3 autostoeltjes / kinderen op de achterbank

robvv

Senior Member
Dus jij en de koters gaan met de auto en zij komt met de trein en bus er achteraan ?
Dat heeft wel haar voorkeur.
'Hyacinth Bucket' taferelen in mijn auto zijn niet ongewoon. Nou ja, eigenlijk nog erger.
Maar dat zal wel aan mijn rijkwaliteiten liggen. Ik ben namelijk - letterlijk - een zondagsrijder.
 

EdK

Forumguru
Oogkleppen en gehoorbeschermers voor der verjaardag voor in de auto is een goede investering als ik het zo lees......:D
 

Nelissuh

Actief lid
Ik heb ook staan passen en meten bij de baby-dump. De smalste stoeltjes zijn ook de goedkoopste stoeltjes. Ik vond de kwaliteit niet acceptabel, en ook deze stoeltjes passen niet.

Mijn oplossing was:
Altea van vrouw vervangen door een Touran 7-zitter, dit is nu de "1e auto" (voor als we met 5 man onderweg zijn).
Mijn Octavia: 1 kind voor, 2 kids achter, wordt vervangen door E-Golf waar ik ook met 1 voor en 2 achter zal rijden.
 

Tommie-boy

Actief lid
Ik heb hier ook 3 kids achterin. Heel gepuzzel geweest, maar het past, alleen zul je het idee van isofix los moeten laten want dan past er geen 3e in. Ik heb de oudste (8 jaar )aan de buitenkant in een stoel (Maxi-cosi rodi fix) en vast dmv een gordel die permanent vast zit (kom je anders niet lekker meer bij). Ze kan er uit door de gordel meer lengte te geven en de benen onder de buikband door te halen (isofix beugel niet gemonteerd). De middelste (3 jaar) zit in het midden in een stoel (Maxi-cosi Tobi) die in zijn geheel vast zit met een gordel, de 3e in de maxi-cosi op de andere buitenste plek. Ik denk dat er aan beide zijden ongeveer 4-5 cm speling is. Het is niet heel ruim, maar iedereen kan mee.
 
Bovenaan Onderaan