Zouden die EV auto’s nou duurder gaan worden of juist wat goedkoper aankomende jaren?
Mijn pa lees nu eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt inderdaad die 400 of 800.
Anderzijds zegt hij, kan ook nog de garantie verlengen van die Hyundai en dan heb ik nu nog 3,5 jaar fabrieksgarantie. Maar een auto nu inleveren met 55dkm van 4 jaar oud en daar nog 30k voor krijgen terwijl je er zelf 38 voor betaald hebt 3.5 jaar terug is ook niet gek. Als hij nu overstapt scheelt dat in vaste kosten €5000,- + geen verlengkosten Hyundai garantie (€900,-). Dat scheelt dus €6000,- voor 3,5 jaar.
Maar dan hoor je weer, maar over 3 jaar heb je wellicht ook weer betere EV’s. Het toe te betalen bedrag is dan wel groter maar je auto is ook nieuwer.
Ergens moet ik hem wel gelijk daarin geven. Maar ik heb mijn handen een beetje ervanaf getrokken.
Ben zo blij dat ik geen eigen auto heb haha.
Ik zou zelf ook niet weten wat ik zou doen, ik denk financieel dat het op elkaar neerkomt eigenlijk. Als je nog 3 jaar wacht dan krijg je nog 15? Voor een Tucson + die €6000,- meerkosten is €21k. Dat is precies wat die nu moet bijleggen. Dan moet je nog wellicht €35k bijleggen. Dan kost het je dus over een periode van 3 jaar €50K. Terwijl als je nu €22k neerlegt en dan de afschrijving van de KIA meerekent (zal ook wel snel de helft zijn) dan ben je ook 45~50k totaal kwijt. (Alleen over 3 jaar heb je hem dan nieuw). Dus als je het zo bekijkt zo je dan beter kunnen wachten inderdaad zodat je voor je totale uitgave over 3 jaar die dan gelijk is wel nieuwere techniek hebt. Of zie ik dit verkeerd?