ABT Tuning weg bij PON!!

Constant

Erelid
Als men al zolang met elkaar zaken doet en na vele jaren uit elkaar gaat, zou ik de reden niet zoeken in technische zaken.

Race Eend

Forumguru
Echte reden zullen we nooit echt weten er zullen er meer zijn.

De updates lijkt me niet een oorzaak, immers werkte ABT de laatste 2 jaar vooral met hun eigen externe box, de originele motorcomputer kon gewoon van update voorzien worden.

Wat ik wel veel hoor van dealers is dat ze met 1 op de 3 ABT tuningen problemen hadden (te weinig winst of geen goede rij-eigenschappen) en vandaar bijvoorbeeld voor JD kozen.

De officiële mededeling van PON:

Met dit schrijven informeren wij u over de beëindiging van de levering van motortuning per 1 april 2013 via Pon´s Automobielhandel.

Sinds 2000 importeert Pon’s Automobielhandel de producten van ABT Sportsline. Na jarenlange goede samenwerking is vanuit strategisch oogpunt besloten te stoppen met de verkoop van motortuning en daarom de levering van ABT Sportsline producten niet meer via Pon’s Automobielhandel te laten verlopen. Dit geldt voor zowel styling als motortuning. De samenwerking stopt officieel per 1 april 2013.
De redenen hiervoor zijn dat het product motortuning steeds minder past bij het belang van een milieubewust imago van de merken die Pon in Nederland importeert. Dit, in combinatie met de rol van CO2-uitstoot in de Nederlandse automarkt, resulteert in onze keuze om motortuning niet meer te verkopen.

Rosinfield

† In Memoriam
Zie daar eigenlijk niets beschamends in; neem aan dat het om een puur te constateren feit gaat. Wat ik echter wel erg onverstandig vind, is dat je een blijkbaar spelend persoonlijk conflict hier in het openbaar gaat proberen uit te vechten. Niet erg kies en ook weinig zinvol, daar de rest hier daaromtrent geen enkele (achtergrond)kennis heeft.

Rosinfield

† In Memoriam
Daar spreek je de intentie uit niet een JD-Hartog discussie te willen starten. Hier gaat het om een persoonlijk conflict met een van beiden dat je hier in het openbaar aan de orde stelt. Nogmaals, lijkt me verre van verstandig.

EdK

Forumguru
Daar spreek je de intentie uit niet een JD-Hartog discussie te willen starten. Hier gaat het om een persoonlijk conflict met een van beiden dat je hier in het openbaar aan de orde stelt. Nogmaals, lijkt me verre van verstandig.

Vrij vertaald stop met modder gooien en hou je aan de topic tekst !!
Oftewel: abt tuning weg bij pon

MarcoO2

Forumguru
Er wordt mijns inziens niet door Mark met modder gegooid... Alleen een feit genoemd, namelijk dat hij meerdere wagens van Hartog onder de maat ziet presteren. En voor de goede lezer voegt hij er nog aan toe dat dat bij iedere tuner (dus ook JD) gebeurt.

De enige die ik hier zie aanmodderen is JvK.

En dit allemaal in een Abt-topic... Terwijl ik nu nog altijd niet weet waarom pon met hen stipt! :)

octavia99

Senior Member
Gisteren nog gevraagd bij een Skoda dealer.
Tuning van een nieuwe Skoda met behoud van garantie is geen probleem.
Ze doen alleen geen zaken meer met ABT i.v.m de prijsstelling en problemen.

Kiswum

Forumguru
Ik hoor zeer goede verhalen over vagtechniek uit Nuenen (vlak bij Eindhoven). Ik ben daar 1 keer geweest voor een keuring en ze kwamen zeer positief over en de prijzen waren zeer gunstig (tevens BOVAG gecertificeerd). Wellicht een interessante optie voor onze tuners?

octavia99

Senior Member
Prijzen en tuners moest hij even navragen maar er zouden meerdere opties zijn in ieder geval had hij het over OCT. tuning.

CDK

Forumguru
O.CT Tuning is een tuner, bedoel je dat Pon ipv ABT nu met hun zaken doet? of dat alleen jouw dealer een handeltjebegonnen is met O.CT?

greetz Corné

octavia99

Senior Member
Je kunt er van uit gaan dat het laatste het geval is.
ik denk niet dat pon nog met nieuwe tuning gaat komen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Misschien een leuke uitdaging voor JD om binnen te komen bij de Skoda dealers.(Vag dealers)

Dan zullen jij en ik lang op voorhand een afspraak moeten maken voor een tuning vrees ik.. En dan zal er uitbreiding moeten komen en meer personeel en zal er ook meer voor een tuning moeten betaald worden uiteindelijk. :)

octavia99

Senior Member
Tuning van ABT werd ook gewoon door de dealers zelf gedaan heb ik begrepen.
Ze zullen wel een x bedrag per tuning afdragen aan het tunings bedrijf die het ontwikkeld heeft.

Bovenaan Onderaan