2 jaar fabrieksgarantie verlengen?

leo442

Forumguru
Misschien kan je me even helpen hiermee;

1. Het invulformulier pakt niet het gehele chassisnummer; alleen een bepaald aantal cijfers. Klopt dat?
2. Het type wordt gevraagd; volgens het RDW is mijn octavia van het type 5E. Is dat wat ze willen weten?

Sorry voor de onduidelijkheid. De dealer heeft dit voor mij aangevraagd en ik heb hem mijn rekeningnummer gegeven waarna men het bedrag eenmalig heeft ingehouden. Daarna kreeg ik vrij snel een garantie polis toegestuurd.

Gunner

Forumguru
Sorry voor de onduidelijkheid. De dealer heeft dit voor mij aangevraagd en ik heb hem mijn rekeningnummer gegeven waarna men het bedrag eenmalig heeft ingehouden. Daarna kreeg ik vrij snel een garantie polis toegestuurd.
Geen probleem. Via de skoda chat had ik het ook gevraagd waarna ik door mijn dealer ben benaderd. Die gaat het nu ook voor mij in orde maken.

mzzls1

Senior Member
Ik heb toen gevraagd naar dat onderhoudsplan, juli 2012, maar dat was veel te duur!
Tegenwoordig doe je voor dat bedrag al een nieuwe auto privé lease.

Ik heb wel 2 jaar extra garantie genomen en het was de bedoeling die ter verlengen, maar dat kan niet meer. Vond dat best naaiend, de regels zijn tijdens het spel aangepast.
Ik heb een hoop pech gehad en nog steeds, dus ben heel blij met die extra garantie polis!

Cordoba

Forumguru
@fanSkoda Je nieuwe onderschrift is schitterend :thumbsup: Overigens heb je van een F1 naar een F3 wel een dubbele generatiekloof, dat is vergelijkbaar met de generatie van jezelf en je opa.

fanSkoda-VW

Forumguru
@Cordoba , dank dank dank. Zei ik al: dank ?

Maar de F2C is weinig anders dan de F1C hoor. Wat windgevoeliger en lelijker, dat wel.
Maar het is een Duitse import, de F2C, met alle toeters en bellen en 1,6 motor.

In de F3C mis ik echt wel de koeling in het dashboardkastje.
Het hele kastje is een misser trouwens want al je er geen 1 liter fles in heb zeilt alles onvindbaar het diepe gat in.
Daar moet toch iets aan te doen zijn. Als ik in een goede bui ben zal ik het kastje eens slopen, ehhh ik bedoel verwijderen.
Het zal best wel mogelijk zijn een gat te boren in een of andere ventilatieslang en deze naar het kastje te geleiden.
Ik moet eens een plaatje hebben van de 'afsluiter' in het kastje van de F2 of F1. En bestelnummer.

En de meegeleverde 'hamertjes' die in de zijvakken gemonteerd zijn, die haal ik er uit.
Als ik sleutels of iets dergelijks in de bak gooi zeilt dat helemaal achterin. Dan moet ik dat hamertje verwijderen om er bij te komen.
In de brochure staat ook dat dat vak bedoel is voor de veiligheidsvesten, om die er in te frommelen.
een hamer monteer ik dan wel ergens anders onder handbereik.

grts

Cordoba

Forumguru
De Fabia was ook een uitzondering met zijn airco gekoelde kastjes binnen de Vaggroep (zowel het piepkleine kastje bij de bestuurder als het normale dash dat gekoeld kon worden), bij Polo, Ibiza, Cordoba mag je al blij zijn als je een uitvoering hebt met 1 gekoeld kastje, laat staat met 2 kastjes die je kunt koelen. Nu is dat kastje bij de bestuurder wel erg klein (misschien dat er net mini-blikje in past) maar ook voor mensen die bijvoorbeeld medicijnen hebben die koel moeten blijven, is het volgens mij toch wel bruikbaar.

fanSkoda-VW

Forumguru
@Cordoba . Ik gebruik de koeling idd voor koel water , niet alleen om medicijnen in te nemen. Wat nu eenmaal met koud water makkelijker blijkt te gaan. Koel water is heerlijk. Lauw water is brrrrrrrr vies.
Maar ik krijg een hekel zo aan de slogan 'Simply Clever". Ik vind de ruil tegen een ijskrabber in de tankklep niet tegen het verlies van de koeling opwegen. Simply Stupid.
Ook het besparen op het bandje in de zonneklep voor de parkeerschijf valt onder Simply Stupid, vind ik.

Ik kocht bij AH aluminium flesjes met wijn. Wijn er uit (bocht) en water er in. dat werkte veel en veel beter dan met een plastic flesje. Plastic isoleert, alu geleidt warmte en koude prima.

grtsssss

Bovenaan Onderaan