Aanhaalmoment bougies 2008

Ik heb ooit eens bij mijn oude golf en scheur van 20cm dichtgesmeerd met dat spul en dat bleef verrassend goed dicht zitten, dus voor een klein gaatje zal het top zijn.
Daarna er weer af halen en goed maken mocht daar het probleem zitten
 

Srananmang

Senior Member
Ok. Dus stappenplan van skoda monteur klinkt logisch. Eerst dat uitsluiten.

Ga ik doen! Eerst zaterdag goed professionele schoonmaak! Dan komt er ook een post met foto's.
 

Srananmang

Senior Member
Eindelijk vakantie!!! Kan ik wat doen. Wilde beginnen met de flecible gedeelte, maar kennis gaf de tip dat de lambdasonde waarschijnlijk overleden is.

Nu is dit makkelijk bij een starlet te doen, maar iemand tips ideeën hoe ik dit doe bij een fabia?
 

Srananmang

Senior Member
Inderdaad stukken goedkoper, wanneer ik die nodig heb haal ik het geheel after market.

Maar... Lag net onder de auto... :)
En zag dat de lambdasonde 4 kabels heeft die gaan netjes naar een stekker.
ONDER deze stekker is een andere stekker, met zwarte en bruine draad geloof ik.
Hiervan is de bruine kapot:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
En daarnaast is nog een stekker waarmee zeker ooit wat gedaan is want is vermaakt en zit van de twee gele kabels eentje los. :nailbiting:

Ik moet nog een fotootje schieten, maar wat zijn deze twee andere stekkers? Denk dat missen het probleem hier vandaan komt, gebroken kabels nooit goed in auto met zoveel elektronica...
 

Srananmang

Senior Member
Fotos

Bovenste is lambdasonde. Hiervan is in en uitgang goed.

De andere twee zijn kapot.... Maar wat zijn die twee?
 

Bijlagen

  • DSC_0654.JPG.jpg
    DSC_0654.JPG.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 18

EdK

Forumguru
Als ik naar die foto zit te kijken dan is er met al de 3 bundels met draden geklooit
Want lijkt er vanaf foto op dat er geen orginele tape omheen zit, maar dat men dit naderhand heeft aangebracht
Dus als je die tape zou losnemen dan is de kans best aanwezig dat je nog meer ellende gaat tegenkomen...:pieker:
 

Srananmang

Senior Member
Als ik naar die foto zit te kijken dan is er met al de 3 bundels met draden geklooit
Want lijkt er vanaf foto op dat er geen orginele tape omheen zit, maar dat men dit naderhand heeft aangebracht
Dus als je die tape zou losnemen dan is de kans best aanwezig dat je nog meer ellende gaat tegenkomen...:pieker:
:wavecry:weet misschien voor wat die beide stekkers zijn?

Ik moet er nog wel even vanmiddag GOED onder liggen, heb nog niet gekrikt en gekeken.
 

Niels83

Forumguru
ligt het aan mij? is dit de 1.4 greenline BMS motor. Die van mij heeft 8 jaar en 180.000km niet anders geklonken..
 
Bovenaan Onderaan