3-spaaks stuurwiel

TedVlemmings

Forumguru
Ikzelf ben afgelopen zaterdag nog bij de dealer geweest om te kijken of het 3-spaaks stuurwiel als accessoire toegevoegd kon worden aan mijn auto, echter staat het stuur niet los in de boekjes en kon het dus volgens de dealer niet. Alle pakketten waarin het stuur zit zijn voor mij echter geen optie omdat ze onmogelijk zijn icm een EBL of omdat ik zelf geen dynamic pakket wil. Ik vind het wel erg jammer, zeker omdat het in België wel los kan en België zo dichtbij is :tongue:. Had graag €200 neergelegd voor het 3-spaaks wiel met flippers voor m'n DSG, of 100 voor de normale variant.
 

D_R1978

Senior Member
Moet bekennen dat ik bij het bestellen via de portal van de leasemij ook geen optie heb gehad voor de kleur bekleding bij het Dynamic pakket. Gezien ik voor zwart heb gekozen hoop ik dat ik de grijs/zwarte uitvoering krijg...
 

Fean

Forumguru
Ikzelf ben afgelopen zaterdag nog bij de dealer geweest om te kijken of het 3-spaaks stuurwiel als accessoire toegevoegd kon worden aan mijn auto, echter staat het stuur niet los in de boekjes en kon het dus volgens de dealer niet. Alle pakketten waarin het stuur zit zijn voor mij echter geen optie omdat ze onmogelijk zijn icm een EBL of omdat ik zelf geen dynamic pakket wil. Ik vind het wel erg jammer, zeker omdat het in België wel los kan en België zo dichtbij is :tongue:. Had graag €200 neergelegd voor het 3-spaaks wiel met flippers voor m'n DSG, of 100 voor de normale variant.

omdat ze onmogelijk zijn icm een EBL of omdat ik zelf geen dynamic pakket wil

uhh.. ik heb EBL en Dynamic? Niemand heeft mij nog gebeld..
 

TedVlemmings

Forumguru
Ik zeg toch ook niet dat EBL en Dynamic niet kan. De pakketten met 3-spaak stuur kunnen niet bij EBL (telefoon pakket etc) en Dynamic (het enige pakket met 3-spaaks wat wel kan) wil ik zelf niet.
 

rdrummen

Senior Member
Ikzelf ben afgelopen zaterdag nog bij de dealer geweest om te kijken of het 3-spaaks stuurwiel als accessoire toegevoegd kon worden aan mijn auto, echter staat het stuur niet los in de boekjes en kon het dus volgens de dealer niet....


@ TedVlemmings: Dan klopt de informatie van jouw dealer niet helemaal, want ik heb hier de Octavia Accessoires-folder voor me en daarin staat het 3-spaaks stuur wel vermeld met deze onderdeel-nummers:
* zonder multi-functie knopjes: 5E0 064 241 CWD
* met multi-functie knopjes: 5E0 064 241B CWE
Dus ze blijken wel te bestaan alleen weet ik nog geen prijzen (die is mijn dealer nog aan het uitzoeken).
Er is dus nog hoop voor ons, binnenkort hopelijk meer goed nieuws.
 

TedVlemmings

Forumguru
Klopt, heb ik ook gezien. Zou mooi zijn als het er alsnog op kan. De dealer had lijsten met accessoires uit de prijslijst van de octavia businessline brochure volgens mij en daar staat het losse stuur echter niet bij...
 

VR46

Lid
Moet bekennen dat ik bij het bestellen via de portal van de leasemij ook geen optie heb gehad voor de kleur bekleding bij het Dynamic pakket. Gezien ik voor zwart heb gekozen hoop ik dat ik de grijs/zwarte uitvoering krijg...
Ik heb van de dealer twee plaatjes van de stoelen gekregen, met een grijze en een rode streep. Gewoon je voorkeur alsnog aan de dealer doorgeven
 

Wesly

Senior Member
Deze heb ik gevonden op de Tsjechische Skoda site
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.01.49.png
    Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.01.49.png
    110,6 KB · Weergaven: 71

Wesly

Senior Member
Trouwens bizar hoeveel mogelijkheden er zijn in de Tsjechische configurator.... echt ALLES is los te bestellen zoals bijv "licht assistent" op de gewone verlichting enz. enz.

Dat laat ook veel mogelijkheden over voor de VAG-COM aanpassingen denk ik :)
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.07.49.png
    Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.07.49.png
    171,3 KB · Weergaven: 66
  • Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.08.54.png
    Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.08.54.png
    78,9 KB · Weergaven: 57

Wesly

Senior Member
En, jaja.... de "gewone" mistlamp met corner functie
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.31.15.png
    Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.31.15.png
    105,4 KB · Weergaven: 39

Wesly

Senior Member
Bestelnummers van het 3-spaaks stuurwiel
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.41.52.png
    Schermafbeelding 2013-07-24 om 00.41.52.png
    186,9 KB · Weergaven: 70

m@rc

Lid
Mijn dealer gaf aan dat het bestellen van alleen het stuur(zonder flippers) 900,- EUR moest kosten...
 

Wesly

Senior Member
lol, zeker 100 eurie kostprijs en 800 winst voor de dealerd
Op vagparts kost zo'n stuurwiel 150 euro zonder airbag, deze airbag kost 275 euro.Is dus in totaal 425 euro en dan nog twee uur arbeidsloon voor demontag/montage en inleren zal dan zo'n 150 a 200 euro bijkomen, in totaal dus minimaal 575 euro oid?
 

m@rc

Lid
Op vagparts kost zo'n stuurwiel 150 euro zonder airbag, deze airbag kost 275 euro.Is dus in totaal 425 euro en dan nog twee uur arbeidsloon voor demontag/montage en inleren zal dan zo'n 150 a 200 euro bijkomen, in totaal dus minimaal 575 euro oid?

Kan de airbag niet overgezet worden vanuit het 4-spaaks stuur?
 

Wesly

Senior Member
Mja, als ik zo de foto's bekijk zou het wel op elkaar moeten passen. Dus dat zou de hoge prijs niet verklaren.
 
Bovenaan Onderaan