ABT Tuning weg bij PON!!

SmurfForLife

Actief lid
Vandaag het gerucht (lees bericht) gehoord dat PON de samenwerking met ABT heeft stopgezet of dit op het punt staat te doen.

Ikzelf ben in afwachting van een RS en uiteraard de ABT aanpassing besteld...

Het zal toch niet zo zijn dat het niet meer doorgaat.

En al helemaal niet te denken aan de mensen die reeds voorzien zijn van ABT tuning en misschien geen garantie meer kunnen krijgen.

Wie kan hier meer info over kwijt?

sitechris

Donateur
dan neem ik aan dat huidige bestellingen nog gewoon doorgang kunnen vinden. Zo niet, dan heeft de Skoda dealer een groot probleem. Ik laat de auto niet voor niets tunen bij de importeur, vanwege de extra power en de fabrieksgarantie.

Maar vooralsnog is het een gerucht, laten we eerst het nieuws even afwachten.

VEEJAY

Forumguru
Stel de dealer voor dat je bij JD tuning terecht kan
winkie.gif

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Vandaag het gerucht (lees bericht) gehoord dat PON de samenwerking met ABT heeft stopgezet

[/ QUOTE ]

Waar kwam dat bericht dan vandaan?

SmurfForLife

Actief lid
Mijn zwager staat op het punt zijn Passat op te halen en zijn dealer Autovroon heeft dit hem medegedeeld.

Echter ook voor de dealer is het e.e.a. (nog) onduidelijk.

Ik neem aan dan een gerenomeerde dealer als Autovroon dit niet zomaar verteld!!

SmurfForLife

Actief lid
Vandaag het verlossende woord ontvangen per e-mail van PON.

Citaat: " Binnen de gehele Pon-organisatie is tuning via ABT de enige vorm van tuning waarbij de fabrieksgarantie van kracht blijft. Bij deze willen wij ook melden dat er geen intenties zijn de samenwerking met <font color="red"> </font> te beëindigen, zodat u kunt vertrouwen op een veilige tuning van uw Skoda Octavia RS.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie gerust gesteld te hebben."

Dus dat is ook weer uit de wereld..

Greggy

Actief lid
Hmmm... ik dacht ook op diverse forums te lezen dat PON bij bijvoorbeeld Van Der Velden (Seat/VW) wél (fabrieks)garantie gaf op de chiptuning, mits bij/door VdV gedaan...

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Greggy</font><hr />

Hmmm... ik dacht ook op diverse forums te lezen dat PON bij bijvoorbeeld Van Der Velden (Seat/VW) wél (fabrieks)garantie gaf op de chiptuning, mits bij/door VdV gedaan...

[/ QUOTE ]

vdVelden neemt die garantie over. Je hebt dus geen fabrieksgarantie meer maar bent wel gedekt door vdV

Dutch4x4

Senior Member
Nee, garantieovername geldt bij VdV voor JD. Bij Abt-tuning is er sprake van garantiebehoud, niet alleen bij VdV, maar bij elke VAG-dealer.

___JC___

Forumguru
Het verschil tussen de fabrieksgarantie en het overnemen van de garantie is volgens mij de coulanceregeling. Als er na de garantie nog wat gebeurd en je bent bij een dealer in onderhoud geweest dan kan dat nogwel eens wat schelen.

Of JD moet dit ook weer doen?

Sk_Hans

Forumguru
Bij JD hoorde ik afgelopen weekend dat per 1 april de samenwerking tussen ABT en PON stopt. Dat zou geen grap zijn. ABT biedt overigens vanaf 8 april wel 10 dagen lang 20% korting op de (dure) tuning.

LT83

Forumguru
Denk dat de gerenomeerde tuners deze ontwikkeling met een glimlach verwelkomen.
Zou toch extra klandizie op moeten leveren.

Rosinfield

† In Memoriam
En die klandizie is nog een stuk goedkoper uit ook voor een kwalitatief gelijkwaardig produkt. Wellicht dat het aantal mensen dat zich tot dat absurde prijsverschil laat verleiden, uit m.i. goeddeels irrationele angst voor garantieverlies, toch wat tegenvalt.

Bovenaan Onderaan