16' Octavia RS 230 manueel Corrida red

Speedhunter

Forumguru
Mooi zo!
Hoeveel "gezakt"?

Mijn schroefkit is ook binnen, maar bandencentrale is gesloten wegens jaarlijkse vakantie. Nog twee weekjes geduld.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Ze hebben het mij gezegd gisteren maar ondertussen alweer vergeten :deuk: Denk vooraan op het laagste en achteraan nog 30mm over.
 

Speedhunter

Forumguru
Even voor de show op lagere stand op deze foto, hoogte nu staat zoals foto's op vorige bladzijde.

dhVTd6d.jpg
 

Olivier

Senior Member
Klopt inderdaad, was op aanraden van de dealer dat ik dat genomen heb :)

Is die carterbescherming iets waard? Gisteren op een slecht wegdek blijven haperen... Carterpan gescheurd, olie uitgelopen en op den depanneur naar de garage... Die plastic carterpannen kunnen allesinds niet veel verdragen..
 

dirkie996

Forumguru
Is die carterbescherming iets waard? Gisteren op een slecht wegdek blijven haperen... Carterpan gescheurd, olie uitgelopen en op den depanneur naar de garage... Die plastic carterpannen kunnen allesinds niet veel verdragen..
Was uw RS verlaagd? Ik heb nog nergens serieus gehaperd
 

Tuner111

Forumguru
Is die carterbescherming iets waard? Gisteren op een slecht wegdek blijven haperen... Carterpan gescheurd, olie uitgelopen en op den depanneur naar de garage... Die plastic carterpannen kunnen allesinds niet veel verdragen..
Het zal de eerste slag wel tegenhouden.. Maar als je echt safe wil zijn ga je een ijzeren Carterbescherming plaat moeten laten maken
 

dirkie996

Forumguru
Het zal de eerste slag wel tegenhouden.. Maar als je echt safe wil zijn ga je een ijzeren Carterbescherming plaat moeten laten maken
Die plastieken "beschermingen", zitten er meer op voor de aerodynamica, met als bijkomend voordeel, dat de motorruimte properder blijft en de elektra minder last heeft van vocht.
 

Olivier

Senior Member
Was uw RS verlaagd? Ik heb nog nergens serieus gehaperd

Staat een cm of 4 verlaagd(reglementair) . Heb altijd met extreem verlaagde wagens gereden, dus ik let enorm op en rij voorzichtig, zeker op slechte wegen om geen schade te hebben. Maar de vrs ligt wat lager of origineel maar niet overdreven. In een jaar tijd nog nooit aan een drempel of gelijk wat blijven haperen. Nu reden mss 30 km per uur in een smalle boerewegje, maar juist daar lag het wegdek een stuk omhoog. (van iedere keren lagen asfalt te leggen voor herstellingen) Langs doorgaan geen probleem.. Op de terugweg gaf het ne goeden buis.. Was een goede afsluiter na een dagje plopsaland met de kids.. Hopelijk blijft het bij een carterpan en nieuwe olie. En geen verdere schade aan het blok..
 

Olivier

Senior Member
Het zal de eerste slag wel tegenhouden.. Maar als je echt safe wil zijn ga je een ijzeren Carterbescherming plaat moeten laten maken

Ik heb al zitten kijken op internet, maar enkele plastieken te vinden voor de vrs.. Enkel voor de oude modellen zijn er in ijzeren beschikbaar.
 

Olivier

Senior Member
Laten maken bij kean he

Wist niet dat zij dat maken.. Zal eens een mailke sturen naar Kean :) Je ziet het op de foto, in 1 zo een honinggraadvormtje zit er een barst.. Stond een geheel originele passat met hetzelfde probleem bij de garagist. Volgens hem zijn de nieuwere modelen van vw en de audi a4 allemaal teer van deze carterpannen.
 

Bijlagen

  • IMG_20180804_151747.jpg
    IMG_20180804_151747.jpg
    1 MB · Weergaven: 41

Rallye

Forumguru
Oei! Dat zal schrikken geweest zijn!

Ik weet dat er voor verschillende Skoda’s een “slechte wegen”-pakket leverbaar is. Zit daar bij een Octavia geen carterbescherming in? En zou zo’n onderdeel dan niet los verkrijgbaar zijn?
 

Goofy@5E

Forumguru
Oei! Dat zal schrikken geweest zijn!

Ik weet dat er voor verschillende Skoda’s een “slechte wegen”-pakket leverbaar is. Zit daar bij een Octavia geen carterbescherming in? En zou zo’n onderdeel dan niet los verkrijgbaar zijn?

Bestaat zeker, heb deze carterplaat en downpipecover ook achteraf geplaatst, is dicht tot aan de middendemper, gewoon oem onderdelen te bestellen bij je dealer,
 

Olivier

Senior Member
Oei! Dat zal schrikken geweest zijn!

Ik weet dat er voor verschillende Skoda’s een “slechte wegen”-pakket leverbaar is. Zit daar bij een Octavia geen carterbescherming in? En zou zo’n onderdeel dan niet los verkrijgbaar zijn?

Was idd schrikken.. Op de vrs zit er geen bescherming omdat dit de koeling van de motor zou tegengaan. Heb nu een zogenaamde 'skid plate' gevonden via kean suspensions die de motor moet beschermen.
 

Goofy@5E

Forumguru
Dat is dan een plastic plaat van de diesel versie zeker?

Idd van de diesel of de greenline, de dp cover staat alleen op greenline, zou voor een betere ,,stroomlijn,, zijn,
nu ivm met die warmte afvoer voor de motor. ....geen probleem mee, de volledige carterbescherming, is voorzien van koelsleuven onder de motor, deze was/is aan te vinken in configurator ook, dus als ze het oem aanbieden....zal het wel geen probleem zijn,
 
Bovenaan Onderaan