Disaster-Master bedankt voor je reactie!
Controleer de accu op zijn conditie, controleer de laadspanning van de dynamo. In orde?
Hoe doe ik dit?
Ik heb helaas niemand in mijn omgeving die kan uitlezen, dus ben naar de skoda dealer gegaan en heb de auto laten uitlezen. (40 euro armer)
Hieruit is niet direct één oplossing gekomen, maar meer een stappenplan onderzoek.
BIJLAGES ZIJN FOTOS VAN DE FOUTCODES EN WAAR DE LEKKAGE ZICH BEVINDT.
Monteur gaf aan dat mijn uitlaat lek is bij het flexibel gedeelte
(dit merkte ik ook toen hij de uitlaat met zijn hand dicht hield---ik keek naar het flexiblele gedeelte----
), waardoor de lambdasonde de motor een te rijke brandstof geeft.
Nu is dus stap 1: Vervangen van uitlaat vanaf uitlaatspruitstuk tot .... gedeelte met knik erin en flexible gedeelte.
Aangezien die bij skoda 900 euro kost...

gaat dat em niet worden.
Monteur adviseerde een imitatie of flexibele gedeelte eruit snijden en andere erin lassen.
Verbruik is op ongeveer 1 op 13.
Ik heb laatst 1 hele tank op de snelweg leeggereden en het verbruik was 1 op 12.
Dit waren dus alleen maar snelweg kilometers en ik reed niet als een gek

maar netjes 120 op de cruisecontrol.
Bougies heb ik van de week verwisseld, geen resultaat.
Ik weet nu niet of ik daadwerkelijk de uitlaat moet verwisselen om er vervolgens achter te komen of de lambdasonde daadwerkerlijk stuk is of dat dat ene kleine gaatje in de het flexible gedeeldte de oorzaak was

Ik heb eerder een niet werkend lambdasonde op mijn starlet

gehad en toen ging alleen mijn verbruik omhoog, de motor bleef mooi stabiel. Na het kabeltje gerepareerd te hebben van de LS merkte je alleen verschil in verbruik.