1983jeroen blauwe Octavia

1983jeroen

Forumguru
Had nog bij de velgen dokter opgevraagd wat herstel zou kosten. Die wil meteen alle 4 de velgen spuiten ivm kleurverschil. Per velg kost het bijna hetzelfde als een nieuwe Borbet velg...

hemi24

Forumguru
Die wil meteen alle 4 de velgen spuiten ivm kleurverschil.
Beetje overdreven, als je het mij vraagt; voor en achter zitten zo ver van elkaar af dat je dat nooit op gaat vallen; die aan de andere kant zie je sowieso niet samen met deze!

Als ze dat er redelijkerwijs niet bij krijgen qua kleur, moet je jezelf afvragen of dit wel een adres is waar je heen wilt!

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Als het mijn auto was, zou ik het lekker laten zitten. Valt niet echt op, rijdt er niet minder op en meestal volgt er toch wel een keer schade aan een velg. Balen zou ik zeker! Als bandenboer het veroorzaakt heeft en weigert dit te erkennen dan baal ik nog harder want onrecht vind ik moeilijk te verkroppen. Voor mij zou hij op zijn minst sorry moeten zeggen maar dat hoor ik bijna nergens meer tegenwoordig.

Tees

Donateur
Dit is gegarandeerd ontstaan door het bandenwissel apparaat. Ik wissel zelf mijn banden in de AHC en heb dit in mijn onervarenheid ook eens veroorzaakt bij één van m'n velgen. T nadeel van zelf doen ;)
Jammer dat de bandenzaak dit niet netjes wil oppakken, maar die weten ook wel dat dit niet goedkoop is om te fixen...

Fmoon

Forumguru
Ik heb dit een keer bij de dealer zelf gehad, stond er met m’n neus bovenop en zag dat hij de velg beschadigde, monteur ontkende glashard in mijn gezicht dat hij dat deed. Ben toen naar de eigenaar gelopen en heb gezegd dat het niet goed gaat in de garage met mijn velg, ze hebben toen netjes een nieuwe besteld. (Waren de 19” Xtreme).

Ik heb vroeger aardig wat banden gemonteerd, beetje netjes werken en dan hoeft het niet te beschadigen.

Kanerr

Forumguru
Had nog bij de velgen dokter opgevraagd wat herstel zou kosten. Die wil meteen alle 4 de velgen spuiten ivm kleurverschil. Per velg kost het bijna hetzelfde als een nieuwe Borbet velg...

2 velgen zou voldoende moeten zijn omdat je nooit alle 4 de velgen tegelijk kan zien ;)

En als ze nu al ontkennen zullen ze nooit achteraf zeggen oh toch wel. Zonde zeg, kan daar enorm van balen!

1983jeroen

Forumguru
Net langsgeweest. Hij ontkent uiteraard dat het door zijn machine kan komen. Heeft ook laten zien hoe het werkt.
Desondanks wil hij wel meedenken in een oplossing. Wordt vervolgd want moet even naar een herstelbedrijf in de buurt

MarkvdD

Forumguru
Fijn dat hij, ondanks zijn overtuiging dat het niet door hun werk is gekomen, toch mee wil denken over een oplossing.

Wat is, na wat hij heeft laten zien van hun werkwijze, je mening erover? Kan het dat hij gelijk heeft of blijf je overtuigd dat het wel door hen is gekomen?

1983jeroen

Forumguru
Hij heeft de machine laten zien. Er zit kunststof bescherming op waardoor het redelijk onmogelijk lijkt, maar er kan natuurlijk wel iets aan gezeten hebben ofzo dat schuurt.
De afstand van de rand van velg tot dat stuk kunststof kan wel kloppen met de krassen.

Tees

Donateur
Dat stuk kunststof zit er idd altijd op. En tóch kan dat (of iets in de buurt) zulke krassen veroorzaken.

hemi24

Forumguru
Als je het lomp genoeg doet en vooral als de velg onderop niet goed ligt, lukt je dit!
Kunststof of niet, maakt dan niet uit!

Het kunststof is ook gedacht om over de rand van de velg te glijden, als je de hevel te ver naar binnen zet, klapt deze gewoon tegen de spaken.
Het resultaat ken je ondertussen , helaas…

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan