Afgelopen weekend voor het eerst lange stukken op de autosnelweg gereden. Rotterdam - Groningen en weer terug. Ik moet bekennen dat de adaptieve cruise control toch wel wat gewenning vraagt cq. ergernis oproept.
In mijn Yeti was ik gewend de cruise control in te stellen op 108 km/h. In werkelijkheid reed de auto dan 104 km/h. Net binnen de bekeuringstolerantie
Als ik op een langzame auto voor me inreed had ik vanzelf drie opties: 1) niks doen, gewoon doorrijden en op de auto voor me inrijden (geen echte optie), 2) gas bij en inhalen of 3) even remmen waardoor de cc uitschakelde en ik gewoon "handmatig" achter mijn voorligger bleef rijden.
Nu met ACC neemt de auto vanzelf gas terug en als je dat al pratend met de medepassagiers niet zo echt merkt ontdek je op een bepaald moment dat je wel erg langzaam sukkelt achter je voorligger die kennelijk geen haast heeft.
Jammer dat de auto niet even een "piep" o.i.d. geeft zodat ik alsnog kan besluiten of ik ga inhalen of niet.
Oplossing ?
Groet, Dirk
In mijn Yeti was ik gewend de cruise control in te stellen op 108 km/h. In werkelijkheid reed de auto dan 104 km/h. Net binnen de bekeuringstolerantie
Als ik op een langzame auto voor me inreed had ik vanzelf drie opties: 1) niks doen, gewoon doorrijden en op de auto voor me inrijden (geen echte optie), 2) gas bij en inhalen of 3) even remmen waardoor de cc uitschakelde en ik gewoon "handmatig" achter mijn voorligger bleef rijden.
Nu met ACC neemt de auto vanzelf gas terug en als je dat al pratend met de medepassagiers niet zo echt merkt ontdek je op een bepaald moment dat je wel erg langzaam sukkelt achter je voorligger die kennelijk geen haast heeft.
Jammer dat de auto niet even een "piep" o.i.d. geeft zodat ik alsnog kan besluiten of ik ga inhalen of niet.
Oplossing ?
Groet, Dirk