbaar in de fabia 2 combi. Ik heb hen een mailtje gestuurd en hiernaar gevraagd. Inclusief verzendkosten komt de houder op € 32,80 (€ 12,- verzendkosten).
 
zou een mooie aanvuling kunnen zijn op het zogenaamde afleverpakket van de dealer.
Naast dat zou het prettig zijn als we met alle Greenliners tegelijk dit pakket zouden kunnen afnemen, tegen speciaal tarief
 

corsaar

Senior Member
Hij past in de fabia combi greenline en de O 2 !!!
Onderdelen voor de O 2 moeten gewoon bij de dealer verkrijgbaar zijn.
Stel dat het klepje bij de O2 afbreekt dan kan ik toch gewoon
een nieuwe bestellen de vraag is alleen, wat kost dat !!
 

wanderer

Senior Member
dit kreeg ik van mijn dealer (ook al eerder hier gepost):
De zijschotjes in koffer kosten per kant 20 euro
Dorpellijsten zwart kosten 45 euro en met rvs tekst fabia 145 euro
Opbergvak onder stoel kost 21 euro ex montage
Brillenhouder kost 49 euro
Windgeleiders 75 euro
reservewiel met band 145 euro
 

corsaar

Senior Member
Dus bestellen via de aangegeven website 44.80 euro
En via de dealer 49 euro besparing 4.20 euro.
Voor dat prijsverschil haal je hem gewoon bij de dealer toch ?
 

wanderer

Senior Member
even goed lezen (blijft moeilijk!) de prijs is 20,80€ + 12€ verzendkosten = 32,80€ dus inclusief verzendkosten!!!
 

FvElswijk

Nieuw lid
@ Peter-Fabia: onderdelen van een sloperij halen om vervolgens op een nieuwe auto te monteren zie ik niet helemaal zitten. Zeker als dit onderdeel slechts € 20,80 kost. Een sloperij zal minimaal € 10,- vragen en dan heb ik het onderdeel toch liever nieuw.

@ Stradje: bedankt voor het meedenken. Ik hoop ook dat er een Skoda monteur is die dit ziet zitten. Best een leuk extra zakcentje mee te verdienen denk ik.

Maar stel dat ik 6 van die brillenhouders bestel, dan kosten ze per stuk dus € 20,80 + € 2,- (gedeelde verzendkosten) = € 22,80. Vervolgens opsturen met TNT binnen NL kost € 6,75 (totaal € 29,55) maar met zo'n zuinige auto kan je hem ook gewoon op komen halen bij mij in Zuid-Holland. :smirk:

Dat is toch ruim 20 euro goedkoper dan bij de dealer in Nederland. Iemand interesse?
 

NielsW

Lid
Tsja,
De vakjes onder de stoelen en in de kofferbak zou ik ook wel willen.

De handgrepen die heb ik dan al omdat ik gordijnairbags heb.
 
Ik heb interesse in deze dingen:
zonnebrilhouder
opbergvakken onder voorstoelen links/rechts
12-volts aansluiting voor de achterbak

Mocht iemand in dit topic gaan bestellen (omgeving Den Haag) dan zou ik graag meebestellen. groetjes.
 

NielsW

Lid
Ik heb die opbergvakken nog nergens online gezien en vraag me ook af of ze er zijn en of je ze dan zelf kunt inbouwen.
 

peter-fabia

Nieuw lid
ik ben ook erg geïnteresseerd in de vakken onder de voorstoelen . toen wij onze fabia begin juni bestelde kregen we te horen dat deze niet geplaatst konden worden . Ben dus erg benieuwd of dit nu wel of niet kan en wat dit gaat kosten . lijkt mij toch erg handig .
 
Bovenaan Onderaan