2016 - Fabia Combi Style - 1.2 tsi DSG - Greg

geerrre

Forumguru
Hallo beste Skoda vrienden,

Ik ben Gregory, 31 jaar, woon in België en heb mij een nieuwe Fabia besteld 23/07/2016. (vorige auto was een BMW 130i :D )
Levering is voorzien eind september maar ik zal hem al even voorstellen aan jullie.

Fabia Combi

Uitvoering: Style
Kleur: Race Blue met Satin Black/Grey interieur
Motor: 1.2 tsi met DSG7

- Pack Comfort
(Bluetooth, regen- en lichtsensor, PDC voor- en achteraan, zelfdimmende binnenspiegel, Arkamys sound package, multifunctie stuur, cruise control)
- Pack Look (Sunset, verwarmde zetels, 16" Rock velgen)

Opties:

* Dakrailing chroom
* Climatronic
* Reservewiel
* Sportzetels
* Sportophanging
* DAB
* Trekhaakvoorbereiding
* Navigatie Amundsen
* Sportpedalen

Ik heb wel al spijt dat ik de 17" Clubber velgen niet genomen heb, gisteren mail gestuurd om te vragen of dit nog kan gewijzigd worden.

Hopelijk ligt de Fabia met sportophanging perfect qua hoogte, maar ik vrees ervoor en daarom zijn er al plannen om een Eibach pro-kit of schroefset te plaatsen.
Verder niet echt plannen mee, als ik de 17" velgen niet meer kan nemen dan komen er waarschijnlijk 17" BBS CS op of iets in die aard...

En dan nu... wachten...

Van zodra ik hem heb post ik foto's!
 

geerrre

Forumguru
Enkele configurator foto's:

360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:

geerrre

Forumguru
Ik heb nog geen foto gezien van de BBS CS velgen op een F3 maar als ze even nice staan als op volgende polo zou het goed zijn:

360.jpg
 

geerrre

Forumguru
Dat voorbehouden van deze ruimte voor foto's heeft alleen zin wanneer je donateur wordt, alleen dan kun je na 24 uur een post nog wijzigen.;):)
Overigens een mooie configuratie die je hebt samengesteld,:thumbsup: veel plezier te zijner tijd met die auto!:D


Dank u wel, goed om weten!

Heb mijn post even aangepast hihi :D
 

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de aankoop.
Vanwaar de ommezwaai van 130 naar 1.2. Groot verschilleke. Ga je het vermogen niet missen?
 

geerrre

Forumguru
Proficiat met de aankoop.
Vanwaar de ommezwaai van 130 naar 1.2. Groot verschilleke. Ga je het vermogen niet missen?

Bedankt!

Denk het niet, de 130i heeft mijn vader nu overgenomen.
Op 3 jaar tijd had ik er 12000km mee gereden, km-stand staat nu op+-26000. Gekocht in Hamburg van een 77j man.
Was eigenlijk een beetje een miskoop want ik ben iemand die graag rustig rijd heb ik de laatste jaren gemerkt. En rustig rijden is niet makkelijk met een dikke 6-in-lijn 3.0 met 258PK.
Ook wou ik graag een (goede) automaat en meer kofferruimte nu ik papa ben sinds augustus 2015.
Ben wel blij dat mijn vader hem heeft want die is echt nog in nieuwstaat.
Topic van mijn 130i: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=47115.0
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Greg, met de Faab kom je strak nog minder bij de pomp (aangenomen dat je ongeveer evenveel blijft rijden).
 

geerrre

Forumguru
Dank u

Hopelijk, maar ben wel van plan om meer te rijden met de Faab.
Max 10.000 per jaar, heb mijn verzekering ook op max 10.000 staan voorlopig.

Rijden doe ik alvast genoeg met mijn Daf xf, een 100.000 per jaar. ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Bedankt!

Denk het niet, de 130i heeft mijn vader nu overgenomen.
Op 3 jaar tijd had ik er 12000km mee gereden, km-stand staat nu op+-26000. Gekocht in Hamburg van een 77j man.
Was eigenlijk een beetje een miskoop want ik ben iemand die graag rustig rijd heb ik de laatste jaren gemerkt. En rustig rijden is niet makkelijk met een dikke 6-in-lijn 3.0 met 258PK.
Ook wou ik graag een (goede) automaat en meer kofferruimte nu ik papa ben sinds augustus 2015.
Ben wel blij dat mijn vader hem heeft want die is echt nog in nieuwstaat.
Topic van mijn 130i: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=47115.0
De 130 een miskoop, gaan ze niet graag horen op bimmerboard:D
Kofferruimte met een kleintje is nooit groot genoeg, zeker met een eerste. Je neemt dan quasi alles mee wat je thuis liggen hebt. Been there, done that :D
 

geerrre

Forumguru
Miskoop voor mij persoonlijk voor alle duidelijkheid.
Het is een zalig blok zo'n N52, één van de laatste echte BMW's zonder turbo, gewoon lekker atmo 6-in-lijn.
Maar ik vond er mijn draai niet in, had er nochtans grote plannen mee qua mods...

Inderdaad, ongelooflijk wat een mens meezeult met een baby op de achterbank...
Het lukte wel met de E87, alles gaat he als het moet.
 

geerrre

Forumguru
Zojuist dit pedalensetje besteld op eBay. :yeehaa:

360.jpg


Ik hoop dat het mij lukt om de voetsteun perfect aan te passen zodat die past. :nailbiting:

Ook nieuws gehad van de dealer dat de Faab op 23/08 al in productie gaat, besteld 23/07!!! :yeehaa:

Ik wacht wel nog op nieuws voor de Clubber velgen. Hopelijk kan ik die nog nemen want 'k ga anders teleurgesteld zijn. :fool:
 
Laatst bewerkt:

Goofy@5E

Forumguru
Welkom bij deze zeer leuke en informatieve skoda familie, mooie configuratie trouwens, veel geluk en veilige km's
 

geerrre

Forumguru
Van impulsieve hot hatch naar rationele family car :D. Dat is inderdaad een groot verschil. Welkom in de Skoda familie.

Dank u wel!

Inderdaad, rationele keuze want zag een Octavia vRS tsi DSG ook wel zitten.
Maar ik ben blij dat ik voor de Fabia gekozen heb uiteindelijk!

Een OS-Giken sper en deftige ophanging zoals die van een 1M of M3 ontbrak de 130i toch om hem een echte hot hatch te kunnen noemen.
 
Bovenaan Onderaan