Aantal kilometers nog te rijden op de tank

Rene C

Forumguru
Oke, het is geen Octavia (laat staan een OIII) maar is mijn tank dan zo groot of rij ik zo belachelijk zuinig.

Als ik mij niet vergis is, is de tank iets van 62 liter.

Dat is toch het enige dat ik mis van de Exeo in vergelijking tot de O3. De tank van de Exeo... Die is nl 70 ltr, zelfs bij onzuinig rijden was 700km op een tank geen issue..
 

Gieliovd

Forumguru
Oke, het is geen Octavia (laat staan een OIII) maar is mijn tank dan zo groot of rij ik zo belachelijk zuinig.
Ik rij ook tegen de 800km op een tank. Meestal 95, soms 102 van de buren in het oosten.
Ik rij wel vaak lange, constante stukken.

Als ik mij niet vergis is, is de tank iets van 62 liter.
Maak je geen zorgen. 1 op 11 is niet belachelijk zuinig.
 

DevilsOwn

Nieuw lid
Wel voor een 2, 8 liter 6 cilinder denk ik.

Ach, van tijd tot tijd haal ik de 1 op 12 ook wel.
Zoals gezegd, lange afstanden.

Recentelijk een lange rit gemaakt (veel 100km/h stukken) met een BC verbruik van 7,1l/100km.

Maar, het gaat hier om een OIII. Dus houd ik mij verder weer stil over mijn S1 zijn verbruik.
Het begon alleen maar omwille van het te rijden kilometers verschil, wat door een andere tankinhoud blijkt te komen.
 

erikkie

Senior Member
uploadfromtaptalk1407269145309.jpg
Stukje stad. Stuk polder. Stuk snelweg 90-100 dan kom ik ook vrij zuinig uit. Met woon werk verkeer.
Maar dan keer langer stuk snelweg 120-130 en mijn vrouw wat korte ritjes en ik kom gemiddeld echt niet veel beter dan 1:15 op een tank. Met sleurhutje van 1000 kg max is verbruik 1:8, beetje :eek:
Vroeger leon 1,9tdi 110 pk gehad. Die was onder wisselende belasting etc. Altijd vrij zuinig. Deze tsi blokken zuipen als je vermogen vraagt en zijn alleen zuinig bij rustig cruisen heb ik het idee. ...????
 

dirkkroneman

Forumguru
Dat is niet zo gek met een caravan erachter, als je kijkt wat het met je luchtweerstand en rolweerstand doet. Dan nog het extra gewicht erbij (ook in de auto) ;)
 

Darkside

Forumguru
Ik heb over de afgelopen 145.000 km een gemiddelde van ongeveer 1:15,0 gereden met mijn 1.2 TSI.
Dit is zowel rustig cruisend en niet harder dan 120. Alsmede even lekker 'racen' en sportief rijden en met 150 naar huis.
Over het algemeen wel tevreden. Wel merk ik dat hij boven de 120 echt niet leuk vind. Denk dat een 1.4 het hier beter doet.
 

erikkie

Senior Member
ik had hiervoor ocII 1,2 tsi die was over het algemeen ietsjes zuiniger, maar die nodigde ook minder uit om ff alle pk's uit te laten ;)
 

Frank C

Forumguru
Sterkt mijn keuze voor de 1.4 TSI al is leeg gewicht van O3 vs O2 met zo'n 100 kg omlaag gegaan. Dat zul je mn merken bij optrekken/accelereren.
 

RoelF

Forumguru
Ook ik heb geen spijt van mijn keuze voor de 1.4TSI, wat een heerlijke motor! Vooral in 6e versnelling naar hogere snelheden blijft de trekkracht indrukwekkend. (na een 1.6 Megane op gas :sleep: , even voor de beeldvorming )
 

octaafje IV

Actief lid
Ook ik heb geen spijt van mijn keuze voor de 1.4TSI, wat een heerlijke motor! Vooral in 6e versnelling naar hogere snelheden blijft de trekkracht indrukwekkend. (na een 1.6 Megane op gas :sleep: , even voor de beeldvorming )

Ook ik zeker geen spijt van de 1.4TSI: zalige motor! Heb bij aanschaf ook nog de 1.8TSI overwogen, deze was, af importeur, slechts Eu. 741,- duurder...... Maar dan gaat vadertje staat zijn hand ophouden (noemt dat BPM + BTW) en kan je voor de 1.8 dus een meerprijs van, schrik niet, Eu. 3.420,- gaan aftikken......
 

D_R1978

Senior Member
Idem voor de leasert. Heb ook met begerige ogen naar de 1.8TSI gekeken. Paste ook binnen mijn leasebudget (RS niet). Maar de stap van 20% naar 25% bijtelling is niet heel fijn...
 

Frank C

Forumguru
Ook ik zeker geen spijt van de 1.4TSI: zalige motor! Heb bij aanschaf ook nog de 1.8TSI overwogen, deze was, af importeur, slechts Eu. 741,- duurder...... Maar dan gaat vadertje staat zijn hand ophouden (noemt dat BPM + BTW) en kan je voor de 1.8 dus een meerprijs van, schrik niet, Eu. 3.420,- gaan aftikken......

Voor 650 euro ongeveer kun je de 1.4 laten chip tunen en krijg je vgl. specs met de 1.8 qua vermogen/koppel.
 

Joske

Forumguru
Of op 6 september langs komen en een chiptuningsvoucher mee nemen? ;)

Dan kan je de 1.4TSI van een externe ECU laten voorzien en krijg je er 15% korting op, plus een rollenbankrun voor én na het plaatsen van de box, eigenlijk een chip, euhm, box op maat :D
 

Frank C

Forumguru
Of op 6 september langs komen en een chiptuningsvoucher mee nemen? ;)

Dan kan je de 1.4TSI van een externe ECU laten voorzien en krijg je er 15% korting op, plus een rollenbankrun voor én na het plaatsen van de box, eigenlijk een chip, euhm, box op maat :D

Idd is nog een veel betere optie! En gezelliger. Bedankt @Joske.
 

D_R1978

Senior Member
Met dank aan dit topic maar weer eens een keer mijn best gedaan om wat zuiniger te rijden. Zo zie je maar: als je echt wil... (echt leuk rijden is anders overigens)

IMG-20140811-00015.jpg
 
Bovenaan Onderaan