3-spaaks stuurwiel

Maik

Actief lid
Nog iets over het 3-spaaks-stuurwiel 'met flippers': Ik heb het dynamic pakket besteld met rode sticksels. Nu heb ik daarbovenop het stuurwiel met flippers besteld.
Zou het stuur dan wel met rode sticksels uitgeleverd worden ??? Zou het jammer vinden als dat niet zo is....
 

CoesDoes

Forumguru
Mij is verteld dat de Greenline Businessline "gewoon" een Ambition Businessline is. Ik verwacht dat deze optie ook voor de Ambition Businessline geldt.

Ook refereerde men aan de 14% bijteller, vandaar mijn reactie :)
Dat is dus niet het geval aangezien het 3-spaaks stuur in ieder geval niet op de ABL zit, ik verwacht dat er meer verschillen zijn. Oftewel: de Greenline BL en de Ambition BL zijn niet hetzelfde.
Ik weet dat jij antwoord gaf op de vraag over de 14% versie, maar je zei er ook bij dat het standaar op de ABL zat, dat is dus niet het geval, vandaar mijn reactie.
 

CoesDoes

Forumguru
Nog iets over het 3-spaaks-stuurwiel 'met flippers': Ik heb het dynamic pakket besteld met rode sticksels. Nu heb ik daarbovenop het stuurwiel met flippers besteld.
Zou het stuur dan wel met rode sticksels uitgeleverd worden ??? Zou het jammer vinden als dat niet zo is....
Je kan het bij de dealer navragen, maar ik ben bang dat ik het antwoord al weet, namelijk: "Dat is op dit moment nog niet bekend" :arghh:
 

Maik

Actief lid
De dealer vraag ik niets meer: Die heb ik afgelopen vrijdag uitgelegd en laten zien dat je nu schakelpaddels op je 1.6tdi kunt krijgen !!!! Volgens de dealer kon het niet :banghead:
 

Canon-Eye

Forumguru
Wel apart dat de Greenline door ze te verlagen en er een 3-spaaks stuur in te zetten sportiever uitgevoerd worden dan de standaard versies.
Compensatie voor het minder sportieve karakter van de aandrijflijn? :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TedVlemmings

Forumguru
De dealer vraag ik niets meer: Die heb ik afgelopen vrijdag uitgelegd en laten zien dat je nu schakelpaddels op je 1.6tdi kunt krijgen !!!! Volgens de dealer kon het niet :banghead:
Ik heb afgelopen vrijdag hetzelfde gedaan, gelukkig was mijn dealer wel bereid om verder te kijken dan zijn neus lang is en hebben we PON gebeld en de website eens goed doorgenomen en geconcludeerd dat het nu WEL mogelijk is, heb ik het qua meedenkendheid van de dealer toch beter voor elkaar ;)
 

Maik

Actief lid
Vandaag bericht gekregen dat het 3spaaks stuurwiel met schakelpaddels niet mogelijk is icm het Dynamic pakket....
 

Rick

Senior Member
Ah logisch ook natuurlijk dat op een sportpakket schakelpaddels niet mogelijk zijn :thumbsup::thumbsup:
 

peterbaarlo

Senior Member
Compensatie voor het minder sportieve karakter van de aandrijflijn? :jaja:

ik vind de 81KW 110 pk toch aardig vooruitkomen in de golf bluemotion hoor! De 1.2 TSI en normale 1.6 TDI voelen toch echt langzamer als de nieuwe spaardiesel...

alleen de 6e versnelling is erg lang, de andere versnellingen ga je rap doorheen.

een wereld van verschil tov. mijn huidige trutten diesel 3 cylinder 1.2 tdi....
 

m@rc

Lid
ik vind de 81KW 110 pk toch aardig vooruitkomen in de golf bluemotion hoor! De 1.2 TSI en normale 1.6 TDI voelen toch echt langzamer als de nieuwe spaardiesel...

alleen de 6e versnelling is erg lang, de andere versnellingen ga je rap doorheen.

een wereld van verschil tov. mijn huidige trutten diesel 3 cylinder 1.2 tdi....
Ik voelde zeker geen verschil tussen beide 1.6 diesels hoor (Golf BM vs. Octavia). Ja die eerste versnellingen ga je rap doorheen en je blijft dus schakelen... Zo'n 6 bak is leuk als je wat meer vermogen hebt, maar in de 'spaardiesel' vind ik het niks.
Mijn vorige diesel (Megane dci) had ook een 6 bak, daar blijf je mee op en afschakelen. Op de snelweg schakel ik nu nooit meer terug (behalve dan bij file ;) ). In mijn 1-serie benzine was het geweldig die "zes".
 
Ik ben bang dat de Greenline gewoon een 4-spaaks stuurwiel krijgt. Dat staat duidelijk aangegeven in de optielijst van de Greenline (en Greenline Businessline). Dat een 3-spaaks stuurwiel onderdeel is van het telefoonpakket is ook al vaker genoemd maar in de praktijk bleek toch een 4-spaaks geleverd te zijn. Dit is onder andere te zien op de Ambition Businessline waar in de eerdere prijslijsten het telefoonpakket met 3-spaaks stuurwiel nog stond maar deze in latere prijslijsten weggehaald is. Volgens mij is de prijslijst van de Greenline gebaseerd op zo'n vroegere prijslijst van de ABL.
 

TedVlemmings

Forumguru
Het drie-spaaks stuurwiel staat momenteel in de prijslijsten als losse optie bij de modellen waar het op mogelijk is. Ik heb het los besteld op mijn EBL 1.6TDI DSG en ontvang de auto over +- 3 weken dus ga er vanuit dat het er na lang wachten en zoeken toch op gaat zitten!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

bonyuri

Actief lid
Ik ben bang dat de Greenline gewoon een 4-spaaks stuurwiel krijgt. Dat staat duidelijk aangegeven in de optielijst van de Greenline (en Greenline Businessline). Dat een 3-spaaks stuurwiel onderdeel is van het telefoonpakket is ook al vaker genoemd maar in de praktijk bleek toch een 4-spaaks geleverd te zijn. Dit is onder andere te zien op de Ambition Businessline waar in de eerdere prijslijsten het telefoonpakket met 3-spaaks stuurwiel nog stond maar deze in latere prijslijsten weggehaald is. Volgens mij is de prijslijst van de Greenline gebaseerd op zo'n vroegere prijslijst van de ABL.

Dat zou me erg tegenvallen. Ik zou dan ook eisen dat er achteraf een 3-spaaks in geplaatst wordt...
 
Dat zou me erg tegenvallen. Ik zou dan ook eisen dat er achteraf een 3-spaaks in geplaatst wordt...
Begrijp je erg goed. Helaas zal de dealer je dan wijzen op het feit dat er "ook" 4-spaaks in de prijslijst staat en dat je er niet blindelings vanuit had mogen gaan dat het een 3-spaaks zou worden.
 

bonyuri

Actief lid
Begrijp je erg goed. Helaas zal de dealer je dan wijzen op het feit dat er "ook" 4-spaaks in de prijslijst staat en dat je er niet blindelings vanuit had mogen gaan dat het een 3-spaaks zou worden.

Pft, ik heb hopelijk zo'n goede relatie met mijn dealer dat ze niet zo reageren...
 
Bovenaan Onderaan