2016 - Fabia Combi Style - 1.2 tsi DSG - Greg

Rosinfield

† In Memoriam
En te hard zul je het dan zeker niet vinden. Ik vind het wel prettig, hou niet van dat deinerige en gezwabber in de bochten. Voelt gewoon lekker solide en robuust aan. En lange scherpe bocht van ene snelweg naar andere gaat probleemloos met 100 km/u. Dat was aanvankelijk zonder de verlaging niet fatsoenlijk te doen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Zal wel wat schelen inderdaad.
Eibach pro-kit was ik wel van plan, eerst de BBS velgen eens plaatsen en dan zien we nog...
Heb wel al de sportophanging, maar dat rijdt naar mijn gevoel nog als een grote boot op zee in vergelijking met mijn BMW.
Pas op, BMW is wel heel hard...
Probeer maar eens Eibach met 18", omdat 19" niet past. Mijn auto rijdt als een strijkijzer, niet als een boot.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ze neemt ook bochten als een haai ;), zonder een krimp hop de bocht om in een stevig tempo. Laten we zeggen dat ik de grenzen nog niet heb ontdekt. :laugh:
 

geerrre

Forumguru
Een octavia is dan ook geen fabia... Maar ik kan je wel geloven, zit nu ook nog op zachte wintersloefen.
 

geerrre

Forumguru
Teaser: ;)

360.jpg


Staat wel hoog op zijn pootjes, ondanks de sportophanging... :thumbsdown:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben al met heel wat boten meegeweest, maar een strijkijzer als vervoermiddel heb ik nog niet mogen beleven.
Dus die vergelijking is voor mij wat lastig na te voelen... ;)
Alleen de activiteit strijken en een beetje inlevingsvermogen brengt al veel... en dan mocht ik na 1 keer proberen nooit meer strijken van mijn vrouw.:deuk:
 

geerrre

Forumguru
Dank u Rudy.

Op de laatste foto is de wagen wel wat geladen met oa mijn vrouw & dochter en wat gerief in de koffer. Dus staat wel iets lager op die manier.

215/40R17 en ik kan u de Hankook V12 EVO2 banden aanraden.
Die komen gelijk met de velg, wel geen velgbescherming daardoor. Hiermee kan je waarschijnlijk wel net wat lager gaan.
Ik wou die banden dus vooral omwille van de smalle bouw. Want anders wordt het toch kantje boordje met 7,5 ET35. Nu is het perfect!

Er zijn natuurlijk betere banden, maar voor een Fabia zijn ze volgens mij goed genoeg. Als je graag nog foto's hebt van hoe de band om de velg zit dan kan ik u die wel bezorgen.
 

geerrre

Forumguru
Nu ook niet overdrijven he! :laugh:
Zou het met een eibach pro-kit voldoende zijn? :pieker:
Ik twijfel nog omwille van de prijs en omdat ik dan nog eens naar de keuring moet gaan...
 
Bovenaan Onderaan