1983jeroen blauwe Octavia

Arjan1985

Forumguru
Wat kost de Peugeot zonder inruil? Jouw auto 2019 dacht ik en ton op de teller? Zou toch 15k moeten opbrengen?! Of zit ik er heel ver naast?

1983jeroen

Forumguru
Inruil doet 14.000.
Kilometerstand is 94.000

Heb nog niet gevraagd wat het zonder inruil doet. Ik verwacht weinig korting ten opzichte van de geadverteerde prijs eigenlijk

1983jeroen

Forumguru
Hoewel ik de Arteon niet lelijk vind wordt ik er ook niet enthousiast van. Voor mij is de 508 echt heel veel mooier.
Smaken verschillen :)

Ik heb in het verleden bijna alleen maar Franse auto's gehad en nooit gedacht ooit in een Skoda te gaan rijden.

Heb trouwens laatst eens bij een VAG dealer geïnformeerd naar inruil, maar die bood 10.000 voor de Octavia...
Die belachelijke bedragen heb ik vaker te horen gekregen laatste tijd

Laatst bewerkt:

gjhu

Forumguru
Ga je spijt van krijgen. Zei ik de vorige keer al tegen je. Bij ons op de zaak zijn ze eruit gegaan ivm de vele problemen Zowel de 1.2 als 1.6 motoren staan niet goed bekend. Hele mooie auto's om te zien maar verder... Mijn eigen garage (en die van @Herperduin) wil geen eens peugeots of Citroëns inruilen of verkopen (m.u.v. de 108 en c1). Maar goed autos zijn emotie dus kan me je gevoel wel voorstellen. Als je dan toch Frans wil rijden zou ik voor een Renault Talisman gaan die staan beter te boek dan een 508.

JeSko

Forumguru
Nja ik kan meespreken van miserie met de 1.2 van de Stelantis (PSA) groep, al was dat een ietwat andere 1.2, zonder turbo, heeft mij bijna 4000 aan reparaties gekost op 100.000 km, iets met de riem die door de olie liep en deeltjes losliet, en daardoor de zeef van de oliepomp blokkeerde, nooit meer.

• Leuk
Waarderingen: gjhu

Fmoon

Forumguru
Alle auto’s die ik op vakantie stil zie staan langs de weg zijn Franse auto. Maar buiten dat zou ik er echt niet aan beginnen.

Tees

Donateur
Noouuuu...vorig jaar op de terugweg uit de Vogezen stond ik in de file in heuvelachtig gebied. Daar waren best wat VAG-autos met caravan die langs de kant stonden. De DSG vond dat blijkbaar niet leuk, de hele tijd kruipen tegen de heuvel op met warm weer.

Maar verder zijn VAG auto's natuurlijk de bom ;)

Arjan1985

Forumguru
Kijk, half Frankrijk rijd in Franse auto’s dus op zich gaat dat ook prima. (Als je hen mentaliteit hebt). Ben van de week op de terug van het werk van Sable D Olonnes paar keer kijhard ingehaald door zo’n 508. Geblindeerd en al. Je zou denken dat Macron erin zit. Wel een mooie wagen.
@1983jeroen volg je gevoel. Het zit al in je hoofd. Dat gaat er niet meer uit. Lees je wel goed in. Is er een Peugeot forum of zo? ANWB heeft ook goede occasion reviews die ik veel las

• Leuk
Waarderingen: gjhu

1983jeroen

Forumguru
Het Peugeot forum is nogal slapend helaas.
Over de 508 met 1.6 kan ik niet echt grote problemen vinden. Eigenlijk zijn alle gebruikers reviews heel positief. Daarom kijk ik wel op van de opmerking van @gjhu
Ik snap dat de meesten hier vooral pro VAG zijn, maar daar zijn natuurlijk ook zat slechte dingen over te vinden.
Daarnaast is er momenteel naast de Leon niet echt een betaalbaar VAG model waar ik qua design blij van kan worden.
Een beetje Leon kost ook gewoon 25K met niet eens zoveel minder kilometers op de teller dan mijn Octavia.
Ik zou morgen de dealer laten weten wat ik doe, maar ben er nog niet uit. Ga de 508 nog even laten staan om het verder te laten bezinken.
Als die verkocht wordt komt er wel weer een andere en in de tussentijd misschien ook nog wel eens wat proberen van andere merken.

Bedankt voor al jullie reacties!!!

EdK

Forumguru
Tsja als je uitgekeken bent op deze blauwe kleur dan kun je hem natuurlijk ook in een andere kleur wrappen
Heb je een totaal andere wagen, en scheelt je een boel eurie's.............

gjhu

Forumguru
Succes met de zoektocht.de problemen met de 1.6 en bij ons op het werk waren vooral van elektronische aard. Van niet werkende navigatie tot storingen in de banden sensor, niet werkende cruise controle enz.
Gewoon rustig verder zoeken. Er is zoveel moois te koop. Om eens out of the box te gaan, bijv. Een Honda Civic of een Mazda 6..
Nogmaals succes en houdt ons op de hoogte!

1983jeroen

Forumguru
Ik heb best veel gezocht, maar kom eigenlijk geen noemenswaardige storingen tegen. Ieder merk heeft weleens wat natuurlijk. Mijn Octavia is ook niet 100% vrij van (elektronische) problemen (geweest)
Civic vind ik echt spuuglelijk en de Mazda 6 te oubollig van binnen.
Ik denk er nog eens rustig over

1983jeroen

Forumguru
Ik had gisteren ook nog even een offerte opgevraagd voor deze Leon

Op zich wel een interessante auto. Stukje kleiner, maar dat is eigenlijk alleen met vakanties lastiger.
Minder goede stoelen dan de 508 denk ik, maar wel al voorzien van een trekhaak en goed uitgerust.

Moet ook bijna 9500 euro bij.

De prijzen zijn gewoon echt hoog momenteel.

Bovenaan Onderaan