23' Skoda Enyaq Coupé iV 60

Captain Hook

Forumguru
In de Kluger Kuga zitten zowel vóór als achter camera's.
Alleen de achtercamera inschakelen, terwijl ik vooruit rijd, dat gaat niet.
En de voorcamera inschakelen als ik achteruit rijd, dat gaat ook niet.

Waarschijnlijk alles onder het mom van dat de fabrikant/wetgever het beter weet... :censored:
 

Captain Hook

Forumguru
Vast wel @JeSko . Maar ik heb me nog niet voldoende verdiept in de wereld van FORScan.

En bij het gebrek aan een specifiek Kuga forum in Nederland (of ik heb 'm nog niet gevonden) lees ik af en toe wat reacties op Duitse of Engelse forums. Maar daar wordt ook nogal wat geëxperimenteerd.
Ook heb ik (nog) niet iemand gevonden in de buurt die dat soort dingen kan/wil doen.
En de Ford garage? Mwah; die is hetzelfde als alle andere merkgarages... "nee meneer, dat doen/mogen we niet". :wavecry:


Vaak wil je bij een nieuwe auto wat opties aangezet hebben en dat is het dan vaak wel.
Zaken zoals auto-doorlock, drl i.c.m. achterlichten en meer van dat soort dingen.

Om daarvoor nou een adapter en een licentie aan te schaffen... :unsure:
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Waarschijnlijk alles onder het mom van dat de fabrikant/wetgever het beter weet...
Volgens mij heeft de wetgever dáárover (camera's dus) nou net niks te vertellen...
Er rijden al (vracht)auto's rond met achteruitkijkcamarasystemen, dus kennelijk mag dat gewoon zolang die zicht geven op minstens de vereiste/voorgeschreven weggedeelten. Meer mag altijd.
 

leon-cupra

Forumguru
Bij mijn Tesla kan je alle camera’s tijdens het rijden aanzetten . Zal wss niets te maken hebben met wetgeving.
 

EdK

Forumguru
5 werkdagen a 8 uur is 40 werkuren en laten we voorzichtig een uurloon van 80 euro nemen is 3200 aan arbeidsuren en dan 10 eur materiaal en dus mag je 3210 euro aftikken voor een paar ramen blinderen.....????
Wel dan neem ik maar blinderen van fabriek af , is dan voor het eerst dat dat goedkoper is... :pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Is niet met folie dat je het laat doen hé. Is een proces van coaten als ik mij niet vergis. Heb ooit ook eens info opgevraagd bij die firma.
 

EdK

Forumguru
Ja het eerste jaar of misschien 2...
En dan opeens werkt het niet meer en mot je dokken.....
 

Speedhunter

Forumguru
Idd dat is typisch, al mis ik geen adaptive cruise control bvb. Deze zijn altijd zeer conservatief ingesteld waardoor je sneller van baanvak moet veranderen dan je gewoon bent.
 
Bovenaan Onderaan