Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 43,5%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 13 56,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Coled

Senior Member
Ben ik weer.

De zoektocht wordt serieuzer en ben nu zover dat ik een bedrijf heb benaderd voor wat betreft het importeren enz.

Ze vroegen om mijn wensen en kort nadat ik die had door gegeven besefte ik mij dat het niet haalbaar is om een Superb te vinden die aan die/mijn wensen te vinden.

Ik vind bijvoorbeeld een zwarte hemel heel mooi, mede omdat ik dat nu ook heb en dat als prettig ervaar.
Alleen dit is een optie die op de Sportline leverbaar is en niet op de L&K.
Ook het afgevlakte stuur en de zwarte tinten buiten vind ik er sportief staan maar ook dit is een optie voor de Sportline.

Kunnen jullie als kenners mij hierin adviseren?!
Een L&K is standaard al rijker uitgerust en dat bevalt me ook wel weer..

#keuzestress

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

leon-cupra

Forumguru
De zaken die je echt wilt maar die alleen op een sportline beschikbaar zou je achteraf ook kunnen laten doen, maar daar hangt iedere keer wel een prijskaartje aan vast.
Daar dien jij de overweging te maken of het jou financieel gezien waard is.
 
Inmiddels is de 4x4 280 op kenteken nog steeds in bezit. Lichtelijk geupgrade met als laatste meting 750pk. Dat natuurlijk ook met een ander blok. Maar op kenteken valt het nog steeds onder het type van dit topic! :)
 

Coled

Senior Member
Sinds gisteren is er weer een 280 4x4 in Nederland!
Moet nog voorzien worden van de juiste documentatie en NL platen dus zal nog een kleine 2 weken duren voordat ik hem kan ophalen!
Zal t.z.t wat foto's plaatsen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Coled

Senior Member
Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, ik mocht de Superb ophalen!
Zal binnenkort een eigen topic gaan openen om daar bij te gaan houden wat er aan veranderd gaat worden!
00c7cfeb8ae9e43df7148119c5b2425f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

JeSko

Forumguru
De Belgische politie heeft ook weer een nieuwe 280 aangekocht.

KIJK. 280 pk, topsnelheid van 250 per uur, en van 0 naar 100 per uur in 5,8 seconden: dit is de nieuwe ‘Knight Rider’ van politie Aalter-Maldegem

 

leon-cupra

Forumguru
Was het daarnet ook aan het lezen. Vroeg mij wel juist af, die radars die uitsteken met de motorkap, is dat eigenlijk wel veilig voor de zwakke weggebruikers? Je wilt niet als voetganger of fietser op die manier over de motorkap vliegen. :pieker:
 

Coled

Senior Member
Met zo'n unit op de kap zou ik al bang worden om 100 te rijden. Dat zou toch ook anders moeten kunnen anno 2024 lijkt me..
 

haassie

Forumguru
Heb sinds januari ook een 2.0 l&k 4x4 superb. Eerste ervaringen zijn zeker goed. Heerlijke reisauto. Ik wilde geen dq200 meer en deze heeft de dq250 en 2 liter. 2017 75dkm. Dsg olie en filter gewisseld bij aankoop en ook de haldex gedaan. Maar goed de schakelmomenten. Heb het idee dat door de lagere toerentallen er bij 1200 tot 1800 toeren en lichte trilling voelbaar is op het stuur in de frequentie van de motor (geen wielen onbalans). Bij doortrekken in hogere toeren is het weg. Hoef niet eens per se meer vermogen, wel leuk natuurlijk, maar vraag me af of meerdere mensen dat hebben gehad vóór tuning en of tuning dit gaat oplossen. Of is het wellicht een aandrijfas of motorsteun. Schakelen gaat prima (3,4,5,6) alleen voelbaar bij 1 naar 2 af en toe niet zo vloeiend vooral na koude start. Het is goed maar kan altijd beter, nog iets vloeiender….
 
Bovenaan Onderaan