23' Skoda Enyaq Coupé iV 60

Smeeuwis

Donateur
Ja dat is bekend, maar die komt alleen voor de 85. Skoda heeft aangegeven die niet op de 60 te gaan uitbrengen. Ik dacht dat 3.6 de hoogste was tot op heden.
 

Speedhunter

Forumguru
Mooi schoon!

Bevallen de CrossClimates je een beetje onder de Enyaq?
Ja, ben ik heel tevreden van als "winterband", heb niet het gevoel veel te moeten inboeten ten opzichte van een echte winterband. Maar het heeft nog niet veel gesneeuwd in de regio waar ik woon.
 
Laatst bewerkt:

Speedhunter

Forumguru
Gisteren ben ik vanuit Koksijde naar Antwerpen centrum gereden, met tussenstops was dat 165 km enkel. Bijladen noodzakelijk dus om dit heen en terug te doen met mijn 58kwh batterij en voornamelijk snelwegkilometers. In plaats van een destination charger uit te zoeken heb ik gekozen om in het gaan bij een snellader (tesla lokeren) tot 100% te laden. Dan was ik op mijn gemak voor de file in de stad en ben ik zo in één keer naar huis kunnen terugrijden. Aangekomen in Lokeren met 67% batterij want was thuis met 100% vertrokken. Daar tot 100% geladen en dan na de stad en terugrit terug thuisgekomen met 24% over en 60 km over. Fijn als het allemaal zo vlot en stressvrij verloopt.
Na een dipje deze winter met een tegenvallend rijbereik als het echt heel koud is ben ik terug heel blij met de enyaq en kan ik genieten van wat langere trips!
 

Japanese Power

Donateur
Begrijp het niet helemaal. Rit van 165 KM. Terug met 100% vertrokken en nog 60 KM over bij thuiskomst. Kom je totaal op een range van 225 KM. Dat is mijn verbruik met pittig rijden in de winter. Dan heb je volgens mij enorm zitten doortrappen op de terugweg en absoluut niet relaxed gereden…
 

Speedhunter

Forumguru
Het is niet helemaal duidelijk, ik heb eerst 114 km gereden en geen 165 km toen ik terug tot 100% ben gaan laden in Lokeren. Even bekeken op Google maps, met de tussenstops heb ik 202 km gereden sinds de laatste laadstop tot 100%. Heb gewoon 110 km/u CC gereden, lijkt me niet overdreven 202 km met nog 60 km over, toch? Edit zat ook een halfuur file bij.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik ben wel benieuwd welke laadsnelheden en verbruik je hebt gerealiseerd. Ik heb recent 90 KWh gehaald bij Fastned bij kouder weer en halve bezetting van de laadpalen. Qua verbruik kom ik momenteel nog niet onder de 20 KWh per 100 km maar ik rijd ook niet 'op eieren' zogezegd. Kachel op 21, stoel en stuurverwarming aan en 110 km/h of nog iets harder.
 

hemi24

Forumguru
Laadsnelheid zal zo rond de 45 tot 60 KWh gelegen hebben schat ik in?
Veel hoger zal het niet liggen als je oplaad boven de 50-60%

IMG_2701.png
 

Speedhunter

Forumguru
Ik ben wel benieuwd welke laadsnelheden en verbruik je hebt gerealiseerd. Ik heb recent 90 KWh gehaald bij Fastned bij kouder weer en halve bezetting van de laadpalen. Qua verbruik kom ik momenteel nog niet onder de 20 KWh per 100 km maar ik rijd ook niet 'op eieren' zogezegd. Kachel op 21, stoel en stuurverwarming aan en 110 km/h of nog iets harder.
Laadsnelheid haalde ik maar 37kW.

Ben net even gaan kijken, 20,4 kwh heb ik gehaald als gemiddeld verbruik laatste stuk van de rit dus is gelijkaardig.

IMG_4202.jpeg
 
Bovenaan Onderaan