12 V defect-foutmelding na 1000 km, 3 weken wachten vooraleer de dealer diagnose doet

Japanese Power

Donateur
Ik heb
...Overigens is hun GB20 waarschijnlijk ook zwaar genoeg.
Dat vraag ik me af, de GB 40 zou voldoende zijn om mijn Cali te starten, ik heb hem snel retour gestuurd en een GB 50 laten afsturen, overigens alles via Amazon, die was op dat moment de goedkoopste aanbieder, verzendkosten heb ik overigens niet met Prime.

Peter,

Bedankt voor de tip, ik was ook al voor deze Noco GB20 of GB40 aan't kijken, lijken me degelijke dingen.
Prijsverschil tussen beide types is niet zo groot, en de afmetingen zijn gelijk, dus ik kies (ook) voor de iets 'zwaardere' GB40 uitvoering.

Grt. Henk

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat vraag ik me af, de GB 40 zou voldoende zijn om mijn Cali te starten, ik heb hem snel retour gestuurd en een GB 50 laten afsturen, overigens alles via Amazon, die was op dat moment de goedkoopste aanbieder, verzendkosten heb ik overigens niet met Prime.

Omdat het EV is hoeft er geen brandstofmotor gestart te worden.
Ik ben geen deskundige maar ik denk de jump starter in dit 'EV-geval' enkel de 12v boordaccu een boost hoeft te geven om de 'zaak' weer aan de gang te krijgen.
Ondanks dat de GB20/GB40 wat minder krachtig zijn zouden deze ook al voldoende moeten zijn om de 'EV-klus' te kunnen klaren.

Grt. Henk

Ter info;

Kennelijk moet je o.a. voor de GB40 bij een EV de 'Override functie' gebruiken ?
Dan geeft de jumper (om beschadiging aan het elektrisch systeem te voorkomen ?) geen Boost !

Bron: Onderstaande link => en kies 'Lees meer'

Grt. Henk

Bijlagen

• 2026-03-25 15 42 32.jpg
    2026-03-25 15 42 32.jpg
    186,1 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt door een moderator:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De 'override functie' van jumpstarters met een controle op het voltage van de 'te helpen accu' is omdat de jumpstarter zal weigeren wanneer de spanning van de 'lege accu' te laag is.
Wanneer dat het geval is, maakt het niet uit of de auto een EV of ICE is.
Je kunt het toch eenvoudig eerst zonder de override proberen?
De 'boost' waar hier sprake van is, is een directe lading van 14+V en een vrij hoog amperage, maar de EV laadt zelf al met een vergelijkbaar vermogen. Mocht het ooit nodig zijn, dan waag ik het er wel op.
De meertalige manual voor de GB40 kun je hier lezen/downloaden:
Voor de Nederlandse handleiding moet je vrij ver omlaagscrollen.

Bovenaan Onderaan