Aanschaf 2e hands octavia 2.0 elegance

turboturbo

Forumguru
Mijn '03, geen Élégance, heeft alleen coming home (dus geen leaving home) en dat werkt op het grootlicht (had ook liever gezien dat het met mistlampen kon)

Denk meer aan: stoelen mogelijk elektrisch verstelbaar, lederen bekleding, interieur verlichting achter als typische Élégance opties.....
 

ikkuhh

Nieuw lid
Ik heb inderdaad ook mistlampen alleen of de coming home/leaving home functioneert weet ik niet en of dit misschien ergens in te stellen is. Het is op zich best wel een leuke functie.

Dan zullen we er maar vanuit gaan dat het een degelijk is met stalen schoepen, dan zullen we er nog lang plezier aan hebben.

Ik zal er eens beter op gaan letten of de opties erop zitten, de stoelen waren in ieder geval niet elektrisch verstelbaar en ook geen lederen bekleding.
 

ikkuhh

Nieuw lid
Nou de eerste kilometers zijn gereden in de octavia, wat rijd het toch fijn.
Toch nog even een vraag, klopt het dat er geen lichtverklikker op zit, hiermee bedoel ik dat als je je verlichting op dimlicht hebt staan en je opent de portier dat je geen geluidsmelding krijgt dat je je verlichting vergeet, ik heb het nu al een paar keer gehad dat hij onbedoeld aan blijft staan.
 

eriktv

Forumguru
Bij mij zat er een zoemer op, gaat de binnenverlichting wel aan? Anders kan het aan het rubber dopje om de sensor liggen, is makkelijk te testen/smeren
 

ikkuhh

Nieuw lid
De binnenverlichting is ook nog een verhaal apart, daar wordt zaterdag nog even naar gekeken namelijk het volgende:
Als ik met de afstandsverbinding de auto open maak gaat de binnenverlichting niet aan, na nogmaals op de open knop te drukken gaat deze wel aan. Ook als je de auto maar 1x open maak en je opent na het rijden de deur dan gaat de binnenverlichting ook niet aan, dit is echter alleen bij de bestuurdersdeur.

Waar zit tevens het rubberen dopje van de sensor, dan kan ik deze alvast even nakijken.
 

ikkuhh

Nieuw lid
Hierbij de foto van de Octavia, het was al een beetje donker:

zwart-vlak.jpg


Het vreemde aan het verhaal is dat als je de auto 2x open maakt achter elkaar dan werkt alles wel naar behoren.
Ook als ik de auto van binnen op slot doet hoor je ook maar 1 luide klik en dit ook bij het openen, echter met het openen door middel van de afstandsbediening dan hoor je 2x een luide klik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Mooi exemplaar! Zilver staat 'm erg chique :thumbsup:

Ben je al verder gekomen met de defecte waarschuwings-zoemer en het raadsel met de a.b. en de interieurverlichting?
 

ikkuhh

Nieuw lid
Dankjewel, ik ben er ook erg blij mee.
Met betrekking tot de waarschuwingszoemer / interieur verlichting dit ligt aan een defecte centrale deurvergrendelingseenheid in de bestuurdersdeur, of hier zit een fout in de bedradingsfout in.
Met betrekking tot de motormanagement lampje dit ligt waarschijnlijk aan de lambda sondes, hiervan zijn er echter al 2 vervanger maar volgens de dealer zouden er 4 in moeten zitten, of hier zit ook een bedradingsfout.
Vandaag gaat hij weer terug naar de garage om bovenstaande problemen op te lossen.
 

turboturbo

Forumguru
4 lambda's klinkt als onwaarschijnlijk. 2 klopt voorzover ik weet; een zit er meestal vlak bij het uitlaatspruitstuk en eentje vlakbij de katalysator.

Maar ik ben geen expert...
 

ikkuhh

Nieuw lid
Ik vind het zelf ook onwaarschijnlijk klinken, ik zal zo eens bellen voor een status update om te kijken hoe het gaat.
 

ikkuhh

Nieuw lid
Nou het probleem met de lambda sondes is opgelost, het bleek dat de spanning te laag was richting de lambda sondes, deze hebben ze vanuit de computer kunnen verhogen en nu werkt alles weer naar behoren.
 

ikkuhh

Nieuw lid
Heren, ik heb nog even 2 vraagjes over mijn Skoda:
De centrale deurvergrendelingseenheid aan de bestuurderskast functioneert niet, of er zit een breuk in de kabel, dit wou ik proberen uit te gaan sluiten door deze om te wisselen met een andere deur, maar is dit zomaar mogelijk om te doen en is het vrij makkelijk om het paneel van de deur af te krijgen.
Tevens was ik benieuwd wat ongeveer het olie verbruik van een octavia is wat een goeie maand geleden heb ik er een liter olie in gegooid en deze was nu al weer bijna op.
 

turboturbo

Forumguru
De 2.0 liter motoren kunnen wel eens een slok olie lusten heb ik wel eens begrepen uit de informatie op het internets....
Ligt er niks op straat als je lang parkeert? Hoeveel km heb je gereden na bijvullen?

Zit er geen olie bij de bougies? Langs de kleppendeksel?
 
Bovenaan Onderaan