23' Skoda Enyaq Coupé iV 60

EdK

Forumguru
Maar ik mag toch hopen dat dit een algemeen Kracht wcd is ?
Of is die bemeterd en word de rekening met jou verrekend ?
Want in laatste geval zou ik dan toch wel een afschakelbare wcd zien die ik bijvoorbeeld dmv slot kan vrijgeven .
En dan nog is het dan erg makkelijk om naast je te gaan staan en jou stekker uit te pluggen en die van mij erin te steken.

Maar als je gaat verhuizen dan neem ik aan dat je daar dan wel een paal of wallmount wil hebben ?
Dan kun je toch nu al één aanschaffen die nu op de muur gaat en die je bij andere woning op paal monteert ??
 

Speedhunter

Forumguru
Deze hierboven zal alleen door mij gebruikt worden. Dit is geen publieke garage maar de garage in mijn ouderlijk huis waar ik woon.

In een ideaal scenario wel, maar als ik een appartement op het oog heb hoop ik dat dit toegestaan is , dit is niet overal het geval. Dus dan zou het zonde zijn en daarom wacht ik nog af.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Speedhunter

Forumguru
Morgen de wagen ophalen. Gisteren hebben ze bij de garage het E705 formulier aangevraagd voor de import uit Frankrijk. Dezelfde avond was dit in orde. Vandaag zijn ze naar de keuring geweest en heb ik alle papieren gekregen, de wagen werd meteen ingeschreven bij WebDIV en morgen begint mijn verzekering. Op 3 dagen was alles geregeld, gemakkelijk de import uit een ander EU land.

CF9A0C1B-DD06-42EB-B0F0-A95634C8E74D.jpeg
99AF35D2-BD57-42E5-8370-D2F3D75C96F0.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Eerste keer is de moeilijkste. Moet je alles uitzoeken. Vanaf de tweede is het importeren idd kinderspel. Zelf ook een 3tal wagen geïmporteerd vanuit DE.

En staan er nog aanpassingen op het programma voor de Enyaq?
 

Speedhunter

Forumguru
Eerste keer is de moeilijkste. Moet je alles uitzoeken. Vanaf de tweede is het importeren idd kinderspel. Zelf ook een 3tal wagen geïmporteerd vanuit DE.

En staan er nog aanpassingen op het programma voor de Enyaq?
Inderdaad, vroeger al eens een Audi uit Duitsland gehaald.
Mss de ruiten verdonkeren om de warmte buiten de houden (hoewel ik twijfel want tegenwoordig heeft bijna iedere wagen verdonkerde ruiten en is het mss mooier zonder). Maar airco minder laten draaien bij een elektrische is altijd een win. En een set winterwielen met winterbanden aankomende winter. Voor de rest is het nog wat afwachten, eerst genieten van de wagen zelf.
 

leon-cupra

Forumguru
Verdonkerde achterramen zou ik zeker doen. Geeft de Enyaq wat meer uitstraling. En aftermarket kan je het wat donkerder laten tinten waardoor het wat meer kan opvallen. Af-fabriek tint is een stuk minder donker.

Mss de ruiten verdonkeren om de warmte buiten de houden (hoewel ik twijfel want tegenwoordig heeft bijna iedere wagen verdonkerde ruiten en is het mss mooier zonder). Maar airco minder laten draaien bij een elektrische is altijd een win.
Mss ook in het wit laten wrappen. dat houdt de warmte ook meer buiten ;)
K zou zeggen: lig daar niet van wakker. Airco gebruiken zoals je het vroeger ook gebruikte. Gaat echt niet de grote verschillen maken.
moet wel toegeven, in het begin dacht ik ook zo:”niet op automaat zetten want dat verbruikt meer, standje 1 zetten en paar graden warmer dan anders” maar op den duur denk je bij jezelf “met wat ik bezig”. Inboeten op comfort om 5km meer te halen. Leeg is laden. Zo simpel is dat.
 

Speedhunter

Forumguru
Hij staat thuis. Deed pijn om de Octavia te zien vertrekken, de handelaar die hem overnam was er ook. Franse platen erop en weg was hij.

Dan de auto in my Skoda ingesteld. Om hoofdgebruiker te worden moest ik de fabrieksinstellingen terug zetten. De wagen kwam terug in het Frans. Gelukkig ben ik jaren in het Frans naar school geweest. Configuratie gedaan, alles verbazingwekkend vlot gegaan. Vervolgens kon ik de wagen terug in het Nederlands zetten.

Vervolgens de NRGkick geconfigureerd en16A geselecteerd. Wagen begon op te laden, allemaal heel vlot gegaan.

De my Skoda gaf minder nauwkeurig aan hoever het laden stond dan in de wagen zelf.

Vraagje kan ik 32a selecteren op de NRG kick om op te laden? Zou hij dan 11kw in plaats van 9kw laden? 10 kw gaf hij aan in de wagen, het schommelde wat. Wou voorzichtig zijn.

55D25EF1-EFDB-4798-B4A9-7D25984D5B31.jpeg

8A62643F-2141-4BF5-A575-794A907EDCA6.jpeg 3D5BCFF4-C90B-4D4A-B9C7-D41C417D2019.png
 

hemi24

Forumguru
Laden gaat helemaal goed zo te zien!

Even een tip voor iets anders: pas op met je achterklep openen in de parkeergarage..!
Volgens mij gaat deze bij de Enyaq Coupé best ver boven de wagen uit...
 

Speedhunter

Forumguru
.....K zou zeggen: lig daar niet van wakker. Airco gebruiken zoals je het vroeger ook gebruikte. Gaat echt niet de grote verschillen maken.
moet wel toegeven, in het begin dacht ik ook zo:”niet op automaat zetten want dat verbruikt meer, standje 1 zetten en paar graden warmer dan anders” maar op den duur denk je bij jezelf “met wat ik bezig”. Inboeten op comfort om 5km meer te halen. Leeg is laden. Zo simpel is dat.
Volgens de verkoper scheelt de airco 30km autonomie. Voor in de streek te rijden laat ik de airco ook graag aan.
 
Laatst bewerkt:

Speedhunter

Forumguru
Laden gaat helemaal goed zo te zien!

Even een tip voor iets anders: pas op met je achterklep openen in de parkeergarage..!
Volgens mij gaat deze bij de Enyaq Coupé best ver boven de wagen uit...
Inderdaad super blij dat het laden meteen gelukt is. Gelukkig zeg je dit van de achterklep, net even getest en zou er tegenzitten als ik geen attentie doe.
Uh ja. En in correct Nederlands? Ik denk dat je bedoeld laat ik de airco ook graag aan.
Heb het aangepast. Was best een vermoeiende dag de auto ophalen en ook nog gewerkt natuurlijk. Ik steek het op de vermoeidheid, dank voor de correctie.

Meteen wel eerste kleine ergernis. Hij wil vaak geen verbinding maken met de my skoda app of geeft een foutmelding. Iets die ik in een ander topic ook al gelezen heb. Telefoon even aan en uitzetten en is meestal opgelost.
 

Speedhunter

Forumguru
@Speedhunter hoe bevalt het rijden? Wat zijn jouw eerste bevindingen tov een ICE?
Het is zalig, gisteren uurtje gaan rijden. De stilte, het comfort, het koppel. Precies wat ik nodig had na mijn apenjaren in een (v)RS 230. Kan er echt van genieten rustig te cruisen.
Niet leuk maar te herkenbaar. Al gaat het wel een stukje beter met de nieuwe en snellere app. Welkom in de wereld van Škoda non-connectiviteit…
Denk inderdaad dat het jouw topic was waar ik dat gelezen heb. Ik was voorbereid :LOL:
 

Speedhunter

Forumguru
@Speedhunter herkenbaar. Is precies hoe ik het ook ervaar. Is echt bizar hoe een EV uitnodigt tot rustig cruizen. Had dat bij mijn vorige wagens amper en ook de reden dat autorijden met veel vermogen niet meer leuk was (je kan het toch nergens gebruiken).
Idd en je wordt scheef bekeken, je rijbewijs staat op het spel met boetes ect...
De 18 jarige ik ging mij zot verklaard hebben met zo'n uitspraken maar kijk nu :giggle:
 

Japanese Power

Donateur
Nooit verwacht dat ook ik dit zou zeggen, ondank het enorme koppel wat je tot je beschikking hebt, ben ook ik een cruiser geworden.
Dus ja, ik sluit me aan bij eerdere uitspraken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan