Aantal kilometers nog te rijden op de tank

Goedenmiddag,
ik kan in mijn SO3 combi niet vinden hoeveel KM ik nog kan rijden op de tank.
Bij mij vorige auto werd dit in km`s uitgedrukt.

Iemand die weet hoe ik dit naar voren kan toveren?

Alvast Bedankt
 

octaafje IV

Actief lid
Goedenmiddag,
ik kan in mijn SO3 combi niet vinden hoeveel KM ik nog kan rijden op de tank.
Bij mij vorige auto werd dit in km`s uitgedrukt.

Iemand die weet hoe ik dit naar voren kan toveren?

Alvast Bedankt
Op je Columbus b.v.? (hoe: zie het bijgeleverde instructieboekje) Het uiteindelijk te bereiken aantal KM is uiteraard sterk afhankelijk van de prestaties die je verlangt van de nog resterende hoeveelheid brandstof........
 
Inderdaad gevonden op de Columbus! had dit verwacht te vinden in de handleiding/bediening van het Maxidot-systeem.

Bedankt!
 
Via welke knoppen doe je dit dan? Ik kan dat maar niet vinden.
Ik kan de cruise-control en de huidige snelheid vinden, daar blijft het bij op het maxidot-scherm...
 

Smarron

Actief lid
In de huidige snelheid staan toch o.a. ook werkelijk en gemiddeld verbruik, olietemp etc. en dus ook het rijbereik ? Dat is een heel menu waar je doorheen kunt scrollen met alle info over de auto.
 

Badnews

Senior Member
en dan heb je niet eens de diesel die een mega reserve tank heeft (7 liter nog als ie op 0 staat :D )

Maar alles staat in de maxidot, gewoon doorheen bladeren (ik heb er meestal de digitale km teller staan)
Ook is het plaatje op de columbus leuk, de auto komt aan het einde steeds dichter bij de pomp.
 

martijn.dutch

Senior Member
Toch ben ik echt niet aan het racen, wel regelmatig file rijden maar ook altijd wel een ritje Arnhem op en neer op een tank. 850 kan ik echt niet geloven, dat is 1:17 als je m tot de laatste druppel zou leegdrinken!
 

octaafje IV

Actief lid
@octaafje IV : wat is dan je omgerekend verbruik per 100 km?
Rond de 1:17, laatst tijdens vakantie in Z.Duitsland (ca. 3.000 km, veel lange ritten, ook met 140/150 + files op Autobahn) 1:17,2. Dit is het werkelijk gemeten verbruik, Columbus is altijd ca. 0,3 km te optimistisch.
Condities: 30 mm verlaging dmv Eibach, K&N luchtfilter, spaarzaam gebruik airco, in NL op de buitenweg max.snelheid + 10 km op de teller = altijd zonder bekeuringen, bandenspanning 2,6 atm. rondom.
Zuinigste gebruik ooit: 1 : 20,5 (vlgs computer): rit van 2 x 65 km (heen en weer), permanent 100 km kunnen rijden (in Randstad!) onder ideale omstandigheden: weinig wind, droge + heldere lucht, geen airco.
Deze 1.4 is daarmee duidelijk zuiniger als de vorige OII met eveneens 1.4TSI (rond de 1:15,5)
 

octaafje IV

Actief lid
Bedankt voor je verheldering :thumbsup:

Geen stoplichtsprintjes inbegrepen? ;)

Die ga ik zeker niet uit de weg (als ik vooraan sta) en bij het invoegen op een snelweg zet ik de turbo ook lekker aan het werk maar daarbuiten (ook binnen bebouwde kom) zoveel mogelijk op de CC.
Wel verkeer ik in de luxe omstandigheden dat ik files zoveel mogelijk kan vermijden en beperk korte ritjes met koude start (dan is het verbruik ook bij mij maar 1:12,5)
 

Joske

Forumguru
En blijf je dan grotendeels van de tijd onder een bepaald toerental? Welke kwaliteit benzine tank je?
 

octaafje IV

Actief lid
En blijf je dan grotendeels van de tijd onder een bepaald toerental? Welke kwaliteit benzine tank je?

Opschakelen tussen 1.800/2.500 toeren, afhankelijk van de gewenste acceleratie.
In NL meestal RON95, in het buitenland altijd lekker verwennen met RON98.
De fabrikant geeft een gemiddeld verbruik op van 1:18,9: dat haal ik ook alleen maar bij héél rustig rijden en maximaal 90 km/u. (behalve die ene keer dan onder bijkans ideale omstandigheden, waarbij de 10 stoplichten ook nog bijna allemaal op groen stonden.....) Ik heb wel gemerkt dat mijn OIII na 12.000 km wat zuiniger is gaan lopen, daarvoor liep hij zo rond de 1:15,5//1:16. (huidige stand: 20.000 km)
Olieverbruik: tot nu toe 0,5 liter bijgevuld bij kmstand 11.000, daarna is het peil niet meer gezakt.
 

Gieliovd

Forumguru
@pitchdown zo he, ff door je boordcomputer en navigatie bladeren misschien.... Leer je auto kennen.

@octaafje IV ehm dat is toch zo goed als onmogelijk. Ik haal met mijn 1.2 DSG net 1:14,5 en dus binnen 700 km tanken. Met een 1.4 850 km halen dan kom je zeker nooit boven de 80 uit...
 
Laatst bewerkt:

going_fritz

Actief lid
1.4tsi OIII combi EBL. Net getankt: 47 liter voor 770 km afgelegd. Ruim 1:16,3 km. Ik ben er tevreden over. Ritten zijn meestal woon-werk verkeer 2x per dag 20km, waarvan 18 over de snelweg. Volgende week mag ie zich weer eens uit gaan leven op de Duitse Autobahn. Dat levert dan iets andere verbruikscijfers op is m'n ervaring....
 

turboturbo

Forumguru
Ik krijg de indruk dat vooral ook mee speelt welk verplaatsingsgedrag de bestuurder heeft.... Naast natuurlijk ook de rechtervoet.
 
Bovenaan Onderaan